Inlägg från: Anonym (Joppi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Joppi)

Bim Maj 2018

Hej första gången jag skrivet i någon tråd här på forumet. Har suttit någon vecka och läst om allas resa från apriltråden och nu in i denna. Är skräckslagen på att skaffa ett till barn. Samtidigt som de är lite spännande om de blir något.

Jag har två barn sedan tidigare 8 och snart 7. Min särbo har tre barn sedan tidigare 5.6.7.

Jag har under hela vårat förhållande varit helt emot att skaffa gemensamt barn för vi redan haft fullt upp. Men nu har vi inga blöjan och vi har barnen varannan vecka. Så killen tyckte de kändes perfekt med ett kärleksbarn. Lite sjukt jag är livrädd men nu börjar jag så smått vänja mig vid tanken av en liten. Jag har enligt appen beräknad ÄL 28/4 de pirrar i kroppen och jag är nervös. Detta blir vårt första försök. Men som sagt är jag vrickad som ger mig in i detta igen eller är de faktiskt helt fantastiskt att man vågar satsa? Jag tänkte i alla fall ge de ett försök. Blir de nu så är de meningen. Blir de inte ska man fortsätta testa nästa månad?

Jag trodde jag var färdig egentligen men de där bebispirret börja sakta komma. Jag är 30 och min kille är 37. Någon som har erfarenhet av särbo barn, varannan vecka barn, sladdis och komplicerade livspussel?

• Anonym (Joppi)
    lyckligast80 skrev 2018-04-24 08:08:53 följande:

Man ångrar bara det man aldrig gjorde. : )

Jag är 38, sambon 29. Han har inga barn jag har en 11 åring sen tidigare som är hos oss varannan vecka. Vi har kämpat sen juni förra året för att få en liten gemensam knodd men det vill sig inte riktigt:/ Är uppsatta på kö för ivf. Inga fel hittade på någon av oss.

Både spännande och nervöst över att börja om nu, orkar man? Orkar kroppen? Huvudet? Många risker med att skaffa barn sent, men det kan ju också gå jättebra. Så man får nog bara sluta tänka och låta det bli som det blir när det blir. : )

Så jag tycker nog det är fantastiskt att man vågar. : )

Har på något naivt sätt känns som om de kommer ta sig på första försöket bara för att de gjorde de när jag fick mina två första. Men de är 8 och 9 år sedan då kroppen har ju åldrats.. Så de är kanske de som gör de extra läskigt att verkligen försöka. Sen är de en annan partner så man kanske borde lugna ner sig lite och inte gå in förhårt.

Ja både hoppas att de ska ta sig men om de gör de är de verkligen genomtänkt? För en månad sedan innan kille började prata om de sa jag blankt nej. Men nu. Ni vet hur de är när barnkarusellen inne ihuvudet så sakta börjar rulla igång. Och när man smtodigt trott man stängt den dörren för gott känns de extra läskigt. På något sätt känns de som första gången en gång till..

Har ingen aning om hur livet skulle bli med ett gemensamt. Man har på ett sätt blivit väldigt bekväm med att '' bara'' ha dom andra barnen varannan vecka. Och nu skulle de betyda att man har barn varje dag. Alltid. Och de känns med skrämmande. Man har på något sätt blivit väldigt självständig och inte beroende av att behöva anpassa sig. Så bara de kommer bli stort.

Ja hjärnspöken är de gott om.

Ibland undrar jag om jag är riktigt riktig som överväger. Så därför bestämmer man sig så får vi se nästa månad.
  • Anonym (Joppi)

+ på ÄL stickan idag! Vi har haft sex alla dagar denna veckan så nu jäklar är de förberett för ägget ;) hur har ni andra tänkt har ni sex på ÄL eller innan eller hela tiden?

• Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 11:05:44 följande:

Vi har försökt mysa varannan dag till varje dag :D tror jag hade ÄL i helgen, så då hade vi både i fredags, lördags, söndags och sen igår :) så man hoppas ju att man lyckats pricka in nu!

