• lo

Bim Maj 2018

jennyek93 skrev 2018-04-25 22:54:33 följande:

Hej allihopa! Då var äl över för denna gången. Vi lyckades bara få till det två dagar innan äl samt på äl-dagen då vi varit sjuka och fortfarande känner oss krassliga båda två. Just nu är jag bara glad över att äl kom som planerat trots att jag har haft kräksjuka och feber.

Men håller tummar och tår för oss alla här inne!

De var vell inte så bara. Starkt jobbat där borta! Och de krävs inte många gånger för att bli barn räcker med en liten rackare som hittar rätt ;) håller tummarna för er!
  • lo

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

12/5 Lo

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• lo
    Fialotta8 skrev 2018-04-27 07:50:40 följande:

Det va fortfarande plus idag ????????

Så glad för din skull:)
  • lo
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Jag äter gravid tabletter från apoteket och folsyra. Så tar varannan dag gravid tabletten och varannan bara folsyra
  • lo
    Elsaida skrev 2018-05-04 14:50:50 följande:

Någon mer än jag som känner sig helt deppig?

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

De är gott om tid kvar men ändå.så förstörde de min dag helt.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Ändå så känner jag mig som när mensen kommer varje månad, helt less

Jag har med äl + 9 idag men har över en vecka till bim så tror de fortfarande finns goda chanser! Testade i morse och de var negativt testade igår med men inget alls. Spegelblank där man vill ha de lilla strecket. När har du bim? Tänkte jag ska inte testa förens nästa vecka nu får se om jag lyckad hålla mig till bim man är ju så nyfiken :)
  • lo

Känns som att allt är över denna omgång bara för att testet var negativt i dag på äl+9.

Så segt detta, trodde lixom verkligen på.denna månaden då allt kännts så annorlunda, både temp och symptom.

Jag har med äl + 9 idag men har över en vecka till bim så tror de fortfarande finns goda chanser! Testade i morse och de var negativt testade igår med men inget alls. Spegelblank där man vill ha de lilla strecket. När har du bim? Tänkte jag ska inte testa förens nästa vecka nu får se om jag lyckad hålla mig till bim man är ju så nyfiken :)
  • lo

• lo

En hel vecka kvar till bim.

Känns som samma symptom som innan mens. Gnager i äggstockarna stramar i brösten mot armhålorna lite lätt illamående ibland. MEN de är så de brukar vara innan mens för mig.

Blir osäker då man känner efter hela tiden. Har aldrig väntat på att få barn innan och kolla vod efter bim, utan har alltid bara varit gravid och märkt de när de extrema illamåendet och den extrema tröttheten slagit till. Så väntan är sjukt jobbig. Ovant och läskigt och så långsamt!

• lo
    theteacher skrev 2018-05-05 11:04:27 följande:

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

Så sjukt spännande!!!! Grattis till lilla pyret som gror!!
  • lo

Har inte haft några flytningar efter äl. Men idag börjar jag få lite flytningar igen. De är ca fem dagar kvar till bim.
    Är de ett gott tecken eller är de negativt?
    Jag har testat med gravidkollens stickor men inget utslag.
    Jag har haft ömma bröt sedan äl mest förra veckan då de kändes extremt runt bröstvårtan och stramade ner mot armhålorna.

Hur var era flytningar när ni närmade er bim? Och resultatet positivt eller negativt när de väl var sax.

• lo
    niiskuneiti skrev 2018-05-09 07:16:58 följande:

Ungefär ett år sedan försökte vi i tre månader, utan resultat. Sedan bestämde vi oss för att pausa och satsa fullt ut på bröllopet, vi gifte oss i vintras. Nu är vi på tredje försöket. BIM +4 idag. Varken plus elä några känningar nånstans. Hade molvärk första dagarna efter bim men inte heller det mer igår.

Istället fick jag någonslags pms igår som är ännu värre idag. Igår var jag bara ledsen och irriterad, idag irriterad och ARG! Jag blev så arg på bilister imorse som inte körde exakt enligt hastighetsbegränsningen. Det var inte okej att de körde för sakta eller för hårt. Vaknade före klockan ringde och redan då var jag så arg och jag förstår det inte alls :)

Haha känner igen mig i de där med pms. I förgår bar jag så vansinnigt arg hela dagen. Störde mig på allt skällde på allt. Stackars barn och man och alla runt omkring
  • lo

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna, missma01

17/5 Labellas

18/5 Greta88

19/5 Fruitloop

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes

24/5 Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

• lo

Fick mens idag så beräknad äl 25/5 nytt bim 8/6 så hoppar över till maj tråden och har plockat bort mig från listan.

Grattis till alla som plussat. Och ni andra, vi ses i juni tråden!

Svar på tråden Bim Maj 2018