• Lizzojo

Bim Maj 2018

Hej allihop! Hoppas man får hoppa in här :) plussade 5/3 men fick tyvärr tidigt missfall 24/3 så nu hoppas jag på att ägglossning kommer här om några dagar. Någon som haft missfall? När kom er ägglossning första gången? Kan tillägga att jag använder clearblue fertilitetsmonitor, någon mer som testar? :)

• Lizzojo

Hej Allihop! Jag har pausat härifrån ett tag då vi fick missfall 24/3.... jättejobbigt men vi tog nya tag och jag fick ägglossning exakt 4 veckor efter missfallet (utan mena emellan) och nu idag äl+9 fick vi plus igen! Så glad såklart men denna gången är allt så mycket mer oroligt pga missfallet, någon som

Känner samma? Kram till er alla

• Lizzojo
    bluegrass skrev 2018-05-03 11:14:58 följande:

Grattis!!

Jag fick MF 8/3, men har tyvärr inte lyckats bli gravid igen. Tror att jag kommer vara mkt orolig när jag förhoppningsvis blir gravid igen. Du kanske kan få ett tidigt VUL för att stilla oron om några veckor?

Hoppas att allt går bra!

Fy va tråkigt, så jobbigt när fet händer! Men har Du haft ägglossning sedan dess? Och testar du med äl-tester? Hoppas hoppas på ett plus för dig!!

Ja jag tror att jag ska föröka med det faktiskt, hoppad de går med på det bara...
  • Lizzojo
    mulin skrev 2018-05-05 09:37:16 följande:

Lite annorlunda funderingar här..

Jag och min sambo genomgår utredning för ofrivillig barnlöshet , då hans spermieantal var alldeles för lågt, endast 1 miljon/ml. Han har fått äta vitaminer och ska göra ett nytt prov om en månad ungefär för att se om resultaten är desamma.

Då vi försökt skaffa barn i flera år släppte jag på alla ÄL-stickor och allt som har med graviditet å göra då jag bars väntar ut tiden för IVF.

Nu hör till saken att jag alltid har en hyfsat regelbunden menscykeln (26-28dagar ) och har alltid mens i 6 dagar. Förra månaden hade jag en mens på 9 dagar och tycker bara det i sig var ovanligt. Denna månad är jag sen och har nu BIM+3 . Jag vet ju hur min sambos provsvar var och med de resultaten borde vi inte kunna få egna barn, men tog ändå ett gravtest igårkväll då mensen aldrig spökat sig förr. Det var negativt.

I mitten på mars opererade jag mig under narkos vid svanskotan, vet inte om det kan ha med saken att göra? För det är det enda ?ovanliga? som hänt i mitt liv, ingen koständring , viktnedgång/uppgång eller stress osv dom borde påverka min cykel..

Någon som har idéer ?

Hej! Tänkte att jag skulle dela med mig av något som hände i början av året, min mens var ca 4 dagar sen och jag hoppades på att jag var gravid men precis innan äghlossningen innan där så hade jag varit sjuk och detta kan tydligen förskjuta cykeln en aning, vet du om Du hade någon infektion eller varit sjuk? Självklart hoppas jag på ett plus för dig men ville bara dela med mig av något som jag inte hade en aning om tidigare. Kramar !!!!
  • Lizzojo
    mulin skrev 2018-05-05 11:08:22 följande:

Jag tror själv att det mestadels beror på operationen, speciellt när sambons odds är näst intill = 0. Min operationssår blev infekterat men det har varit läkt och fint i en månad nu. Tack för att du delade med dig :) jag hoppas cykeln hoppar rätt snart igen så man slipper känna sig hoppfull :)

Okej jag förstår, så jobbigt det där med kroppen ibland, att man inte vet vad som pågår.. men väntar ni på några svar nu då? Vad har sem sagt om

Vitaminerna, vad gör dem och brukar det bli oftast bli bättre om man tar såna?
  • Lizzojo
    mulin skrev 2018-05-05 21:54:55 följande:

Just nu väntar vi bara att tiden ska gå så sambon får lämna nytt prov, vitaminerna kan öka antalet spermier men det måste gå ett tag. Så efter nästa prov så får vi väl veta hur vi ska gå vidare beroende på resultatet :) bi har ställt in oss på att det kommer att få bli IVF iaf..

Okej, hoppas det får bra för er och att antalet små

Simmare ökar :) Det är ju fantastiskt att det finns sån bra hjälp att få, jag känner jättemånga som fått barn genom IVF och allt gick jättebra!
Svar på tråden Bim Maj 2018