Ska bli sjukt spännande och se om de händer något. Jag tog ut spiralen förra månaden så denna blir första månaden som vi ger de ett försök. Är de ert första försök? Har ni några sedan innan?
  • Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 19:20:26 följande:

Ja men verkligen! Så taggad! Jag tog ut min i februari men har inte påbörjat något förens nu, så det är vårt första försök denna månad! Japp vi har ett energiknippe här hemma på fem år :D ni då?

Jag har en 8 åring och en snart 7 åring.

Kanske därför man börjar bli lite bebissugen. Allt de jobbiga med småbarn har glömts bort ;)

Hade De varit för fem år sedan hade jag troligtvis sagt blankt nej till mer. Men nu är man piggare, får sova om natten och barnen är väldigt självgående.
  • Anonym (Joppi)
    CBF skrev 2018-04-25 20:08:23 följande:

Haha ja jag håller verkligen med dig!! :D

Hur kommer de sig att ni väljer att skaffa fler barn nu. Är de länge genomtänkt och väl planerat, ni kanske har försökt ett tag. Eller är de lite impuls?
  • Anonym (Joppi)
    Lindsey77 skrev 2018-04-25 15:24:46 följande:

Nästan positivt idag. Rund ring på digitalt ÄL test. Hoppas på positivt imorgon. :)

Jag hade ÄL idag men sträcket såg ut som ditt svaga. Brukat du få två jätte skarpa sträck vi ÄL? Detta är första månaden jag testat och har aldrig använt stickorna förut. Så vet inte om jag borde fått ett skarpt sträck eller att jag helt enkelt inte kommer upp i dom hormon nivåerna. Va tror du?
  • Anonym (Joppi)
    Linneisen skrev 2018-04-25 20:26:42 följande:

Så tänkte jag också, att jag inte vill ha tätt eftersom jag vill att det stora barnet ska vara mer självständig och att man har fått sova. Men nu inväntar jag ägglossning inom de närmsta dagarna och har en 10 månaders här hemma. Bättre att få de "jobbiga" åren avklarade känner jag nu, på en och samma gång, när jag redan är i det. Jag är helt uppe i det så jag känner att jag lika gärna kan fortsätta med det. Som saker man ändras alltså! Men jag älskar bebisar och upplever nog inte småbarnsåren lika ansträngande som andra.

Men jag trodde aldrig aldrig att jag skulle vilja ha tätt. Jag tyckte att min syster som har 2,5 år emellan barnen har jättetätt men om det lyckas nu blir det 1,5 år emellan mina, haha!

Hoppas vi båda plussar i maj!! <3

Ja känner nu att när jag hade mina första så tätt så hade de varit kul att känna på bara ett barn som är litet utan. Den ständiga konkurrensen. Visst dom stora barnen kommer fortfarande behöva och kräva tid. Men ska bli väldigt spännande att känna på hur de är med en liten som man kan få gosa med.

För mig är detta inte särskilt genomtänkt. Min pojkvän sa förra månaden att han ville ha bebis. Jag sa nej eftersom jag trodde jag var klar. Men ju mer man funderad på de ju mysigare blev de. Så spiralen åkte ut vi hade precis missat ÄL precis förra månaden så denna blir den första månaden vi försöker.

Så om de tar sig nu så kommer man nte hinna tänka riktigt. Och de är kanske lika bra de innan man inser hur krävande de kommer bli ;) men jag är sjukt sugen.
  • Anonym (Joppi)
    Lindsey77 skrev 2018-04-25 20:38:24 följande:

Förra månaden var första gången någonsin jag fått positivt på ÄL test stickor. Jag har nog testat hundratals ggr (testmissbrukare) tidigare och bara sett stegringen, men aldrig positiva test. Jag kan haft kort stegring förut, och missat. ÄL har jag, fyra barn, tre missfall...

Det är bra att spara testen och jämföra så att du kan se ev stegring. Ta samma tid. En del har högre LH på eftermiddagen. Digitalt ska man ta varje morgon. ÄL test funkar inte på alla. Du kan ha superkort stegring så du missar. Testet på fotot är negativt, men jag har haft så när jag vet att jag haft ÄL (blivit gravid). När jag ser stegringen kompletterar jag med digitalt. För 2 mån var strecken på stickorna ej lika starka, men ändå fast gubbe på digitalt (samma urin). Gravid blev jag (missfall) så det stämde fast det ena strecket var svagare. Så att lita på stickorna går inte. :)

ÄL inträffar 1-2 dagar efter positivt test. När fick du nästan positivt på ÄL testet? Fortsätt testa och se om strecket blir starkare eller svagare.

