• Sophie_A

Bim Maj 2018

Hoppar också in! Har varit tillsammans med sambon i 5 år och har bestämt oss för att försöka bli gravida med första barnet. Hade ägglossning runt den 23 April och passade på att ha det mysigt. Körde utan tester så jag vet inte om vi träffat rätt, nästa ägglossning kommer vi ha försöka ha mer koll. Nu är jag på, vad jag tror, äl +5 och känner mig trött och det sticker på högra sidan av livmodern. Vi får se om det är inbillning eller om det faktiskt gick vägen Tungan ute

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, ansano91 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka, louisejohansson, Elsaida

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina, Sophie_A

9/5 lottch3n 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89 

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• Sophie_A

Det här med att börja inbilla sig saker.. Försöker bli gravid för första gången. Har de senaste tre dagarna haft ett illamående som legat i bakgrunden och irriterat. Tänkte att det måste vara någon form av magsjuka, men eftersom det inte släppt har jag börjat fundera på om det kan vara en eventuell graviditet. Det är förmodligen omöjligt att det är så eftersom det bara är en vecka sedan jag hade ägglossning, men nu kan jag inte släppa tanken. 

Jag är rädd att jag börjar inbilla och känna in saker för mycket. Hur gör ni för att  hantera det/inte ha för höga förhoppningar? 

• Sophie_A
    Lunalove skrev 2018-04-29 15:25:04 följande:
    Efter alla mina försök, med 3 skengraviditeter och en kemisk graviditet i ryggsäcken så kan jag säga som såhär.. Inbillning är inbillning fram till att det motbevisas, symtomen kommer finnas där och undermedvetet så tänker man på det endå. Det är skit svårt, men jag brukar alltid intala mig att jag är skengravid när symtomen uppstår och på så sätt så förminskas den här "tänk om" känslan. Det absolut värsta du kan göra är att börja gravtesta för tidigt, för även om en skugga/svagt streck skulle synas, så behöver det inte betyda att du får en fullbordad graviditet (utan det blir en kemisk graviditet ist) . Säkrast är det att testa på BIM :) lev livet och försök tänka på annat så gott det går.. Eller gör som jag gör denna gången, syssesätt dig med något. Jag har denna helgen renoverat 2 rum i huset haha ????
    Egentligen har jag mängder annat att tänka på, men det hindrade ändå inte den lilla graviditets-tanken att fastna Drömmer Men du har rätt, jag får försöka intala mig själv att det endast är inbillning, fram tills jag faktiskt får ett bevis på det. Och inga grav-tester innan BIM. Tack för tips!
  • Sophie_A

Så himla kul att komma in här och se alla plus, stort grattis till er! 

Jag har haft en så himla konstig mage de senaste 4 dagarna. Orolig i magen, bubblig, gasig, lätt illamående, känner mig hungrig hela tiden. Lite som känslan när man är så hungrig så man blir illamående, men det sitter i HELA tiden, trots att jag precis ätit. Kan absolut vara magsjuka, men det bryter varken ut eller försvinner. Någon annan som varit med om detta? Vet ni om det kan vara ett symptom?

• Sophie_A
    Linneisen skrev 2018-05-01 14:07:10 följande:
    När har du bim? Kan vara tecken på graviditet. Eller att du är nervös och därför blir magen sådan.
    Inte förrän den 8e, dvs om 6 dagar. Känns dock annorlunda från att vara nervös, nu är det en kurrande och bubblig mage trots att jag äter mer än normalt. Jag får nog vänta och hoppas på det bästa :)
  • Sophie_A

Bim -3 idag och testade negativt imorse. Mitt illamående och molvärk som jag började få några dagar efter äl har försvunnit helt, men hungern sitter kvar. Brösten har börjat ömma, vilken förmodligen beror på att jag ska ha mens snart. Vet att det fortfarande finns en chans, men på någon sätt blev jag lite mer avslappnad av ett negativt test..? Nu VET jag (kanske), så jag slipper gå runt och hoppas och kan istället fokusera på nästa månad. Samtidigt som jag vet att det fortfarande är möjligt. Haha, känner mig helknäpp!

Såg att jag fallit bort från listan, så uppdaterar den. 

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Issari 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A

9/5 lottch3n, Ejjami 

11/5 MissMa01 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter 

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

• Sophie_A
    SL185 skrev 2018-05-05 19:46:35 följande:
    Åh men det finns ju fortfarande hopp:) finns många som inte plussar förrän efter bim! Håller tummarna för att du får ett fint plus :)
    Tack snälla! Vi får se helt enkelt, försöker sänka mina förhoppningar :) Hur går det för dig?
  • Sophie_A

Bim idag och ingen mens i sikte! Fick ett infall och tog ett test ikväll, vet inte om jag är helknäpp och gärna vill se ett streck, men där är nog en antydan till skugga. Sambon kunde självklart inte se det.. ???? Tänkte testa antingen imorgonbitti eller i övermorgon, så får vi se!

• Sophie_A

Bim +4 och mensen kom. Nästa äl är den 24, så hoppar över till Juni-tråden och hoppas på att det blir en bra månad.. Drömmer

Svar på tråden Bim Maj 2018