• fruitloop

Bim Maj 2018

Hej!
    Äntligen får jag joina Familjeliv. Jag och sambon har bestämt oss för att börja vårt första försök i maj. Jag fyller 30 nu och sambon är 28, han har ett barn sedan innan, men detta blir mitt första. Vi åker utomlands nu i april (för min 30årsdag!), så därför tänker vi att vi kör igång bebisverkstan när vi kommer hem. Jag är så pepp och glad att jag inte kan tänka på så mycket annat! Ska bli riktigt kul att följas åt här inne =) Skriver in mig på listan då det just nu ser ut som att ÄL blir 1 maj, och BIM 16 maj.

BIM-lista Maj 

2/5 Issari, Jeex, Theresu 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa 

4/5 theteacher, Meemelie 

5/5 niiskuneiti 

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca 

10/5 ansano91 

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• fruitloop

Såg att jag försvann från sista uppdateringen, så jag lägger in listan där alla borde vara med =)

Är så pepp! =D Det här är nog den första, och förmodligen sista, gången som jag går runt och längtar efter mensen, haha! Så att man kan sätta igång sen.

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

15/5 dummamej2

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

21/5 lullis94

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• fruitloop

Mensen blev sen, så bim för maj flyttades fram i appen. Men känns helt sjuk att det nu snart är dags för första försöket! Är dock helt inställd på att det kan ta väldigt lång tid, men känns ändå så otroligt underbart att få sätta igång =) har längtat så länge efter barn.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, Alehed90, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• fruitloop

Nu är mensen äntligen slut och myset har påbörjats! Första gången i mitt liv utan prevetivmedel! =) Jag har ingen koll alls på äl, förutom vad apparna tror (och de säger olika, 2-4 maj) men jag förstår att det inte går att veta säkert utan att testa. Sambon tycker dock inte att vi ska lägga pengar på sådant redan nu. Själv är jag lite av ett kontrollfreak och vill veta ALLT. Precis som flera av er skriver så googlar jag allt hela tiden just nu! Men vi får väl mysa så mycket som möjligt och hoppas vi prickar in äl.

Vilka är de vanligaste symptomen på ägglossning? Jag brukar få ont i äggstockarna en vecka innan mens och bli extremt känslig, men om det är ägglossning så betyder det att min lutealfas är väldigt kort, och som jag förstått så är det då svårare att bli gravid? Men det behöver kanske inte vara ägglossningen jag känner då? Ååh, om kroppen ändå hade en inbyggd dataskärm eller nått, haha! Kommer bli en extremt lång månad.

• fruitloop
    Greta88 skrev 2018-04-24 13:59:07 följande:
    Vi är ungefär i samma tidsram :)

Min mens slutade också igår, bör ha Äl 4/5. Mina tecken är rikliga Äl flytningar som börjar en dag innan äl och håller i sig 3-4 dagar. Sen ibland får jag lite drag och värk. Sen att man blir rejält sugen på att mysa går ju inte att undvika ;) kroppen är häftig!

Vi kommer tyvärr ha svårt att få till det denna gången och vi har sagt att vi ?tar det som det kommer? nu första försöken. Rent spontant hade de passat bättre för vår del att bli gravida i sensommar/höst, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar heller så bättre köra igång nu.

Känns som jag bara har massa ursäkter för att vänta. Man blir ju inte yngre ;)
    Ser att vi även är lika gamla, och båda är på första försöket med barn 1! =D Kul! Spännande att följas åt =)

Jag känner att jag borde skrivit upp mina flytningar i appen tidigare så att jag haft lite mer koll nu ifall det är mer eller mindre vissa dagar. Köpte ägglossningstest nu i alla fall, hehe. Men det där suget på mys vet jag kommer i mitten av månaden =) Så då kanske det är ägglossningsdags. Ska bli kul att se!

Tror det är en bra inställning både psykiskt och fysiskt att ta det som det kommer =) Här skulle det också passa bättre efter sommaren, men känner att jag är alldeles för otålig. Sen fyllde jag 30 förra veckan, så den där klockan är inte direkt tyst, haha. Men jag försöker tänka att det blir när det blir!
  • fruitloop
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 11:12:47 följande:
    Jag får inte heller alltid plus på äl stickor men äl har jag ändå haft varje gång :) eftersom jag tempar kan jag se det.. så hopp finns det ändå :)
    Det ger mig lite hopp =) Testat med äl-test varje dag sedan 26 april, men varenda en visar negativt (svaga streck). Tempar du med Natural Cycles? Jag började precis med NC igen för en vecka sedan, körde det hela 2016 för prevent, så den hade sparat en del data. Men appen har inte placerat ut någon äl... Kör tre olika appar: en säger att äl var 2 maj, en säger 3 maj och NC sa 5 maj (men har nu tagit bort det från grafen). Kan de ha tagit bort den för att jag skrev in att äl-test visa negativt?

Har haft ilningar och tryck vid äggstockarna i typ 2 veckor. Men kan vara för att jag känner efter och överanalyserar allt (i sökandet efter äl). Blir lite frustrerad på att jag inte vet om den varit, kommer snart eller inte alls. Men men, är väl bara att vänta och se. Skönt att bara bolla lite och läsa från er andra här inne =)
  • fruitloop
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-06 12:55:25 följande:
    Ja, tempar med nc :)

Det är mycket möjligt att det är så. Nc har ändrat min äl även senare i cykeln då jag redan haft äl pga tempen. Lägger oxå in tempen i olika appar å de säger olika vad gäller ex äl å bim.
    Lindsey77 skrev 2018-05-06 13:06:13 följande:
    När jag blev gravid med mitt senaste barn testade jag med stickor, både morgon och kväll. Alla negativa, såg inte ens någon stegring. Men gravid blev jag, och han fyller 6 år i år. :)
    Tack för era svar =) 

Efter nya tempen idag så satte NC äl till imorgon, och idag fick jag helt plötsligt en stegring på mitt sista ägglossningstest. Skit skumt om jag har äl imorgon, då det blir på CD22 och cykeln beräknad till 37 dagar (så lång har den endast varit en gång de senaste 3 åren). Men men, kroppen kör sitt egna race, så är väl bara att åka med och mysa vidare =) 

Det betyder att BIM flyttas från 19de till 24de. Men känns inte som nån idé att flytta sig i listan, då NC ändrar BIM varje dag nu.
  • fruitloop
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Ååååh, så kul! Grattis!!!! 
  • fruitloop

Både i måndags och i tisdags fick jag nån sorts skugga på teststickan. T.o.m sambon såg skuggan i vissa vinklingar. Alla mina appar säger olika om äl (oregelbunden cykel), men den måste varit nån gång mellan 6-9 maj. Fick ett någorlunda starkt äl-test den 8de.

Varit konstant kissnödig i över en vecka. Igår hade jag såna stickningar och molvärk i magen att jag bara tänkte att jag måste vara gravid. Gick inte att ligga skönt i sängen utan att det värkte lite smått. Aldrig känt denna sorts molvärk förut. 

Imorse tog jag nytt test, och nu fastnar en riktig skugg-linje på bild! Ser ni andra den, eller håller jag på att bli glaen? (Ja, den är lite redigerad för att framhäva linjen) Testlagrets stickor. Testat med dem i flera år (inte försökt skaffa barn tidigare, men har varit nojjig av mig) och aldrig fått ens en skugga förut. 

• fruitloop
    babytjejen skrev 2018-05-17 08:57:51 följande:
    Jag ser skuggan med....hoppas hoppas!! :) :)

Här väntar jag på mensen,tempen störtdök idag så då kommer mensen imorgon el lördag. Nu när man vet att den är på väg så vill man bara att den ska komma på en gång så man kan börja se fram emot nästa försök..
    Jaaa! :D Väntar på några testa-tidigt-test som jag beställt, borde komma idag. De borde visa mer i så fall.

Har du tagit några fler test sedan ditt streck? Har tempen sjunkit för dig i flera dagar? Vet att den sjunkit för att sedan stiga igen hos några som varit gravida.
  • fruitloop

Efter två mer plus nu på morgonen på två olika test så vågar jag äntligen tro på det :D :D Jag är gravid!! Första barnet, första försöket. Kan knappt förstå det, även om jag nu tror på det :) Känner något hela tiden i 'tjejmagen' (som växtvärk) och börjar ana ett illamående.

Lägger in mig på pluslistan. Min BIM hade flyttats till 21-24 enligt mina appar när äl flyttades, men flyttade aldrig i BIM-listan. Gör det nu.

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari 

5/5 niiskuneiti, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

15/5 dummamej2, EIJ90, , snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna, Nelliki 

17/5 Labellas 

18/5 Greta88 ,systeryster33 

19/5 SL185 

20/5 lyckligast80 

21/5 Lunalove, Liten2018, FGK, jahaaja, Fruitloop

22/5 Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes, 

Nicci91 

24/5 Jefare1 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska, Emhy89 

27/5 MR8692, XAHHA92 

28/5 Phines92

29/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5) 

2/5 storformatare (BIM+6) 

3/5 Meemelie (BIM+1) 

4/5 Sararebecca (BIM -3) 

5/5 ansano91 (på BIM) 

8/5 missdalvik (bim -4) 

9/5 Linneisen (bim-3) 

10/5 jennyek93 (BIM +3) 

12/5 Missma01 (BIM-4) 

13/5 Alehed90 (på bim)

15/5 Greta88 (BIM -3)

15/5 EIJ90 (BIM -2)

16/5 Nelliki (på BIM)

17/5 Fruitloop (BIM -4)

• fruitloop
    Aducia skrev 2018-05-18 06:30:14 följande:

Plussade idag BIM -3 enligt Natural cycles

Håller tummarna för er nu också!!! :D

Svarade precis dig i andra tråden och möts nu av detta :) :) Ååh, så kul!! Grattis!!
    FGK skrev 2018-05-18 07:02:25 följande:

Gråter glädjetårar! Plussade precis! BIM -3! :D

Nu håller vi alla tummar att det går vägen denna gången! Och jag håller tummarna för alla er som väntar på ett plus <3

Grattis!! :) :)

Svar på tråden Bim Maj 2018