• Mih4

Bim Maj 2018

Hej allihop! Fick min mens idag 7 april och har en kort cykel. Har ÄL 19 april och nästa BIM blir 1 maj! Detta blir vårt andra försök och önskar alla lycka till!

BIM-lista maj

1/5 Mih4,

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• Mih4

BIM - 1-2. Igår fick jag mensvärk som kom och gick under hela dagen. Inte smärta men molande och illamående iaf 70-80% av dagen. Var så säker på att jag var gravid i morse när tempen inte doppade utan stegrade lite till men testet visar tvärnegativt! Detta är rfsu testa tidigt. Är dock också på ÄL +12 bada, så hoppas att det visar sig 1 maj istället!

• Mih4

Mitt toknegativa test visar såhär idag. Vi är förvirrade och önskar så om ni vill komma med åsikter. Första barnet och har aldrig sett ett test innan mina två dessa dagar. bim är idag eller i morgon men tempen är hög och stegrar fortfarande. Inte ett enda tecken på mens, klara flytningar.

• Mih4
    Mih4 skrev 2018-04-30 12:28:12 följande:

Mitt toknegativa test visar såhär idag. Vi är förvirrade och önskar så om ni vill komma med åsikter. Första barnet och har aldrig sett ett test innan mina två dessa dagar. bim är idag eller i morgon men tempen är hög och stegrar fortfarande. Inte ett enda tecken på mens, klara flytningar.

Förtydligande: detta är inte samma test som igår. Det är ett nytt. Haha
  • Mih4
    Ejjami skrev 2018-04-30 12:32:13 följande:

Jag ser definitivt ett streck! Dock är det snett? Lite konstigt men definitivt blått.

Ja jag ser ungefär samma. Det är starkare "nere" än uppe och vet inte alls vad jag ska tro. Får testa på onsdag igen kanske... :/ jobbigt att vara mellan väntan på mens och test :o tack för svar!! Hoppas!
  • Mih4
    bluegrass skrev 2018-04-30 13:26:33 följande:

Ser tyvärr inga bilder från mobilen, men det låter ju mycket lovande!

Hoppas att du får ett tydligt plus imorgon. Digitalt kan säkert visa plus redan nu om du vill veta säkert :).

Jag testade helt neg idag på BIM -3. Tappar hoppet lite, men det är ju mkt positivt att höra om andra som testat neg och sedan plötsligt pos!

Låter som en bra idé! Jag har två stycken stickor kvar som jag kanske tar i morgon och nästa steg är digitalt i så fall. :D

Åh. Hoppas att det visar sig att det blir så för oss båda :D - 3 känns tidigt att plussa och inte orimligt för det senare.
  • Mih4
    Kidrauhl skrev 2018-04-30 15:19:03 följande:

Jag ser! Första testet jag tog var så pass ljust att de knappt syntes. Tycker ditt e ganska starkt jämfört med det! Ta ett nytt imorgon! Hoppas att det inte är ett spökstreck <3 lägger in bild på mitt första test. Jag har fått ett + med clearblue nu oxå! Så jag är gravid <3

Tack för bilden. Tycker mig också se att de är lika i styrka. Läskigt att ens tänka tanken för det blir så ledsamt om det är fel. Ska nog ta i morgon också! Så kul att läsa allas symptom. Har också ontt i fettet i brösten på armhålan? Haha tänkte inte ens att det var ett symptom då jag alltid har ömhet i bröstvårtan annars.
  • Mih4
    CBF skrev 2018-04-30 16:30:08 följande:

Provade också idag och ser en liiiiten skugga som ett streck?! Eller är jag bara dum i huvudet haha? Jag önskar att jag hade provat imorse och inte nu på eftermiddagen! Hoppas ni alla får en trevlig valborg!

Jag ser också!! Shit! Våra var lika. Peppa peppa för i morgon :D
  • Mih4
    CBF skrev 2018-05-01 09:37:10 följande:

Många av oss hade rätt igår när skuggsträcket syntes! Att magkänslan kan ha så rätt!! Första försöket denna månad, nidblödning igår och bim i helgen! Trodde inte det skulle visas så tidigt!! Har suttit med glädjetårar, riktigt fulgråt.. hoppas den vill stanna kvar! Hur tusan ska jag kläcka detta för min sambo idag?! Någon som har en rolig idé?

