Inlägg från: lyckligast80 |Visa alla inlägg
  • lyckligast80

Bim Maj 2018

Hej,

Hoppar gärna in här, fick den förbannade mensen igår:(

Men bara att kämpa på!

BIM 20 maj

• lyckligast80

[quote=78652485][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-21 17:02:26 följande:[/quote-nick]Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj![/quote

Ja det håller vi tummarna för! Och nu blir det på rätt sida året också...;)

• lyckligast80

[quote=78652485][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-21 17:02:26 följande:[/quote-nick]Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj![/quote

Ja det håller vi tummarna för! Och nu blir det på rätt sida året också...;)

• lyckligast80

Lägger till mig: )

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, Zandylina

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90, CBF

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan:

• lyckligast80
    Anonym (Joppi) skrev 2018-04-24 00:13:54 följande:

Hej första gången jag skrivet i någon tråd här på forumet. Har suttit någon vecka och läst om allas resa från apriltråden och nu in i denna. Är skräckslagen på att skaffa ett till barn. Samtidigt som de är lite spännande om de blir något.

Jag har två barn sedan tidigare 8 och snart 7. Min särbo har tre barn sedan tidigare 5.6.7.

Jag har under hela vårat förhållande varit helt emot att skaffa gemensamt barn för vi redan haft fullt upp. Men nu har vi inga blöjan och vi har barnen varannan vecka. Så killen tyckte de kändes perfekt med ett kärleksbarn. Lite sjukt jag är livrädd men nu börjar jag så smått vänja mig vid tanken av en liten. Jag har enligt appen beräknad ÄL 28/4 de pirrar i kroppen och jag är nervös. Detta blir vårt första försök. Men som sagt är jag vrickad som ger mig in i detta igen eller är de faktiskt helt fantastiskt att man vågar satsa? Jag tänkte i alla fall ge de ett försök. Blir de nu så är de meningen. Blir de inte ska man fortsätta testa nästa månad?

Jag trodde jag var färdig egentligen men de där bebispirret börja sakta komma. Jag är 30 och min kille är 37. Någon som har erfarenhet av särbo barn, varannan vecka barn, sladdis och komplicerade livspussel?

Man ångrar bara det man aldrig gjorde. : )

Jag är 38, sambon 29. Han har inga barn jag har en 11 åring sen tidigare som är hos oss varannan vecka. Vi har kämpat sen juni förra året för att få en liten gemensam knodd men det vill sig inte riktigt:/ Är uppsatta på kö för ivf. Inga fel hittade på någon av oss.

Både spännande och nervöst över att börja om nu, orkar man? Orkar kroppen? Huvudet? Många risker med att skaffa barn sent, men det kan ju också gå jättebra. Så man får nog bara sluta tänka och låta det bli som det blir när det blir. : )

Så jag tycker nog det är fantastiskt att man vågar. : )
Svar på tråden Bim Maj 2018