• JenniB

Bim Maj 2018

Hej jag tänkte också hoppa in här!

Jag vet inte vad jag har för BIM eftersom att jag slutade med mina minipiller den 6/4 och jag har inte haft mens på ca. ett år. Fick gravidsymtom några dagar efter pillerstoppet och tror nu att jag kanske hade ägglossning då eftersom att jag testade negativt i helgen. Funderar på att testa någon gång nästa vecka igen (kanske 2/5?) om symtomen håller i sig. Vad tycker ni? :D <3

• JenniB
    Fialotta8 skrev 2018-04-27 07:50:40 följande:
    Det va fortfarande plus idag ????????
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! :D Hjärta
  • JenniB
    Jeex skrev 2018-05-02 08:36:24 följande:

Åh herregud, kan inte tro at det är sant. Plussade precis på BIM-3. Vågar nästan inte tro på det. Var helt säker på att mensen skulle komma. Nu är jag livrädd för att få ett till utomkveds eller MF. Men ska försöka njuta av den här stunden nu.

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

Stort grattis till alla som lyckats plussa!! Kyss
  • JenniB

Hej hörni!!
    Jag måste verkligen fråga en sak!

Jag har haft vita krämiga (vissa kallar det lotionsflytningar) i 3-4 dagar nu och idag såg jag även en konstig klump när jag torkade mig. Den var inte klibbig, inte rinning utan lite hårdare nästan som keso. haha
    Jag och sambon fick till det både igår och i förrgår men jag tror inte det är spermier liksom.. brukar inte "läcka" dagen efter eller så. 

Vad tror ni det kan vara? Tecken på att mensen kanske äntligen kommer efter pillerstoppet eller kanske till och med ett tecken på ÄL? Borde det inte isåfall vara mer genomskinligt och klibbigt? 
    Ja ni märker jag är lite förvirrad! :D

• JenniB
    1995lj skrev 2018-05-03 20:55:58 följande:

Hej ser ni något rakt uppåt sträck i mitten?? Clearblue Early äl+11 kvälls urin kissat ca 2 Tim innan ser ni nått ?
    Jag ser något!!! Hoppas det blir tydligare snart :D <3
  • JenniB
    Sararebecca skrev 2018-05-04 12:36:56 följande:

Grattis till alla som plussat! Woho!
    Jag tror att jag fick svagt positivt imorses jag med. (Svårare att se på bild än irl) Ska testa ett digitalt imorgon. Vad tror ni?

Jag tycker jag ser nånting men gör ett digitalt imorgon med för att vara säker! Håller tummarna för dig <3 :D
  • JenniB
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:27:26 följande:
    Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.
    Gud vad svårt... jag har svårt för att se något tydligt men det är ju inte alltid man lyckas få det på en bild. Hoppas det syns mer om några dagar! <3 
    Lottch3n skrev 2018-05-08 07:29:33 följande:

Asså jag förstår inte vad som händer... på bim-4 testade jag svaaaagt positivt på cb early och senare på kvällen vart det lite blod på pappret. Klarade mig med enbart trosskydd och blödde ytterst lite, inte alls som min mens brukar vara dom första dagarna.. Tog sedan ett ?vanligt? test på bim-2, igår alltså, som visade svaaagt positivt, och även igår slutade jag blöda helt..

Idag på bim-1 tog jag ett predictor early och kan även där se ett svagt streck... men om jag nu är gravid så borde det ju vara starkare, eller??

Någon som kan hjälpa mig i hur jag ska tänka?? Vet att med dottern så plussade jag inte starkt förrän efter bim, men jag blödde inte med henne så jag vet inte alls hur jag ska tänka.. :/

Jag hade varit lika förvirrad jag med, som du säger... det borde bli starkare men eftersom att du plussade starkt först efter BIM förra gången det kanske syns bättre snart!! <3

• JenniB

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

• JenniB
    niiskuneiti skrev 2018-05-08 08:22:42 följande:
    Jag minns inte hur det var med flytningar men värken var precis som att mensen skulle starta vilken sekund som helst. Jag gick väldigt ofta på wc för jag var så redo att nu börjar blodet forsa :D det var andra graviditeten, första tror jag mig minnas att jag inte kände något alls.
    Haha ja det händer här med, men jag är även lite mer kissnödig än vanligt. ;) Så häftigt att det kan vara olika för varje graviditet! :D
  • JenniB
    LovaViola skrev 2018-05-08 10:24:36 följande:
    Jag tyckte att det kändes precis som mensvärk, var helt säker på att mensen skulle komma hela tiden.. och det var som en ihålig känsla på blygdbenet, det var samma känsla som sen visade sig vara foglossning längre fram i graviditeten ;)

Gällande flytningar så minns jag att jag hade typ som vanligt innan mens.. men att det liksom "rann till" dagen för BIM.. trodde att det var blod men var ju bara rikliga flytningar. så ja mer flytningar då, men kanske inte precis efter ÄL utan snarare närmre BIM.. 

