• Elsaida

Bim Maj 2018

Hoppar in här, är nu på försök nr 6, har fått 5 kemiska graviditeter hittills nu, men hoppas nu på att de ska kunna ta sig, har fått reda på att jag har hypotyreos och påbörjat medicinering, så nu hålls tummarna, äl+3 idag

BIM-lista maj 

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher, 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass 

4/5 Meemelie, ansano91 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre 

6/5 Paka, louisejohansson, Elsaida

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina 

9/5 lottch3n 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692 

22/5 Nilepile89 

24/5 FrökenUtter 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• Elsaida
    Linneisen skrev 2018-04-29 07:26:44 följande:

Nu blev teststrecket typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket på ältestet efter en minut så idag lär ägglossningen ske! Vi ser till att mysa lite extra ;)

Härligt!

Då släpper ägget någon gång inom 12-48 timmar nu då :)
  • Elsaida
    Linneisen skrev 2018-04-29 10:12:27 följande:

Har asont vid höger äggstock nu sedan någon timme. Aldrig haft innan.

Var har du hört 12-48 timmar? Jag har hört 24-36.

Normalen ligger på runt 36 timmar efter lh toppen, men på alla sidor jag läst och de jag pratat med som är väldigt kunniga om fertilitet säger 12-48 timmar.

:)
  • Elsaida
    Linneisen skrev 2018-04-29 10:59:14 följande:

Åh okej ja imorse var det verkligen på topp... Imorgon hoppas jag att det är negativt haha, för trötta ovana småbarnsföräldrar orkar inte ha hur mycket sex som helst haha!

Hehe nä jag vet, har 5 barn själv varav den minsta är 7 månader så förstår dig :)
  • Elsaida
    Linneisen skrev 2018-04-30 09:51:54 följande:

Inzoomat

Ja, jag skulle räkna detta som negativt :)
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-05-01 08:16:18 följande:

Dag 23 idag. Fortfarande negativt ÄL test. Undrar ändå varför strecket kan vara så tydligt, jag brukar alltid få svaga streck. Jag har bara fått positivt en gång på ÄL test sticka. Annars svaga streck. När brukar ni andra ha den här styrkan på streck? När i cykeln?

Använder du alltid samma test?

Mina brukar vara så starka mellan 2 och 4 dagar innan positivt.

Men de är väldigt individuellt.
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-05-01 11:13:26 följande:

Har använt digitalt som komplement. Alla rund ring, trots hyfsat starkt streck på ÄL test sticka. Men slutade med digitalt för 2 dagar sen eftersom de tog slut.

Jag kan inte använda digitalt, de ger mig aldrig fullt utslag, någonsin, har ju äl då jag blivit gravid och fått positivt på stickor, men aldrig någonsin på digitalt, så de har jag inte mycket för alls faktiskt.
  • Elsaida
    Systeryster33 skrev 2018-05-03 16:41:28 följande:

Hej tjejer! Testar med äl test efter missfall! Blir starkare och starkare. Nc trodde på äl idag, men fortfarande negativa äl test även om de som sagt är mycket starkare nu än för några dagar sen!

Ni som är hemma med äl test, betyder ett starkare test sträck närmare äl? Vad tror ni om mitt test, borde äl va inom de närmaste dagarna ? (Har inte varit )

Ser ut som att lh toppen ev skulle kunna vara senare i kväll/natt eller i morgon :)
  • Elsaida

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

• Elsaida
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

En sen implantationsdipp troligtvis, när ägget fäster, så kläcks skalet och när skalet kläcks kommer hcg ut i kroppen, beroende på när ägget fäster så hinner innehållet producera mer eller mindre hcg.

Troligtvis hade din lille prick där inne hunnit producera tillräckligt mycket hcg för att ge dig ett positivt test direkt :)

Stort grattis!
  • Elsaida

Och där kom troligtvis mensen, så bättre lycka i juni.

Stort lycka till er andra här inne <3

Svar på tråden Bim Maj 2018