mulin skrev 2018-05-05 09:37:16 följande:
Lite annorlunda funderingar här..
Jag och min sambo genomgår utredning för ofrivillig barnlöshet , då hans spermieantal var alldeles för lågt, endast 1 miljon/ml. Han har fått äta vitaminer och ska göra ett nytt prov om en månad ungefär för att se om resultaten är desamma.
Då vi försökt skaffa barn i flera år släppte jag på alla ÄL-stickor och allt som har med graviditet å göra då jag bars väntar ut tiden för IVF.
Nu hör till saken att jag alltid har en hyfsat regelbunden menscykeln (26-28dagar ) och har alltid mens i 6 dagar. Förra månaden hade jag en mens på 9 dagar och tycker bara det i sig var ovanligt. Denna månad är jag sen och har nu BIM+3 . Jag vet ju hur min sambos provsvar var och med de resultaten borde vi inte kunna få egna barn, men tog ändå ett gravtest igårkväll då mensen aldrig spökat sig förr. Det var negativt.
I mitten på mars opererade jag mig under narkos vid svanskotan, vet inte om det kan ha med saken att göra? För det är det enda ?ovanliga? som hänt i mitt liv, ingen koständring , viktnedgång/uppgång eller stress osv dom borde påverka min cykel..
Någon som har idéer ?
Hej! Tänkte att jag skulle dela med mig av något som hände i början av året, min mens var ca 4 dagar sen och jag hoppades på att jag var gravid men precis innan äghlossningen innan där så hade jag varit sjuk och detta kan tydligen förskjuta cykeln en aning, vet du om Du hade någon infektion eller varit sjuk? Självklart hoppas jag på ett plus för dig men ville bara dela med mig av något som jag inte hade en aning om tidigare. Kramar !!!!