• Fialotta8

Bim Maj 2018

Hej alla! Jag ligger lite i gränslandet mellan en bim tråd i april eller maj. Men jag har bim 30april. Haft äl, hittills inga symptom öht och är på bim -7 idag.

Men jag tänkte hoppa in lite angående vilka man berättar för. Jag är en riktig pratkvarn så jag har berättat för mina allra närmaste vänner och min familj samt min sambos syskon att vi försöker. Min sambo är lite tystare dock men han accepterar att jag pratar om det :p dock så vill han hålla det hemligt för hans föräldrar för att dom är så nyfikna ;) jag är medveten om att det kan ta tid för mig att bli gravid då jag själv tog 2 år att producera har mamma berättat. Däremot var lillebror snabbare. Men vi får se :D jag älskar att prata så jag hade haft riktigt svårt att hålla något sådant hemligt! Vi får se hur det går när man väl plussar... min bästa tjejkompis plussade på första försöket innan dom ens hade börjat med tester osv så man har ju en bild av att det kan gå fort. Andra försöket för oss denna månaden :D

Lycka till till oss alla!

• Fialotta8

Ett till test, fast ett grav. Ser jag ett spökstreck eller är jag inbillningssjuk? :o

• Fialotta8
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-26 07:49:41 följande:

[quote=78664194][quote-nick]Fialotta8 skrev 2018-04-26 07:41:04 följande:[/quote-nick]

Jag ser! Grattis :)

[/quote]

Åh herregud! Jag hoppas du har rätt! :D tack i förskott! Det va verkligen helt tomt igår så tänkte att det är kört. Dock är detta väldigt tidigt med ett vanligt test. Är på bim -4!
  • Fialotta8
    Imra skrev 2018-04-26 08:04:03 följande:

För mig är det där ett plus! :D

Stort grattis! :D

Åh tack! Jag hoppas verkligen du har rätt! Har inte känt något annorlunda alls denna månaden!
  • Fialotta8
    Lottch3n skrev 2018-04-26 08:09:40 följande:

Jag skulle säga positivt! :) Grattis!! :D

Tack! Jag håller tummarna för att ni alla har rätt!
  • Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:03:49 följande:

Om ägget fäster tidigt kan man testa tidigt, men det visar nog väldigt sällan efter bara 7 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ägglossning förra graviditeten, så jag kommer testa efter 11 dagar.

Jag testade bim-5 inget utfall, idag bim-4 fick jag strecket ovan :D
  • Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:07:51 följande:

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.

Tack! Ja det är min plan, att ta ett digitalt imorgon direkt när jag vaknar :D tack för tipset
  • Fialotta8
    Linneisen skrev 2018-04-26 11:07:51 följande:

När jag plussade förra graviditeten var det väldigt svagt, fast nog lite starkare än ditt. Iallafall plussade jag på ett digitalt då också så ta ett digitalt tycker jag! Morgonurin, så koncentrerat som möjligt, alltså drick inte på kvällen. Då slipper man fundera över ett svagt streck.

Men jag vågar mig ändå på att säga grattis!! För starkt för att vara spökstreck tycker jag.

Det va fortfarande plus idag ????????
  • Fialotta8

Tack för alla grattisar! Detta är första plusset någonsin för mig. Nu hoppas jag bara att bebis vill växa och bli stark och frisk i magen. Önskar er alla andra stort stort lycka tillN

Jag har bim 30/4 så jag plussade tidigt! Men det kan också ha varit 1 maj, så jag hängde på i båda listorna :D

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

11/5 E88

12/5 Lo

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Fialotta8
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 20:14:58 följande:

Så tråkigt med ditt missfall :(

Tack så mycket för ditt svar. Har känt en sådan himla stress ang det här pga hur alla märket av sekretet. Men då ska jag försöka slappna av lite :)

Jag har inte märkt av detta sekret heller och jag lyckades plussa ändå, det är ju så himla olika ! Förstår att du blir nojig, jag är också nojig fortfarande trots att jag har plussat, tror knappt på det ännu, känns väldigt overkligt då jag inte har några symptom alls förutom en ständig molvärk/krampliknande känsla i livmodern. Antar att den växer?
Svar på tråden Bim Maj 2018