Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

Bim Maj 2018

Precis haft äl..den första efter missfall den 17 april. Lång väntan på bim som borde vara runt den 18 maj. Hoppas vara en av dom som har tur o plussar direkt efter missfall..har ju hört att man kan vara extra fertil precis efter ett missfall...

• babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-07 07:54:34 följande:

Vi har exakt samma:) MF 17 april, äl över och ny bim 18/5

Heja oss <3

Håller tummarna för oss!!
  • babytjejen

Jag är på första försöket efter missfall, innan det tog det nästan 3 år innan vi plussa..Hoppas verkligen vi inte behöver vänta så länge nu...isåfall är nog hoppet ute om ett syskon...

• babytjejen

Märks att allt är annorlunda efter missfallet..känt av ägglossning mer o redan nu en vecka innan bim är jag mer känslosam än jag varit innan mellan äl o bim...

• babytjejen
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:53:53 följande:

Bim-dagen är här och det kan knappt inte bli ett starkare plus! <3 (jag plussade o la in bilder här på svaga streck i veckan)

Stort grattis!!! Hoppas det smittar av sig till oss andra..
  • babytjejen

Vill ha fredag nu...vill veta om jag hade rätt o att äl varit antingen genom ett plus eller genom mens...har jag tur o ingen mens kommer på fredag så kommer jag nog inte våga testa förren söndag som tidigast..ifall kroppen är seg el att äl uteblivit (även om test o temp tyder på äl) men mest troligt kommer mensen med buller o bång...

• babytjejen
    SL185 skrev 2018-05-13 13:46:58 följande:

Förstår dig, lååång väntan känns det som, man blir så otålig. Hoppas att mensen skiner med sin frånvaro o vi får fina plus istället trots alla odds

Ja, vore härligt om vi får plus...Kan vi dela med oss av våran oro om det skulle hända...kommer nog inte kunna slappna av innan kub:en el RUL isåfall...
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 19:31:16 följande:

Hur brukar ni känna innan mens tjejer? Alltså vilka ?symptom? har ni då? Jag har ätit p-piller i 15 år och inte haft mens eller känningar, så vet inte hur det känns.

Hade turen att bli gravid direkt nu i mars ,(men det slutade tyvärr i missfall). Då hade jag ömma bröstvårtor, lätt illamående, ilningar/stick i tjejmagen! Samtliga symptom började strax efter Äl.. denna gången känner jag precis likadant, men vet att mens symptom ska kunna vara ganska lika som gravidaymptom va?

Vill någon dela med sig av hur ni brukar ha det innan mens hade det varit jättegulligt <3

Jag brukar inte märka så mkt förutom uppsvälld o ev mer flytningar strax innan mensen kommer...börjar känna av det lite redan nu så förväntar mig inget plus på fredag...kommer nog kännas extra tungt då det är första mensen efter missfall...man vet ju vad som har hänt men kommer verkligen vara definitivt definitivt när mensen kommer...
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 19:39:40 följande:

Tack för ditt svar! Vi båda ha är första bim efte är MF på fredag! Ska tänka på dig och hålla en tumme för oss! När har du tänkt testa? Hur kände du innan förra gången du plussade? Och känner du något nu? Kram

Kommer inte mensen på fredag så tar jag nog inget test förrän på söndag ifall den är sen el kroppen är konstig efter missfallet. Har ett testa tidigt-test som jag ev kommer ta under veckan men ska försöka hålla mig,man blir så besviken när det visar negativt.

Kände inget före förra plusset förutom att jag var lite extra tårmild dagen innan. Tog ett test mer för att slippa tänka på det (Skulle ut på restaurang) o för att veta att mensen kommer dagen därpå..så blev förvånad när den visade plus, blev alldeles skakig i benen...
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 20:29:10 följande:

Gud vad skönt att du är så lugn! Jag vill bara veta nunu! Testar senast onsdag iaf :)

Låter nog lugnare än jag är...man tänker ju på det jättemycket..
Svar på tråden Bim Maj 2018