Inlägg från: AllaGodaTingÄrTre |Visa alla inlägg
  • AllaGodaTingÄrTre

Bim Maj 2018

Hej allesammans!

Här hoppar jag in med BIM 5 maj.

Jag är 34 år och har två barn som är 3 och 4. Från att jag aldrig ville va fler (till skillnad från min respektive som hela tiden velat ha tre), till att jag inte tänker på annat än det tredje barnet. Three is the magic number!

Detta blir fjärde försöket och jag hade tydlig ÄL igår med utslag både på både sticka och CB Advanced. Dessutom hemska ÄL-smärtor!

Måtte det ta sig denna gång.

Alla i vår närhet vet om vårt bebisprojekt och för oss är det inte stressande utan mer peppande. Det är inga som tjatar utan alla väntar på att vi säger något.

SOM jag längtar! Hoppas hoppas hoppas!!!

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, Zandylina

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90, CBF

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan:

• AllaGodaTingÄrTre
    CBF skrev 2018-04-23 17:23:09 följande:

Någon mer än jag som är fruktansvärt otålig och läser allt om tidiga symptom, andra bim trådar och i stort sett googlar sönder detta ämne? :?D

Så nytt för mig! Sist var jag inte såhär otålig för då hände det av en slump. Vad tusan ska man sysselsätta tankarna med nu?! :D

Hahaha ja!! Detta är tredje barnet och jag är eeexakt likadan. Och nu det fjärde försöket försöker jag inbilla mig att jag inte ska googla sönder mig... men känner mig själv allt för väl vid det här laget hahaha
  • AllaGodaTingÄrTre
    Fialotta8 skrev 2018-04-27 07:50:40 följande:

Det va fortfarande plus idag ????????

Åh grattis!!!!! Första pluset redan innan maj startat :)

När har du BIM? Såg inte i listan. Och nu kan du lägga dig längst ner på pluslistan! Så fantastiskt :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    nilepile89 skrev 2018-04-27 19:44:04 följande:

idag fick jag glad blinkande gubbe på cb test ;P så typiskt bara att jag inte hinner få till ett ligg :O jobbar natten idag och gubben grejar samt barnen har inte somnat ännu. 

Någon som vet hur länge det är vanligt med blinkande gubbe innan den fasta glada gubben kommer? inte fått några äl- flytningar ännu som jag brukar ha heller.

Mitt blinkade i 4 dagar innan det blev en fast på femte dagen :)
  • AllaGodaTingÄrTre

Imorse testade jag toknegativt på BIM-5 och hann bli besviken eftersom jag plussat den dagen med dom två andra.... men sen räknade jag och såg att min cykel ändrat sig rätt ordentligt. Med de andra två plussade jag nämligen BIM-5 på ÄL+12 och idag är jag på BIM-5 men ÄL+9.

Så nu fick jag upp hoppet lite här på det fjärde försöket!

Åååh va jag hoppas att maj är vår månad att plussa!!

• AllaGodaTingÄrTre
    CBF skrev 2018-05-01 09:37:10 följande:

Många av oss hade rätt igår när skuggsträcket syntes! Att magkänslan kan ha så rätt!! Första försöket denna månad, nidblödning igår och bim i helgen! Trodde inte det skulle visas så tidigt!! Har suttit med glädjetårar, riktigt fulgråt.. hoppas den vill stanna kvar! Hur tusan ska jag kläcka detta för min sambo idag?! Någon som har en rolig idé?

Åååh grattis!!
  • AllaGodaTingÄrTre
    bluegrass skrev 2018-05-02 06:08:43 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig!

Nu kom min mens med besked en dag för tidigt. Väldigt tråkigt ( men iofs bättre att den kommer tidigt om den ska komma). Ja ja, får köpa nya äl-test och ladda om för nya försök :(.

Ny BIM 30/5. Kan någon ändra plats på mig i BIM-listan? Från 4/5 till 30/5. Jag kan inte kopiera listan från mobilen.

