• Esmes

Bim Maj 2018

Hej!

Hoppar in här. Har BIM i slutet av månaden, troligtvis den 24/5.

Inseminationsförsök nr 4 blir det då.

Hoppas att maj blir en månad med många plus!

• Esmes

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna, Missma01

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5) 

2/5 storformatare (BIM+6) 

3/5 Meemelie (BIM+1) 

4/5 Sararebecca (BIM -3) 

5/5 ansano91 (på BIM)

• Esmes

Stort GRATTIS till alla plus!!

Jag gjorde min 4e insemination i morse. Allt såg perfekt ut enligt min gynekolog. Nu börjar de 2 veckornas väntan igen. 
    Är det någon som har koll på hur länge Ovitrelle sitter i? Vågar man testa ett par dagar innan BIM eller kan det visa falskt positivt pga Ovitrelle ända fram till BIM?

• Esmes
    SL185 skrev 2018-05-08 16:17:41 följande:

Jag har fått svampinfektion, fick det troligtvis samma dag som äl eller eventuellt dagen efter. Vi har myst ett par dagar innan äl. Man får ju väldigt torra slemhinnor av svamp.. Tror ni att det kan förstöra processen på nåt sätt?

Började ta vagiatorier igår.. kommer ta 3 st sammanlagt.

Tror inte att en enstaka svampinfektion kan påverka alls. Däremot är det väl inte bra med långvariga svampinfektioner. Bra att du behandlar den så försvinner den förhoppningsvis snabbt.
  • Esmes
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:

Testet igår var positivt! Jag är gravid :D

Grattis Linneisen! Så tidigt det visade!
  • Esmes

Så otroligt många plus det blivit! Hoppas att det fortsätter så! Grattis till alla som plussat hittills!

Jag tog ett negativt test i morse. Det var bra på sätt och vis eftersom det betyder att det hcg som fanns i kroppen efter Ovitrelle-sprutan är borta, så blir det ett plus nu behöver jag inte undra om det beror på den. Men samtidigt är det alltid jobbigt med ett minus. Är ganska tidigt ännu, har BIM den 22e. Men usch vad nervöst det är varje gång.

• Esmes
    Milian03 skrev 2018-05-16 15:45:05 följande:

Ni som testar med stickor.

Hur är era äl-test EFTER ni haft positivt?Är de helt blanka eller är de fortfarande starka men ej positiva och sjunker sen teststreckets styrka några dagar efter eller hur är det?

För mig har de alltid minskat i styrka efter att det varit positivt. Har inte fortsatt testa så att jag vet hur länge exakt, men i alla fall två dagar.
  • Esmes

Varje gång man kikar in är det nya plus! Härligt att se! Grattis till er!

• Esmes

Negativt test i dag på BIM-2 och äl+12. Känns som om mensen är på ingång dessutom. Jag känner mig så ledsen nu. Det tar verkligen på en att hoppas så mycket och sen bli så besviken.

• Esmes
    Längtar såå skrev 2018-05-20 09:57:20 följande:

Nu känner jag mig uppgiven. Det känns som att mensen kommer snart! Testen visar negativt och detta var vårt tionde försök och jag tycker att vi har prickat in äl varje gång även med äl-test. Jag börjar fundera på om något är fel. Jag har varit med om ett kejsarsnitt och har gjort två koniseringar, kan detta påverka? Funderar på att mvc. Känner mig uppgiven. Min man säger att det blir om det är meningen så, själv längtar jag ihjäl mig. Jobbigt att se gravida magar och bebisar runt omkring, vi vill också ha en liten goding!!

Förstår verkligen hur det känns! Jag tycker att du ska ta kontakt med mvc eller din gynekolog och berätta att det tar tid och att du oroar dig för att något är fel. Antagligen är det inget fel men ibland är det bra att i alla fall ?ta tag i? för att känna att det går framåt och stilla oron. Lycka till!
  • Esmes
    Maka94 skrev 2018-05-22 06:40:26 följande:

Och där kom den ... Den här månaden tog så hårt på mig. Bröt ihop totalt!

Känner med dig! Förstår precis. Hoppet är ju så stort varje gång och det känns så fruktansvärt när beviset för att det inte tagit sig kommer. Men det är också okej att bryta ihop! Det är psykiskt påfrestande att försöka få barn. Att månad efter månad kastas mellan hopp och förtvivlan. När mensen närmar sig slutet brukar det ju oftast kännas lite bättre igen. Hoppet tar sig liksom på något underligt vis alltid tillbaka som tur är. Har du/ni försökt länge?
  • Esmes
    Trullis82 skrev 2018-05-22 22:27:52 följande:

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

Har du testat tidigare så att du vet att hcg från Ovitrelle gått ur kroppen? Det brukar vara borta efter 10 dagar men har hört en del som fortsätter få svaga streck några dagar till. Men om du redan testat och vet att det inte är Ovitrelle som gör strecket så tror jag att du är gravid. Det är ju tydligt ett streck där i alla fall :) Det bästa är väl att avvakta någon dag och se om det blivit starkare. Lycka till!
Svar på tråden Bim Maj 2018