• T90

Bim Maj 2018

SL185 skrev 2018-05-09 11:20:05 följande:

Finns det pollenallergiker här? Jag har mått så dåligt senaste veckorna men vägrat ta medicin, ville inte riskera nåt. Men idag stod jag inte ut längre, tog nasonex nässpray (som jag annars måste ta varje dag typ egentligen pga kronisk nästäppa) och tänkte köpa loratadin. Har aerius hemma men har läst att det inte är bra att ta när man är gravid..jag är ju inte ens gravid men vill hålla kroppen ?ren?...

Här är en med grym pollenallergi... Måste inhalera, ta nässpray och tabletter. Har inget val. Är inte gravid men inte så sannolikt att de medicinerna hindrar befruktningen. Folk blir ju gravida när de går på droger alkohol osv. Förstår hur du menar men du måste orka må bra också, kroppen kämpar jävel under allergi, ge den lite hjälp!
  • T90
    SL185 skrev 2018-05-09 15:15:28 följande:

Helt rätt! Ska ta mina mediciner med gott samvete! Har mått så dåligt, svullna ögon som kliar, näsan bara rinner o nyser 24/7. Man blir ju så jäkla trött av det. Tack så mkt för att du delar med dig :) vilken nässpray o tabletter tar du?

Ja det är svinjobbigt. Kliar i ögon näsa mun hals och öron liksom... :( jag äter cetirizin och tar livostin nässpray. Sen pulmicort och bricanyl för andningen då men de är ju på recept.
  • T90
    babytjejen skrev 2018-05-17 20:23:55 följande:

Nästan så man inte vill lägga sig eftersom jag vet att mensen kommer imorgon..vill så gärna ha ett plus istället men allt som händer i kroppen tyder på mens, bara svårt att få hjärtat att fatta det...är såååå rädd att det ska ta 3 år igen, Vet inte om jag orkar det..

Plus att ålder gör ju att man inte har så lång tid på sig..

All styrka till dig, jobbigt :( känner igen mig med att hjärnan och hjärtat inte inser samma saker. Man är inte mer än människa och man måste få känna "hur ska jag orka?".
  • T90

Idag 21/5 var beräknat bf med vårat första barn....sefan missfallet har vi försökt i 6 månader att pricka ägglossning och ikväll fick jag detta. Hur sannolik liksom? Vågar man tro?

• T90
    Aducia skrev 2018-05-21 21:50:48 följande:

Grattis!!!!

Tack snälla. Ser nu att jag inte ens stavade ordentligt i mitt inlägg, skyller på chocken...
  • T90
    FrökenUtter skrev 2018-05-21 22:21:04 följande:

Vad fint!! Grattis!

Tack :)
  • T90
    gabspo skrev 2018-05-22 02:54:06 följande:

Stort grattis! Vi fick också mf med vårt första barn och när vi väntade vårt andra så fick vi RUL samma datum den första hade varit beräknad <3

Tack, tänk så det kan bli :)
  • T90

Skulle haft mens imorgon. Plussade i måndagskväll. Tog även test igårmorse, också positivt. Drömde inatt att jag blödde. Går upp vid 11,lite ljusrosa på pappret. Lite mörkare blod på livmodertappen. Senare brunt på livmodertappen. Inget mer efter det. Lyckas kissa vid 13 och har då superpositivt test,så hormonerna har ju ökat sedan igår. Brösten inte lika ömma idag som igårkväll men sjukt mycket tröttare. Sovit som en stock inatt, 11 timmar, även 4 timmar nu på dagen.

Pratat med mvc som bara säger avvakta. Att det inte går att säga något utifrån varken symtom, blödning eller testen. Några tankar från er?

• T90
    sofiaaaaaa skrev 2018-05-24 07:43:02 följande:

Jag har alltid blött (lite stundtals mkt) i början på mina graviditeter och allt har gått jättebra! Sålänge du inte har ont så behöver du inte oroa dig (vilket man såklart gör ändå). Grattis till graviditet! Håller tummarna!!

Nä jag har inte ont alls. Får vänta och se... Har ett missfall bakom mig, min enda graviditet, så är inställd på missfall pga det :( men tack för dina ord
  • T90
    XAHHA92 skrev 2018-05-24 17:57:02 följande:

Haha ursäkta mig nu & ta inte illa upp, men alltså denna teorin är den absolut värsta som finns! Stress påverkar fertiliteten ENBART om mens uteblir. Blir faktiskt irriterad när jag läser sånt här och jag har fått höra det såååå många gånger. Jag & min partner har försökt i över två år, tro fan att det inte hjälper att höra att stress är anledningen. Dessutom när det inte stämmer!! :) Som någon annan skrivit så blir ju krisdrabbade gravida, så lite stress i vardagen eller att man ?tänker för mycket på att bli gravid? är bara ren skitsnack :)

Att säga att stress påverkar är att som att säga "det är ditt/erat eget fel att det inte funkar". Ja stress kan göra att mensen uteblir men som min gynekolog så "stress påverkar inte, släpp det. Kvinnor blir ju gravida i krigsländer" jag tror fan de är mer stressade än många av oss andra....
Svar på tråden Bim Maj 2018