Fy så trist! :( Jag försöker ställa mig in på att mensen kommer om fyra dagar så vi kan påbörja försök nummer fem. Försöker även tänka på att det i snitt tar 6-7 månader...alltså längre ibland också. Så jobbigt med besvikelsen!!
  • AllaGodaTingÄrTre
    ansano91 skrev 2018-05-02 07:05:25 följande:

Idag sjönk min temp, 2 dagar innan bim! Känns inte lovande :(

Men åh va tråkigt :((
  • AllaGodaTingÄrTre
    Jeex skrev 2018-05-02 08:36:24 följande:

Åh herregud, kan inte tro at det är sant. Plussade precis på BIM-3. Vågar nästan inte tro på det. Var helt säker på att mensen skulle komma. Nu är jag livrädd för att få ett till utomkveds eller MF. Men ska försöka njuta av den här stunden

Grattis!!!

Och ja, nu startar en livslång oro! Hehe

Försök tänka så här: du väntar barn, inte missfall!
  • AllaGodaTingÄrTre
    Enmsik skrev 2018-05-02 10:43:26 följande:

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

Åh grattis!!!
  • AllaGodaTingÄrTre
    Enmsik skrev 2018-05-02 11:29:53 följande:

Wow! Måste ändå testa om några dagar igen med ett vanligt. Men det kan alltså stämma?! :D

Jag testade så svagt först med båda mina barn! :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    storformatare skrev 2018-05-02 12:33:58 följande:

Tack för gratulationerna, ni hade rätt! :)

Åh så många plus redan! Fantastiskt!! Grattis!!

Hoppas hoppas hoppas att jag får mitt plus nu snart! Fjärde gången gillt haha
  • AllaGodaTingÄrTre
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Åh så fantastiskt att få se ordet gravid!!
  • AllaGodaTingÄrTre

BIM imorgon och det känns som mensen kommer komma! Suck. :(

Men tänkte att det då kanske blir femte gången gillt istället! Då får jag plussa på min 35-årsdag i juni och får mitt tredje barn i februari (min 4-åring fyller i januari och min 3-åring i mars, så februari blir ju toppen!)

Japp, försöker att inte bli besviken över ett fjärde misslyckat försök!

Men blir såååå glad för alla er andra som plussar till höger och vänster! :)

• AllaGodaTingÄrTre
    Hejhopp69 skrev 2018-05-07 16:34:36 följande:

SNÄLLA hjälp mig vad tror ni BIM -1 och detta är eftermiddagskiss! :o

Ser ingen bild. :/
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-07 18:51:04 följande:

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

Exakt samma här! Hade känningar på mens för några dagar sen, men det försvann. Samma BIM och negativt igår.

Kan vi inte bara få varsina plus imorgon?? :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-07 18:51:04 följande:

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

Exakt samma här! Hade känningar på mens för några dagar sen, men det försvann. Samma BIM och negativt igår.

Kan vi inte bara få varsina plus imorgon?? :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-08 06:37:34 följande:

Testar du idag? Jag hittade ett känsligare test hemma igår kväll och testade när jag hållit mig fem timmar. Sä negativt det bara kan vara :( mitt hopp försvann där och jag önskar nu mensen skulle börja så vi får komma igång med nästa försök :)

Nej jag missade att testa imorse. Fick igår feber och mår helt vimmelkantigt nu.

Känns dock som även det fjärde försöket misslyckades. Molvärk ala mens på g. Ställer in mig på juni så kanske mensen kan komma igång istället för att luras så här!
  • AllaGodaTingÄrTre

BIM+3 och där kom mensen. Igen. Suck.

Så trist att man inte kan stänga av den där besvikelsen som kommer trots att man lovat sig att inte ta det så hårt.

Hoppar över till junitråden,säger grattis till alla plus och håller tummarna att jag inte ser nån av er andra i nya tråden ;)

Nu satsar vi på femte försöket och ett plus till min födelsedag i juni :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik