Inlägg från: Felicia1022 |Visa alla inlägg
  • Felicia1022

Bim Maj 2018

Jag har BIM 21 maj och vi tänkte försöka oss på ett syskon till vår treåriga lilla tjej nu :)

Ägglossning enligt Flo den 6 maj.

Tänkte kolla med ägglossningstest så man verkligen prickar rätt. Gjorde ett alldeles nyss och det är ju såklart negativt, men är ute efter stegringen till den 6-7 maj :)

Förra gången hade jag sån tur att jag tog ett digitalt äl-test som visade glad gubbe direkt & det tog sig på första. Hoppas på samma tur den här gången :D

• Felicia1022

Hej hörni!

Jag har en fundering. Om man får positivt på ett ägglossningstest - betyder det att man kommer ha ägglossning inom de närmsta 24-48 timmarna eller betyder det att man har ägglossning just NU?

• Felicia1022

Nu har jag lite funderingar igen..

Idag hade jag rosa i trosorna och på pappret (har inte haft ägglossning än enligt ägglossningstest) alla har varit negativa från den 3 maj, tror jag hade ett lite lite starkare sträck på stickan ikväll än dagarna innan. Dock fortfarande negativt.

Enligt Flo ska jag ha ägglossning idag den 6 maj, men alla ägglossningstest är negativa. Och vad är det rosa som kommit?

OBS är helt säker på att det inte är någon nidblödning eller liknande. Detta är ju alltså precis innan ägglossning & har bara haft så idag. Har aldrig haft rosa i trosorna eller på pappret precis innan ägglossning förut.

• Felicia1022
    LovaViola skrev 2018-05-06 09:56:10 följande:

Så roligt med alla plus i denna tråd! Man blir helt glad när man går in här :)

Nu är min äl slut för denna gång. Har haft väldigt mycket äl-smärt, det har dragit och slitit och varit nästan olidligt. Jag körde med några äl-stickor denna gång och vi började nog ha sex lite för tidigt tyvärr.. för när stickorna visade positivt så var vi helt slut och sambon la sig tidigt två kvällar i rad (antagligen dagen innan äl och dagen för äl) då han var helt slut av sin pollenallergi. :( så jag hade inte mage att väcka honom. Så jag räknar inte med att det blir ngt denna månad.. tyvärr.

Att ha sex typ tre dagar innan äl kan ju inte ge ngt.. eller hur?!

Jo det är väl stor chans att bli gravid trots att man inte haft sex på just ägglossningsdagen :) spermierna lever ju i flera dygn i oss kvinnor. Så hopp finns nog för dig :) jag väntar ivrigt på att mina ägglossningstest ska visa positivt. Enligt flo har jag ägglossning idag men inte enligt testerna...
  • Felicia1022

Jag förstår ingenting..

Jag har regelbunden menscykel & har alltid haft det.

Enligt Flo har jag ägglossning idag men enligt ägglossningstester från Testlagret har jag absolut inte det idag.

Jag har haft rosa på pappret och i trosorna igår och i förrgår.

Ser ju ut som att det är tvärtom på mina tester, de blir ju bara svagare & svagare.

Eller kan det bli så direkt innan ägglossning? (Appen visar ju uppenbarligen fel)

• Felicia1022

Skulle ni klassa detta som positivt? Ägglossningtest. Mina tidigare test från den 3 maj fram till idag har varit väääldigt svaga. :) Det började stegra igår.

• Felicia1022

Kan även tillägga att jag har haft sjukt ont i äggstockarna. Mest den högra - hela dagen. Kvällsurin från alldeles nyss på bilden.

• Felicia1022

Jag tror att jag har bim 21 maj.. jag har väldigt kort lutealfas. Hade äl ca 11 maj.

Är så sjukt kissnödig, kan knappt hålla mig emellanåt. Jag brukar ALDRIG kissa mer än fyra gånger per dag men nu är jag extremt kissnödig för tredje gången på sex timmar.

Fick gå upp inatt och kissa vid 04, kissnödig igen vid 06 och nu har jag hållt mig sen klockan nio för att göra ett gravtest hemma på lunchen kl 12.. yrar runt och kan inte koncentrera mig på något annat än att jag är kissnödig, haha.

Jag va inte kissnödig alls mycket under min förra graviditet. Så jag blir osäker på att det kan va ett tidigt symptom eller om min kropp bara producerar massa vätska som går ut i blåsan just nu? Så knepigt!!

• Felicia1022

Negativt idag. Såklart. Hade inte förväntat mig något annat. BIM 21 maj (tror jag).

DOCK kom det upp någon slags skugga eller någonting?

Kvaliteten på bilderna försämras ju extremt när man laddar upp här.. men gör det ändå. :)

• Felicia1022
    Daphodil skrev 2018-05-17 19:15:57 följande:

Jag tycker du ska ta ett nytt på BIM. Jag anar något. Ser du verkligen inget irl?

Jo jag anar något irl men vågar inte hoppas på något. Känns som att mensen är på väg också, de klassiska ?kurrningarna? (som jag alltid har innan mens) i tjejmagen har gjort sig påminda. Men man ska aldrig säga aldrig, jag ska göra ett test senare ikväll & imorgon bitti också :) men jag anar något på alla tester jag gjort men det är sååå svårt att få med på bilderna när man lägger upp här så därför gjorde jag den svartvit för att det är lättare att se då när familjeliv drar ner kvaliteten en aning :)
  • Felicia1022
    Daphodil skrev 2018-05-17 20:23:07 följande:

Gör det! Jag vill inte få upp dina förhoppningar FÖR mycket, men jag har sett så många test på denna sida, och ditt har utseendet som hos de som sedan plussar tydligt.

Nej jag förstår va du menar :)

Kunde inte hålla mig o gjorde ett test nyligen med inte alls gammalt kiss. Det enda jag har gjort med bilden är att sänka ljusstyrkan pga att min kamera överexponerar ALLT, haha. Vet inte om det är spökstreck eller om det faktiskt betyder något...

ursäkta det smutsiga golvet, byggdammet yrar här just nu, haha!

Svar på tråden Bim Maj 2018