Ska du inte ta ett test då? :)

Åh tack för ditt svar det kan ju faktiskt vara ett bra tecken! <3
    Hos mig har en inte runnit till ännu men får väl se vad som händer ;)

Jag tog ett test för 1 och en halv vecka sedan (på eftermiddagen) och det var negativt så jag vet inte om jag vågar. Eftersom att jag inte haft mens på ett år heller vet jag inte när det känns lämpligt att testa igen. Är på dag 32 efter pillerstopp. :/ Vet att det kan ha med det att göra men känner mig inte alls gravid nu om man jämför med hur det var för 3 veckor sedan. Hade så många symptom då... Nu har jag som sagt "bara" mensvärk/drar i livmodern och igår även lite illamående då och då.

• JenniB
    Lottch3n skrev 2018-05-08 10:27:35 följande:
    Jo sant, men vad är då blödningen jag haft? Vet inte om jag ska räkna det som en mens eller inte :/
    Det är ju den svåra frågan alltså... Det var inte mycket sa du va? Jag hade nog avvaktat några dagar och sen testat igen för att se om strecket syns bättre. Då är det nog enklare att att säga om det var nån konstig mens eller inte. <3
  • JenniB
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:
    Testet igår var positivt! Jag är gravid :D
    Stort Grattis! :D
  • JenniB
    Milian03 skrev 2018-05-09 01:06:57 följande:

Vilket försök är ni alla på? :)

Vi är på försök 5 nu i maj.

Prickar äl varje månad men ändå vill det sig inte...

(Jo en gång som blev ett tidigt missfall)

Första försöket här och hoppas så klart som alla andra här på ett plus snart. :)
  • JenniB
    SL185 skrev 2018-05-09 10:21:00 följande:
    Håller tummarna att det inte har nån påverkan alls! Men gud, Jag känner precis samma angående magen, började igår, 3 dagar efter äl, molande värk, hugg och är öm i nedre delen. Håller vi på att bli knäppa? Hahah

Hej tjejer!

jag har också haft känningar och typ som mensvärk i nedre delen av magen... mått illa lite då och då om dagarna, är ganska trött men som ni skrev det kanske beror på vädret? Tycker även magen beter sig konstigt, är gasig och svullen ibland vilket den inte brukar vara. :)

• JenniB
    SL185 skrev 2018-05-09 11:16:15 följande:
    Åh hoppas att det bådar gott!! När har du bim?:)

Hoppas med det och håller tummarna för oss alla här!!
    Har inget BIM att gå efter då jag inte haft mens på ett år, nu är det 33 dagar sedan jag slutade med minipiller.. inget tecken på mens heller dock.

• JenniB
    louisejohansson skrev 2018-05-09 11:34:06 följande:
    Japp blött mycket och fick som mensvärk, tog nytt digitalt för en stund sen som visade ?inte gravid?. :/
    Men usch nej... jag beklagar med. :( Hoppas det blir bättre nästa gång och håller tummarna! <3
  • JenniB
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Grattis! Så himla roligt :D
  • JenniB

Imorgon tänkte jag göra ett test igen... åh jag är så nervös.
    Då är jag nämligen på dag 40 efter att jag slutat med ppiller. (ingen mens sen ett år tillbaka)

Senaste testet tog jag för nästan tre veckor sedan vilket var negativt men symptomen håller i sig. Illamående vid olika tider, molvärk varje dag, yr ibland och vita flytningar som jag nu haft i 2 veckor. 
    Jag vet inte vad jag ska göra eller tro när det inte är positivt. :(

• JenniB
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 12:02:57 följande:
    Använder du äl test så du vet när/om du haft äl?

Hoppas såklart på att du är gravid, men kroppen kan va lite i obalans efter alla hormoner med! :)

Men hoppas du får ditt plus imorgon <3
    Nej det har jag inte gjort ännu. Jag hade tänkt att börja med det när jag får mensen igen men än så länge väntar jag på den fortfarande. :)

Jo det vet jag. :( Blir bara så himla förvirrad av allt då jag hade ännu tydliga gravidsymptom någon vecka efter jag slutade. Men nu har jag liksom inte riktigt samma symptom så jag hoppas att det är något annat som där iaf. 

Tack <3
  • JenniB
    LovaViola skrev 2018-05-18 07:52:30 följande:

Godmorgon!

Jag skrev här för nån dag sen att jag fått mens och hoppar över till juni-tråden. Det sjuka var att det inte KLM någon riktig mens, bara brunt (ursäkta för info) väntade hela dagen på att det skulle dra igång men imorse kom det ingenting. Så jag tog det sista testet jag hade hemma.. testade redan i måndags för att vara säker på att det inte blivit ngt denna månad mest ett testa tidigt test och det var tokblankt.. detta ca 4 dagar innan bim.

Detta fick jag i morse.. Bim +1. Ser min ngt?

Jag ser!! Åh vad spännande :D
Svar på tråden Bim Maj 2018