• LovaViola

Bim Maj 2018

Hej på er,
    Nu hoppar jag in i denna tråden då jag tänkte bli lite mer seriös i våra försök till att få ett syskon till vår dotter som fyller 4 år i juni.
    Har försökt lite halvdant sen i januari, men inte fått till det lika ofta som när vi försökte få vårt första barn.. haha, inte så konstigt kanske. Har rätt bra koll på min ÄL och så och kör med ÄL-stickor sporadiskt. 
    Men nu jäklar ska vi fixa detta ;) Förra gången tog det 4 månader innan jag blev gravid. Kan tilläga att jag är 33 år.

Fick mens idag så skriver upp mig på BIM-listan!

Lycka till alla :)

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, Alehed90, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon
  • LovaViola

Så roligt med alla plus i denna tråd! Man blir helt glad när man går in här :)

Nu är min äl slut för denna gång. Har haft väldigt mycket äl-smärt, det har dragit och slitit och varit nästan olidligt. Jag körde med några äl-stickor denna gång och vi började nog ha sex lite för tidigt tyvärr.. för när stickorna visade positivt så var vi helt slut och sambon la sig tidigt två kvällar i rad (antagligen dagen innan äl och dagen för äl) då han var helt slut av sin pollenallergi. :( så jag hade inte mage att väcka honom. Så jag räknar inte med att det blir ngt denna månad.. tyvärr.

Att ha sex typ tre dagar innan äl kan ju inte ge ngt.. eller hur?!

• LovaViola
    JenniB skrev 2018-05-08 08:06:46 följande:

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

Jag tyckte att det kändes precis som mensvärk, var helt säker på att mensen skulle komma hela tiden.. och det var som en ihålig känsla på blygdbenet, det var samma känsla som sen visade sig vara foglossning längre fram i graviditeten ;)

Gällande flytningar så minns jag att jag hade typ som vanligt innan mens.. men att det liksom "rann till" dagen för BIM.. trodde att det var blod men var ju bara rikliga flytningar. så ja mer flytningar då, men kanske inte precis efter ÄL utan snarare närmre BIM.. 

Ska du inte ta ett test då? :)
  • LovaViola

Hej,
    Mensen på ingång, 1 dag senare än min app trodde, fast jag visste det med tanke på att ÄL kom senare denna månad.
    Jag hade på känn att det inte lyckades denna månad då jag inte haft någon extra molvärk eller så.. så det var inte så oväntat, men såklart trist!

men lycka till ni andra, och till er andra.. vi kanske ses i Juni-tråden :)

• LovaViola

Godmorgon!

Jag skrev här för nån dag sen att jag fått mens och hoppar över till juni-tråden. Det sjuka var att det inte KLM någon riktig mens, bara brunt (ursäkta för info) väntade hela dagen på att det skulle dra igång men imorse kom det ingenting. Så jag tog det sista testet jag hade hemma.. testade redan i måndags för att vara säker på att det inte blivit ngt denna månad mest ett testa tidigt test och det var tokblankt.. detta ca 4 dagar innan bim.

Detta fick jag i morse.. Bim +1. Ser min ngt?

• LovaViola

Tog ett digitalt när jag kom till jobbet haha..

Och det visade positivt!!

Så jäkla galet.. har inte alls känt mig gravid, vilket jag gjorde med dottern. Mensvärken kom typ samma eller nån dag innan BIM nu. Plussade väldigt starkt med dottern på BIM och detta test var ju betydligt svagare.

Snacka om att det kan vara olika fast med samma kropp!

Svar på tråden Bim Maj 2018