Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

Bim Maj 2018

På't igen! Försökt sedan december. Nu hoppas jag att mensen inte kommer i maj :) Hejja oss!

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• Jagvetdåinte

Hejsan! Håller på lite med äl test nu då äl närmar sig. Har ni fått en stegring (men ej positivt utan svagt) och att det sedan blir blankt? Tycker inte jag alltid får utslag på äl test, men tycker iaf att det bör bli starkare när äl närmar sig och inte tvärtom.

• Jagvetdåinte
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-15 09:12:36 följande:

Det har hänt mig att det blivit stegring och sen svagare och sen starkare igen dagen efter. Men då har det varit när jag inte väntat tillräckligt många timmar. Hur ofta testar du? Jag måste testa 2-3 ggr om dagen för att inte missa.

Jaha, oj vad jobbigt! Blir dyrt det :O Jag testar bara på morgonen. Vet att lh inte är lika starkt då men på morgonen är enda gången jag fått positivt äl test. Hmm. Å glömmer av att testa om jag inte tar det direkt :p
  • Jagvetdåinte

En fråga om äl test. Får i princip aldrig pos. Igår kväll innan läggdags testade jag och då blev det lika starkt. Blev glad eftersom vi fått till ett bra ligg där vi kom samtidigt. Har hört att det ska underlätta ;p Men testade idag oxå på morgonen och då var det superpositivt, starkare än kontrollstrecket. Och idag kommer vi förmodligen inte kunna få till ett ligg. Inte imorgon heller. Typiskt! Var det inte positivt igår utan idag eller kan det vara pos i två dagar? :S

• Jagvetdåinte
    theteacher skrev 2018-04-20 06:16:41 följande:

Jag brukar oftast ha positivt 2 dagar i rad när jag väl får positivt så absolut kan man ha flera dagar. Tror väl att man brukar säga att hormonet kan frigöras i upp till 48h så beroende på när man testar på dygnet så kan de nog visa pos fler dagar, :) 

Är det kört nu då om vi inte lyckas sexa idag och imoegon? Eller har vi prickat rätt om man iaf ligger första utslaget? Förstår att det är omöjligt att svara på :p
  • Jagvetdåinte
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-20 08:21:32 följande:

Näe kört är det verkligen inte. Men det blir väl lite större chans om ni lyckas även idag och imorgon. Går det inte att ordna ;)?

Svårt å slappna av bata då vi sover i syrrans vardagsrum ;)
  • Jagvetdåinte

Äl för några dagar sen. Har tid för cellprov på fredag. Läst att det inte ska vara någon fara om man är gravid. Men kan det störa själva processen på något sätt tror ni?

• Jagvetdåinte

Jag ger upp maj nu och har startat en juni-tråd. Grattis till er som plussar oci ni andra, ses i nya bim-tråden :) <3

• Jagvetdåinte
    Issari skrev 2018-05-02 22:02:56 följande:

Håller tummarna för att det går vägen för dig i juni! Imorgon får jag förhoppningsvis veta om vi ses där eller inte...

Håller tummarna för att du plussar å att vi inte ses i nya tråden då hihi ;) om det inte är för att du bara vill hälsa på förstås :D
  • Jagvetdåinte
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Jag äter "kvinna" vitaminer 2st om dagen. Där finns den folsyran man behöver. Har oxå börjat käka omega 3 nu för att vara säker på att få i mig tillräckligt med omega då vi inte äter så mycket fisk. Äter vegetariskt samt mejeriprodukter. Mycket bönor, spenat och dylikt. Å äter fisk ibland. Så borde få i mig tillräckligt tänker jag :) Har oxå käkat vitamin D under vintern nu, funderar på om man bör fortsätta även under sommaren. Får väl se vad vården säger om man blir gravid. Att ha D-vitaminbrist ökar risken för autism har jag förstått. Tnkte att jag går över på "gravid" pillren när jag blir gravid :)
  • Jagvetdåinte
    1995lj skrev 2018-05-03 20:55:58 följande:

Hej ser ni något rakt uppåt sträck i mitten?? Clearblue Early äl+11 kvälls urin kissat ca 2 Tim innan ser ni nått ?

Jag ser :)
  • Jagvetdåinte

Nej nu blir jag inte riktigt klok. I onsdag (bim-1) fick jag en spotting i toan och hade molvärk till och från under dagen. Tempen sjönk under coverline.På bim,igår, vaknade jag med tunga bröst (vilket jag brukar ha efter äl men inte haft förrän igår vilket är märkligt). Tempen hade gått upp på en mycket högre nivå. Inget mer blod under dagen utöver lite på pappret blandat med flytning på morgonen. Idag har jag fortfarande förhöjd temp och svagt ömma bröst då jag vaknade. Inget blod i toan, liten blodblandad flytning då jag torkade mig. Ingen direkt känsla i magen om att mensen är på g. Tänkte att nu tar jag mitt digitala test (bim+1) men nej, "inte gravid". Är det någon som varit med om liknande/hört något?

Här är grafen, obs att jag "avaktiverat dippen bim-1 pga att jag sov 2h mindre. Idag sov jag 1h mindre men vill inte ta bort fler tempningar nu, 1h är väl inte sååå farligt.

• Jagvetdåinte
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

Åh vad roligt!!! Stort grattis :D Skönt att du plussade!! Förstår mig inte på varför tempen är låg men hört att vissa haft låg temp i vevan de plussat som sedan stigit :) Har du haft någon spotting eller så? Min temp sjönk under coverline bim-1 och fick oxå spotting å molvärk. På bim fick jag tunga bröst (brukar få efter äl som pms symptom men har ej haft pms denna cykel). Min temp steg igen dagen efter och inget mer blod mer än blodblandad flytningar å någon skvätt ljust blod på pappret å när jag tog i idag lite i bindan. Ingen mens eller mensvärk. Å inget plus.. på bim+2/3 nu och fattar nada. Temp fortfarande förhöjd.
  • Jagvetdåinte
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-05 13:37:58 följande:

Åh vad roligt!!! Stort grattis :D Skönt att du plussade!! Förstår mig inte på varför tempen är låg men hört att vissa haft låg temp i vevan de plussat som sedan stigit :) Har du haft någon spotting eller så? Min temp sjönk under coverline bim-1 och fick oxå spotting å molvärk. På bim fick jag tunga bröst (brukar få efter äl som pms symptom men har ej haft pms denna cykel). Min temp steg igen dagen efter och inget mer blod mer än blodblandad flytningar å någon skvätt ljust blod på pappret å när jag tog i idag lite i bindan. Ingen mens eller mensvärk. Å inget plus.. på bim+2/3 nu och fattar nada. Temp fortfarande förhöjd.

Min graf minus tempdippen bim-1 då jag sov dåligt den natten (kan påverka tempen så avaktivetade).

• Jagvetdåinte

Nu säger jag hej då till maj och hej till juni igen. Och ordentligt denna gång! Nu kom mensen, samma dag som nc rekommenderade gravtest. Har så ont och är så ledsen. 4 dagar över tiden. Vaknade mitt i natten och nu kan jag inte somna om. Mörkrött slemmigt blod, bläää... känner mig tom nu.. Försökt i ca ett halvår nu och det verkar inte vilja ta sig.. hoppas på tur i juni. Grattis till er som plussat igen! Hej då!

• Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:47:44 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!

Tack ? lycka till du oxå :)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:47:44 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna på att ni lyckas i juni!!

Frågestecknet var ett hjärta :p gör ett sånt här då <3 hihi
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 10:56:36 följande:

Grattis till alla som fått plus!!

Här har jag noll koll på min cykel denna månad. Brukar ha full koll eftersom jag fått positivt på ÄL test flera månader i rad nu.

Denna månad var det inga utslag på ÄL test, varken sticka eller digitalt. Kanske såg en ökning på stickan förra helgen. Hade kanske ÄL flytningar förra helgen. Eller så har ÄL uteblivit.

Ingen aning när jag har BIM, känns lite tråkigt att inte ha något mål. Tiden mellan ÄL och BIM är jobbig väntan.

Tog ett gravtest imorse. Negativt. Tror jag vände och vred på det minst i en kvart. :) Till slut ser jag ett grått streck, jag är expert på att tro mig se streck. Ibland har det dock stämt, men ibland har jag sett i syne, hi hi

Jag får inte heller alltid plus på äl stickor men äl har jag ändå haft varje gång :) eftersom jag tempar kan jag se det.. så hopp finns det ändå :)
  • Jagvetdåinte
    fruitloop skrev 2018-05-06 12:17:07 följande:

Det ger mig lite hopp =) Testat med äl-test varje dag sedan 26 april, men varenda en visar negativt (svaga streck). Tempar du med Natural Cycles? Jag började precis med NC igen för en vecka sedan, körde det hela 2016 för prevent, så den hade sparat en del data. Men appen har inte placerat ut någon äl... Kör tre olika appar: en säger att äl var 2 maj, en säger 3 maj och NC sa 5 maj (men har nu tagit bort det från grafen). Kan de ha tagit bort den för att jag skrev in att äl-test visa negativt?

Har haft ilningar och tryck vid äggstockarna i typ 2 veckor. Men kan vara för att jag känner efter och överanalyserar allt (i sökandet efter äl). Blir lite frustrerad på att jag inte vet om den varit, kommer snart eller inte alls. Men men, är väl bara att vänta och se. Skönt att bara bolla lite och läsa från er andra här inne =)

Ja, tempar med nc :)

Det är mycket möjligt att det är så. Nc har ändrat min äl även senare i cykeln då jag redan haft äl pga tempen. Lägger oxå in tempen i olika appar å de säger olika vad gäller ex äl å bim.
Svar på tråden Bim Maj 2018