• Hepphopp

Bim Maj 2018

Hej hej!

Hoppar in här, varit med i alla trådar detta år men har inte blivit något :(

Jag och min sambo försöker skaffa ett syskon till vår lilla kille som blir 1 nu i April. Har min bim på lördag men känner mensvärk redan nu och alla test är negativa så orkar inte ens hoppas... så för att sluta deppa tänkte jag att jag tar nya tag och hoppar in här! :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 maria1992

7/5 Sararebecca, Alehed90

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• Hepphopp
    FrökenLängtan skrev 2018-05-02 18:46:41 följande:

Hej, hoppar gärna in här om det går bra  :) 

Jag och min sambo har försökt i ett år nu och har varit tillsammans i nio år. Vi har precis avslutat en liten utredning där allt såg bra ut så det är bara att fortsätta försöka! 

Har vanligtvis stenkoll på min cykel men denna gång är den lite avvikande och jag kan liksom inte låta bli att analysera, vilket jag lärt mig är dumt men men..

Jag brukar få spottings innan min mens, när jag får spottings kommer mensen som ett klockslag ett dygn efter sådär, max 2. Nu kom det en ljusrosa flytning i söndags och två droppar brunaktigt blod, sen ingenting mer. Har BIM på fredag, alltså hela fem dagar senare, fattar inte ... tror ni andra det är mina vanliga spottings som spökar? Någon annan som varit med om detta och det bara varit mensen? 

Kan det kanske vara en nidblödning?

Fick nidblödning med min son på dag äl+10.

Håller tummarna för dig att det var det :)
  • Hepphopp
    FrökenLängtan skrev 2018-05-02 20:19:59 följande:

Kan inte så mycket om nidblödning men det hade varit fantastiskt om något fastnat där inne! :D Vågar inte hoppas för mycket.  Om det är ok att jag frågar, hur upplevde du då din nidblödning? Kändes det på ett speciellt sätt eller varade det länge? :) 

Ja hoppas det! :)

Jag kände att det typ blev ?blött? i trosorna. Gick och kolla om det var flytningar för mensen skulle ju inte komma då (min mens är regelbunden på sekunden typ! Haha) när jag kom till toan så var det blod, typ lika stor fläck som en femkrona. Det var bara det..

visste inte om då att jag var gravid (sonen var inte planerad) så väntade att testa mig 2 veckor efter att vi hade haft sex och vipps! Där var det två streck! :)

Men i samband med nidblödningen så hade jag inte ont eller mensvärk. Det kan vara från person till person. Man kan känna mensvärk eller som man gör precis innan mens. Kul att gravidsymtomen är exakt samma som mensens !

Håller tummarna för dig! För mig är det låååång väntan till den 13/5 ;)
  • Hepphopp
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-07 05:32:58 följande:

Är det någon som ser något?

Jag tycker att jag ser iaf!! :)
  • Hepphopp

Bim-3 men känner redan att det nog är kört.. hade nog känt något vid detta laget.. sååå ledsamt.. :(

• Hepphopp
    SL185 skrev 2018-05-10 21:06:43 följande:

Nej det är inte alla som känner nåt så tidigt! Håller tummarna att ni får positiva besked snart :) förstår att du är ledsen men det är inte kört än, kramar!

Tack ! Tog ett test igårkväll som var toknegativt.. :(

Blir 5:e försöket nu i maj.
  • Hepphopp

Där kom mensen.. dock väldigt sparsam. Brukar alltid få mycket mensvärk och världens flod första dagen.. nu liiite molvärk och 5 droppar blod.. den är 2 dagar tidig också. Har aldrig hänt.. hmm.. men men. Äl igen den 26/5 så nästa bim bli 9/6 så hoppar över till junitråden. Lycka till ni andra och grattis till er andra som fått era + :)

Svar på tråden Bim Maj 2018