Åh grattis! Fattar ingenting men jag blir tårögd för dig! All lycka till er!

Tyvärr är jag helt tom på idéer :'D
  • Mih4

Min tredje dag med svagt streck! BIM var igår/idag och testet visar såhär? Nu måste jag vara gravid va? Jag tänker nu vänta till fredag för att testa med ett digitalt ja/nej-test. Men jäklar vad fjärilar i magen jag har nu!!

• Mih4

Åh ni är så Goa. Efter att ha smält testet vågar jag nog också tro att jag är gravid. Ingen mens i sikte men molande värk och ömma bröst! Tempen stannar över linjen. All lycka till er andra denna månad!!

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

• Mih4
    Imra skrev 2018-05-02 08:00:33 följande:

Idag var gravtestet ännu lite starkare än igår, det känns skönt att se att det stiger! :D bim-1

Det där är klockrent positivt! Grattis!! Läskigt att vara beräknad nära årsskiftet med tanke på allt firande vid jul och nyår (helst inte föda vid jul haha)
  • Mih4

Tänkte dela av mig av min kurva. Verkar som att jag är en låghormonare och har hela tiden varit orolig för att tempen är för låg. På kvällarna var min temp uppe på 36.8 vilket jag tog som ett tecken på att kroppen var i arbete. Dock morgontempen lägre! .

Plussade svagt BIM +1 på early. Plussade svagt på vanligt idag BIM +2/3. Min temp är låg ändå men ändå högre än strecket. Negativt på BIM - 1 kan jag ju säga!

Symptom: mensvärk BIM - 1. Hela dagen från och till men inte ett enda tecken på blod. Allt var klart. BIM+1 fick jag ömma bröst och även starkare blodådror runtom bröstvårtorna. Mest öm mot armhålan och ovanför. Går runt och moler flera gånger per dag, inget mer. Är superpigg!? Aldrig varit så pigg och utan huvudvärk som jag alltid annars har. Glad! (kommer sota för dessa ord inom några veckor säkert). Äter folsyra sedan februari. Hade sex varannan dag vid ägglossning. Vårt andra försök.

Ett tips är att vänta med testen!! Fan det tär att få negativt. Litade verkligen på känslan på BIM - 1 då jag sa rakt ut att jag var gravid men ett tomt test var jobbigt.

Lycka till allihopa!! Tänkte att dessa saker funderade jag på innan plusset. :D
  • Mih4
    Jahajaa skrev 2018-05-02 23:38:55 följande:

Grattis till alla er som redan plussat! :) En liten fråga.. prickade ni in ägglossningen helt nu när ni lyckades? Vill verkligen att det ska ta sig denna månaden ;)

Vi körde varannan dag och det råkade då bli exakt vid ägglossning. Sen kan det lika gärna vara sexet 2 dagar tidigare? Men så blev det. Ägglossningen sattes ut efter tempen nämligen så visste inte riktigt. :D
  • Mih4
    Anonym (Pillan28) skrev 2018-05-12 18:21:58 följande:

Hej!

Jag har varit inne och läst här men aldrig skrivit. Jag har BIM imorgon och kunde inte hålla mig från att testa idag.. fick detta resultatet och är nu osäker på hur jag ska tolka detta? Kan tillägga att testet togs på eftermiddagen..

kram och lycka till allihopa!!

Hej!

Det där ser väldigt likt ut mitt BIM - 1!! Skulle säga att det där är positivt (jag plussade alltså) . Jag testade dock tre dagar Irad och såg en liten stegring. Rekommenderar clearblue digital om 2 dagar! Spännande!!
  • Mih4

Så kul med alla plus!! De känns som väldigt många i maj. Pepp till alla andra som orkar kämpa på!

GLÖM INTE SKRIVA IN ER I PLUSLISTAN, då kan vi verkligen se! (stora bokstäver på grund av uppmärksamhet haha).

Lycka till allihopa var ni än är i processen.

Svar på tråden Bim Maj 2018