• Nelliki

Bim Maj 2018

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   
    Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

• Nelliki
    lullis94 skrev 2018-04-22 16:37:29 följande:
    Hur länge har du kvar på dina studier? :)
    Hej :) Jag har 2 år kvar av 5. Pluggar till psykolog. Så det är en liten chansning ekonomiskt känner jag, men jag tror det ska lösa sig, vi lever inte så dyrt i vanliga fall och är vana vid en liten inkomst ;)
  • Nelliki
    CBF skrev 2018-04-22 17:09:15 följande:
    Jag fick mitt första barn när jag studerade och det gick jättebra! Studerar även nu så förhoppningsvis går det lika bra denna gång :D det går om man vill!
    Härligt att höra. Skönt med någon som inte bara säger att det är bättre att vänta ;) som alla andra runt omkring mig. Asså jag tror aldrig jag varit så upprymd av känslor som jag just nu..
  • Nelliki
    Linneisen skrev 2018-04-22 17:28:53 följande:
    Så roligt! :D

Har du tänkt köra med ägglossningstester eller har du koll?
    Jag har bara en app som hittar på lite utefter vad som generellt gäller så har egentligen inte full koll, den har typ koll på när mensen ska komma när inte mensen bestämmer sig för att va lite tidig eller sen, men det blir till att mysa ofta ;) för att inte missa den rätta dagen.
  • Nelliki
    lullis94 skrev 2018-04-22 17:24:09 följande:
    Okej, jag har också 2 kvar fast av 3 år. Jag började min utbildning i början av förra graviditeten men hoppade av för jag hann inte med mig och blev bara stressad. Hoppade på nu igen efter jul och planerar barn igen, mitt i studierna. Denna gång hoppas jag på att det ska gå vägen så jag får bli klar någon gång :)
    Jag hoppas det går bra för dig denna gången :) 
  • Nelliki

NC har flyttat på BIM så jag uppdaterar listan! Hoppas jag tog den senaste:)

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, Zandylina 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen 

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88 

19/5 Lunalove, Fruitloop

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• Nelliki

Råkade klippa med lite för mycket i sista inlägget (det var alltså inte jag som hittade den utan Alehed. 

• Nelliki
    Jahajaa skrev 2018-04-25 10:25:09 följande:

Lägger till mig i BIM-listan, kul att vi redan är fyra på samma datum.. Då kanske vi kan följas åt lite när det närmar sig? :)

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka 

7/5 Sararebecca, maria1992 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola 

17/5 Greta 88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

Jätteskoj med flera på samma :) ÄL första maj (enligt app-kalender) så kommer bli mys varje dag till dess och några dar efter  :P Min mobil dog precis också så min kalender försvann...Men kommande månaden har jag koll på. Hoppas vi alla kan säga att det blev plus den 15:e. Spänningen är total!
  • Nelliki

Hej alla förväntansfulla. Känner mig deppig och är blandat hoppfull och blandat sorgsen. Verkar ha fått en svampinfektion lagom till ÄL och har fått smått panik. Kan inte urskilja om det funnits äl-flytningar eller inte och är rädd att jag inte kan bli gravid pga detta. Någon som har erfarenhet. Det kommer bli en evighetslång väntan till BIM den 15/5 :( Inte nog med att en ska vänta flera år på att sambon ska bli redo, så känns det hopplöst just nu... Har köpt canesten och använt krämen en gång, men har inte vågat använda tabletterna. Vet inte hur jag ska göra. Har ingen koll på när ÄL egentligen är mer än appen, men använder inte tester eller tempar, men den borde vara idag +/- 2 dagar. Tror ni jag bör använda tabletterna? Eller vänta? Inga tecken på graviditet än även om jag vill tro att svullen mage är det (men det har jag tyvärr ofta).

• Nelliki
    SL185 skrev 2018-05-08 16:17:41 följande:

Jag har fått svampinfektion, fick det troligtvis samma dag som äl eller eventuellt dagen efter. Vi har myst ett par dagar innan äl. Man får ju väldigt torra slemhinnor av svamp.. Tror ni att det kan förstöra processen på nåt sätt?

Började ta vagiatorier igår.. kommer ta 3 st sammanlagt.

Jag tror att jag också fick svamp precis vid äl och vet inte om den är borta än, men det gör inte inte längre i alla fall. Har bara behandlat med krämen än så länge. Hoppas det inte inverkat negativt med infektion. 
    Har börjat tro att jag känner lite i de nedre delarna och bröstvårtorna ömmar lite, är trött som bara den (men sen är det ju sjukt varmt också) samt svullen om magen. Hoppas det inte är inbillning, vilket ju tydligen är vanligt. Hoppas hoppas. Och hoppas det inte påverkar dig med infektionen.
  • Nelliki

Ni som har BIM den 15/5 har ni börjat känna något än. Har lite som mensvärk som går ut i ben och armar och är svullen om magen, men annars ingenting, jo ganska trött. Hur är det för er? 

• Nelliki
    Labellas skrev 2018-05-11 16:49:42 följande:
    Samma här, tror mig känna lite illamående från och till. Inte alls sugen på mat och blir mätt direkt har jag märkt, vilket är ovanligt för mig, kan det ha något med detta att göra tro? Detta är första försöket för oss så jag har inte superbra koll på min cykel och äl osv, men tror jag har bim någongång kring 17/5..
    Spännande. Hoppas det är nåt för dig. En verkar ju kunna ha så olika symtom så det är inte lätt att veta. Är orolig att jag simulerar. Vet inte alls hur det ska vara för det är mitt första försök också, men vill så otroligt gärna. Håller tummarna för oss!! Men jag tycker det hade varit sjukt om den "mensvärk" jag känner bara är bluff. Varför ska man stå ut med den liksom helt i onödan. ^^ 
  • Nelliki

Shit asså BIM närmar sig. Två dagar kvar innan jag kan testa och nu börjar jag bli riktigt nervös. Så kul att så många fått plus. Önskar så att jag får dela er glädje snart. Ha en fin dag allesammans. 

• Nelliki

Är i chock. Vaknade tidigt trots att jag inte behövde och tog ett test direkt. Vet inte om jag kan tro på det riktigt, men kroppen är i alla fall helt skakig för det var positivt!!! Första barnet och första försöket! Helt otroligt i min värld. Som jag längtat. 

• Nelliki

Lägger till mig på pluslistan. 

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari 

5/5 niiskuneiti, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow