• Nicci91

Bim Maj 2018

Vilken mysig tråd!:) Följer gärna med!

Om NC är att lita på har jag äl den 10/5. Har inga barn sen förut. Är spänd och nervös inför nästa vecka, men också lite nojig över att missa äl! Har några stickor hemma för att testa om äl sker... Någon som rekommenderar en viss tid att testa och hur långt innan beräknad äl?

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Nicci91
    Issari skrev 2018-05-02 06:32:03 följande:

Tack! Håller tummarna för dig också! När har du ÄL?

Klarar du dig från att testa?;) Enligt NC ska äl vara 11/5 men har svårt att lita på det då det många ggr har visat fel.. Funderar på börja med stickor snart för att minska risken att missa äl:)
  • Nicci91
    Issari skrev 2018-05-02 11:06:17 följande:

Hehe, ja, jag har klarat mig från att testa idag. Hittills i alla fall. Men jag tänker att det bästa är att testa på morgonen så det får bli imorgon bitti.

Jag testade med ÄL-stickor ett tag men har haft svårt att få positivt resultat (har nog bara lyckats en gång och då med flera stickor om dagen!) trots att jag enligt NC har ÄL varje cykel. Nästan alltid på dag 16. Så jag lät bli stickorna denna månad. Jag skaffade däremot en app till, fertility friend, som jag också tycker verkar bra. Där finns också mer funktioner och mer information.

Har du tempat i många cykler? Jag har tempat i ett år ungefär så nu är NC bra på att förutsäga. Det diffar endast någon dag ibland, men min cykel är ju också regelbunden. Men det tar ett tag att få ordning/rutin på mätningarna så att de blir bra!

Vad spännande, hoppas!!

Okej ja det låter ju som att stickorna bara fungerar för vissa.. Jag har tempat i 7 cykler och haft ganska oregelbundna cykler. Jag hoppas NC beräknar rätt denna månad och inte flyttar äl!
  • Nicci91
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Grattis!!!:D
  • Nicci91

Testade för första gången ett LH-test igår em och det blev två tydliga streck = positivt?:) Borde jag testa idag igen och om det skulle visa negativt betyder det då att äl är idag??

• Nicci91

Byter dag på mig till den 22/5 :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna, missma01

17/5 Labellas

18/5 Greta88 ,systeryster33

19/5 Fruitloop

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove, Liten2018

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes,

Nicci91

24/5 Jefare1

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

9/5 Linneisen (bim-3)

10/5 jennyek93 (BIM +3)

• Nicci91
    Felicia1022 skrev 2018-05-16 11:23:11 följande:

Jag tror att jag har bim 21 maj.. jag har väldigt kort lutealfas. Hade äl ca 11 maj.

Är så sjukt kissnödig, kan knappt hålla mig emellanåt. Jag brukar ALDRIG kissa mer än fyra gånger per dag men nu är jag extremt kissnödig för tredje gången på sex timmar.

Fick gå upp inatt och kissa vid 04, kissnödig igen vid 06 och nu har jag hållt mig sen klockan nio för att göra ett gravtest hemma på lunchen kl 12.. yrar runt och kan inte koncentrera mig på något annat än att jag är kissnödig, haha.

Jag va inte kissnödig alls mycket under min förra graviditet. Så jag blir osäker på att det kan va ett tidigt symptom eller om min kropp bara producerar massa vätska som går ut i blåsan just nu? Så knepigt!!

Så spännande! Du får berätta hur det gick!:))
  • Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 13:46:21 följande:

Ännu fler plus!! Wow vad härligt! :D Grattis till er alla!

Nu är jag själv på BIM-4 och har haft tokproblem med magen i förrgår men tyvärr inte ett enda litet graviditetssymptom. Behöver ju inte betyda att det inte blivit något såklart, men kurvan började dippa imorse så nu blir jag lite pessimistisk. För vilket ägg skulle vilja fästa i livmodern under de förhållanden som rådde i magen för ett par dagar sedan!? Hade superont så det blir man ju negativ av också! Tror inte att jag kommer att testa i helgen utan väntar snällt in BIM på tisdag...

Vad jobbigt för dig! Hoppas du mår bättre nu!:) Jag har också bim på tisdag och har hela tiden varit inställd på att invänta ev mens då, nu i em har jag däremot blivit helt besatt av tanken på att ta ett test! Haha vet inte hur jag ska göra.. Är det ett tidigt test som gäller isf tror du?
  • Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 16:21:38 följande:

Jodå, nästan helt normal nu! :) 

Haha, när jag skrev så trodde jag att mina test som jag beställt på internet inte hade hunnit komma innan helgen. Men så strax efter så fick jag sms om att de kunde hämtas ut så nu blev jag plötsligt sugen på att testa under helgen.. Har tre st CB, ett testa tidigt och två digitala. Verkar som att folk får positivt på digitala även före BIM? Jag ska nog fråga min sambo vad han tycker ikväll så slipper jag fundera. :) Ska du testa imorgon då tror du?

Haha jaha, ja nu blir ju läget helt annars!;) Ja vissa verkar ju använda digitala innan bim men om du har två st kanske det inte gör så mycket ifall du blir sugen på att "offra" det ena innan tisdag. Du får väl börja med det tidiga testet och sedan ta beslut utifrån resultatet!

Vi pratade precis om att testa i helgen, men blir i så fall att inhandla ett test imorgon och testa på söndag morgon :) Haha man brukar ju sällan längta att helgen snabbt ska vara förbi!
  • Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-19 14:47:11 följande:

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Håller nu istället tummarna lite extra för alla andra som har BIM i dagarna!!

Vad tråkigt att du inte fick se ett plus, men som sagt betyder det ju såklart inte att det är kört denna gång<3 Håller mina tummar för dig och hoppas att den dumma mensen håller sig borta:D
  • Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-20 09:19:31 följande:

Hur har det gått för dig? Testade du idag eller avvaktar du?

Tog ett tidigt test imorse<3

Längtar till bim då jag hoppas kunna ta ett digitalt!
  • Nicci91
    FrökenUtter skrev 2018-05-20 09:47:45 följande:

Men åh! Grattis till dig också!! Vilken söndag!

Tack så mycket!<3 Eller hur! Jag ska hålla mina tummar för att du också snart får ditt plus!:)
Svar på tråden Bim Maj 2018