Inlägg från: FrökenLängtan |Visa alla inlägg
  • FrökenLängtan

Bim Maj 2018

Hej, hoppar gärna in här om det går bra Glad :) 
    Jag och min sambo har försökt i ett år nu och har varit tillsammans i nio år. Vi har precis avslutat en liten utredning där allt såg bra ut så det är bara att fortsätta försöka! 
    Har vanligtvis stenkoll på min cykel men denna gång är den lite avvikande och jag kan liksom inte låta bli att analysera, vilket jag lärt mig är dumt men men..

Jag brukar få spottings innan min mens, när jag får spottings kommer mensen som ett klockslag ett dygn efter sådär, max 2. Nu kom det en ljusrosa flytning i söndags och två droppar brunaktigt blod, sen ingenting mer. Har BIM på fredag, alltså hela fem dagar senare, fattar inte ... tror ni andra det är mina vanliga spottings som spökar? Någon annan som varit med om detta och det bara varit mensen? 

• FrökenLängtan
    Hepphopp skrev 2018-05-02 19:54:36 följande:
    Kan det kanske vara en nidblödning?

Fick nidblödning med min son på dag äl+10.

Håller tummarna för dig att det var det :)
    Kan inte så mycket om nidblödning men det hade varit fantastiskt om något fastnat där inne! :D Vågar inte hoppas för mycket.  Om det är ok att jag frågar, hur upplevde du då din nidblödning? Kändes det på ett speciellt sätt eller varade det länge? :) 
  • FrökenLängtan
    Hepphopp skrev 2018-05-02 21:48:33 följande:
    Ja hoppas det! :)

Jag kände att det typ blev ?blött? i trosorna. Gick och kolla om det var flytningar för mensen skulle ju inte komma då (min mens är regelbunden på sekunden typ! Haha) när jag kom till toan så var det blod, typ lika stor fläck som en femkrona. Det var bara det..

visste inte om då att jag var gravid (sonen var inte planerad) så väntade att testa mig 2 veckor efter att vi hade haft sex och vipps! Där var det två streck! :)

Men i samband med nidblödningen så hade jag inte ont eller mensvärk. Det kan vara från person till person. Man kan känna mensvärk eller som man gör precis innan mens. Kul att gravidsymtomen är exakt samma som mensens !

Håller tummarna för dig! För mig är det låååång väntan till den 13/5 ;)
    Tack för svar och feedback! :) Har gått hela veckan och bara inväntat morgondagen då jag har BIM, fick vad jag tror är spottings idag igen så troligen är det ingen nidblödning denna gång :( Min mens är också väldigt regelbunden så den bör komma imorgon, får helt enkelt invänta och se! Det är väldigt konstigt att jag fick denna lilla blödning för flera dagar sen och efter det har det inte varit något alls förrän idag?! Så hoppet försvinner inte förrän tant röd sagt hej ! 

Håll ut, snart rullar den 13 in ;) 
  • FrökenLängtan

BIM idag och varken mina vanliga spottings eller mensen i sikte! Brukar alltid få kraftiga spottings dagen innan, men inte fått något sen i måndags, tog ett grav-test nu under dagen som visade negativt.. hört talas om att man kan bli sken-gravid, någon som varit med om liknande? 

Fortsätter såklart hoppas hehe :)  

• FrökenLängtan
    Elsaida skrev 2018-05-04 14:50:50 följande:

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

Du är verkligen inte ensam <3 Jag har BIM idag utan någon mens i sikte, men testet visade negativt så besvikelsen blev enorm... känns hopplöst och frågar högt varje månad näääär ska det bli vår tur?! 
    Men du, ge inte upp, det kan vara alldeles för tidigt ännu, det kan ta upp till tio dagar för ägget att fästa! Håller tummarna :) 
Svar på tråden Bim Maj 2018