Inlägg från: penelope81 |Visa alla inlägg
  • penelope81

Bim Maj 2018

Första barnet för mig och sambon, vi är båda över 35 så jag känner mig lite stressad och orolig för att det inte ska hända något, trots att vi bara är på andra försöket. Flo säger att jag har ägglossning idag men ClearBlues test visar bara blinkande gubbe. Kan det skilja från morgon till kväll? 

• penelope81

Är det någon som vet varför appen FLO flyttar fram ägglossningen fast jag registrerar positiva tester? Jag hittar ingen information om varför den gör det och jag börjar bli tokig! 

Plus att jag tror att min sambo börjar tycka att jag är en sexgalning när jag tycker vi ska mysa varje kväll Skäms

• penelope81
    FrökenUtter skrev 2018-05-19 14:47:11 följande:

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Håller nu istället tummarna lite extra för alla andra som har BIM i dagarna!!

Usch, jag känner igen mig så mycket i den känslan Rynkar på näsan att vara otålig blandat med en tendens att tänka det värsta om allt är ingen höjdare just nu. Jag pendlar mellan att tänka att det kommer när det kommer till att känna att jag aldrig kommer få barn och att det är lika bra att ge upp direkt. Hur blir man av med de dumma tankarna egentligen? Om det ska vara så här varje månad kommer antingen jag eller min sambo få ett totalt sammanbrott! 
  • penelope81

Jag vågar inte testa överhuvudtaget än så länge, tror jag bara skulle bli för ledsen om det var negativt. Har BIM runt 22-25 maj, och jag tänker nog försöka vänta på mensen, inbillar mig att det är lättare än att få ett negativt test. Har nog kommit fram till att det kommer mens om några dagar, trots att kroppen har betett sig annorlunda, men tror mest det är för att jag är så hyperuppmärksam på allt just nu.

Svar på tråden Bim Maj 2018