Jag fick de svaga strecket i dag. Men jag kände att jag hade ÄL i em. De är lite som mensvärk och så sticker de lite. Igår hade jag inget utslag alls och idag har jag haft samma sträck både morgon em och kväll. Får se i morgon om de försvunnit eller är starkare.
  • Anonym (Joppi)
    Lottch3n skrev 2018-04-25 21:09:09 följande:

Ganska sannolikt att jag hade äl igår va?

Ser så ut. :)
  • Anonym (Joppi)

Såhär såg mitt ÄL test ut idag. Men tycker att båda strecket. Är ganska suddiga. Ska bli spännande och se hur de ser ut i morgon. För igår var de blankt.
  • Anonym (Joppi)

I morse vid 8 var de mycket svagare. Då såg de ut såhär. Så skulle tippa att jag har snabb stegring. Nästan så jag ska gå och ta ett test till nu... Nyfiken.
  • Anonym (Joppi)

Nu ser de ut såhär va tror ni har jag äl i dag eller morgon. Ömmar som tusan hela em och fortfarande molande verk
  • Anonym (Joppi)

Var som jag misstänkte ÄL i går. Idag med morgon urinen ser ägglossnings stickan ut såhär.

Känner fortfarande av lite ömmande motverka i vänster äggstock men de var som värst u går em kväll.

Vi har haft sex alla dagar fram tills i går så nu hoppas vi de händer grejer där inne :)
  • Anonym (Joppi)

Hej tänkte på det här med när man plussar. Och när man gör de. För om jag förstår de rätt så är de många här som hänger upp sig på att vissa plussar kanske bim - 2 och vissa bim +6 Osv. Och de känns lite som att man blir besviken för att man inte plussar tidigt. Men de man inte tänker på att alla har olika cykel längd. Så bim-1 och bim+6 är sker kanske på samma dag ändå om man räknar från befruktningen. Allt beroende på hur lång cykel man normalt har. Så har man en väldigt kort cykel så borde man plussar närma bim och kansle efter bim. Och har man en väldigt lång cykel så kan man redan avläsa kanske ner till bim - 6. Så när man blusar borde vi kanske säga äl + istället för bim +/-

Hänger ni med vad jag menar för då får man ett mer rättvist svar?

• Anonym (Joppi)
    Norrlänska skrev 2018-05-06 11:05:07 följande:

Blir knäpp på mig själv. Nån fler som inte vill/vågar ta gravtest för så länge man inte sett det negativa testet kan man leva i dröm och förhoppning

Jag har haft en mystisk cykel denna gång som ställer till det i hjärnkontoret.

Mellan BIM - 3 och BIM hade jag nån droppe blod/färgade flytningar på papperet vid toabesök någon gång/dag.

BIM +1 kommer mensen. Blöder knappt 2 dygn och inga mängder men tillräckligt för att vara jag. Sen lite efterdyningar i ett dygn.

5 dagar efter mensen första dag får jag mensvärk och morgonen efter har jag trådiga flytningar med rosa strimmor i. 4 dagar efter det får jag åter igen mensvärk och det känns som att något "rinner till" men det är inget som kommer. Känner mig även svullen om nedre delen av magen och byxorna "känns"...

Såvitt jag kan påminna mig har min kropp aldrig gjort såhär så jag fattar inget alls.

Funderar på att ta ett grav-test men samtidigt känns det onödigt för det är nog bra hjärnspöken och stark önskan som ger mig känslan av att jag kan va gravid. Finns inga som helst tecken som tyder på det iallafall.

Denna bebisverkstad ger mig huvudbry!

Så har jag haft ibland. Mensen kommer gör uppehåll på en dag eller två. Blir lika lurad varje gång man stoppat upp en tampong dag två eller tre för att några timmar senare ta ut den och den vara lika vit som när man stoppade upp den. Sen dag tre till fyra kommer forsen. Skit skummt men händer ibland. 
Svar på tråden Bim Maj 2018