• Daphodil

Bim Maj 2018

Ansluter här då. 29 år, har en dotter som snart fyller 2. Maken och jag har just startat syskonverkstad. Idag är jag på BIM -7 till -9. Känner mig så trött och har uvi-känsla men negativ u-sticka. Mensvärk kvällstid som med min första graviditet. Kan lika gärna vara skengravid men hoppas!

• Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 08:24:08 följande:

BIM -4 och inte en tillstymmelse av graviditet ännu. :)

Jag tycker du ska ta ett nytt på BIM. Jag anar något. Ser du verkligen inget irl?
  • Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 20:06:17 följande:

Jo jag anar något irl men vågar inte hoppas på något. Känns som att mensen är på väg också, de klassiska ?kurrningarna? (som jag alltid har innan mens) i tjejmagen har gjort sig påminda. Men man ska aldrig säga aldrig, jag ska göra ett test senare ikväll & imorgon bitti också :) men jag anar något på alla tester jag gjort men det är sååå svårt att få med på bilderna när man lägger upp här så därför gjorde jag den svartvit för att det är lättare att se då när familjeliv drar ner kvaliteten en aning :)

Gör det! Jag vill inte få upp dina förhoppningar FÖR mycket, men jag har sett så många test på denna sida, och ditt har utseendet som hos de som sedan plussar tydligt.
  • Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 20:53:15 följande:

Nej jag förstår va du menar :)

Kunde inte hålla mig o gjorde ett test nyligen med inte alls gammalt kiss. Det enda jag har gjort med bilden är att sänka ljusstyrkan pga att min kamera överexponerar ALLT, haha. Vet inte om det är spökstreck eller om det faktiskt betyder något...

ursäkta det smutsiga golvet, byggdammet yrar här just nu, haha!

På denna ser jag inget. Men ser du ett streck irl så gör du. Det svaga streck jag fick när jag plussade med min dotter hade nog inte fångats på kamera.
  • Daphodil
    LovaViola skrev 2018-05-18 07:52:30 följande:

Godmorgon!

Jag skrev här för nån dag sen att jag fått mens och hoppar över till juni-tråden. Det sjuka var att det inte KLM någon riktig mens, bara brunt (ursäkta för info) väntade hela dagen på att det skulle dra igång men imorse kom det ingenting. Så jag tog det sista testet jag hade hemma.. testade redan i måndags för att vara säker på att det inte blivit ngt denna månad mest ett testa tidigt test och det var tokblankt.. detta ca 4 dagar innan bim.

Detta fick jag i morse.. Bim +1. Ser min ngt?

Ja detta är ett plus! Ta ett digitalt och bli lycklig. :)
  • Daphodil
    Daphodil skrev 2018-05-18 15:57:16 följande:

Ja detta är ett plus! Ta ett digitalt och bli lycklig. :)

Såg nu att du gjort just detta. Grattis!
  • Daphodil

Anar någon nåt? BIM om 3-5 dagar. Jag tycker mig göra det men det kanske mer är viljan...

• Daphodil

91sarah - När jag plussade med min dotter hade jag mensvärk om kvällarna och var sanslöst kvällstrött

• Daphodil
    Phines92 skrev 2018-05-20 21:34:04 följande:

Jag ser något som kan vara ett svagt svagt streck. När har du BIM? :)

Tack, du ger mig hopp! BIM om 3 till 5 dagar. Till saken hör att jag blödde ganska rejält en vecka innan BIM, men innan blödning fanns inte ens en skugga på testen. Så jag försöker blunda för att det skulle varit extremt tidig mens (aldrig skett förr) eller tidigt missfall, och hoppas lite naivt på atypisk nidis.
  • Daphodil

Blir tokig. Blödning 1 v innan BIM. Några dagar senare antydsn till streck. Sedan negativt 2 dagar. Nu åter supersvagt streck. Ser ni?
  • Daphodil

Alltså... ingen kan väl svara men here goes:

En vecka före BIM kom mensen. Tre dagar med rätt mycket värk, och ovanligt lite blod, men ändå två fulla tamponger per dag i tre dagar. Dag 4-5 var det mest småskvättar, vilket också var olikt. Nu är jag på min ?egentliga? BIM -1. Hade ordentlig mensvärk igår kväll. Mår påtagligt illa då och då senaste dagarna. Halsbränna. Det KÄNNS som en graviditet. Igår på gravtest en nytillkommen skugga om jag vinklade det. Idag ingenting.

Det logiska är att jag just haft mens och inte är gravid, men varför har jag då omisskännlig mensvärk kvällstid?

• Daphodil

Förtydligande: Mensvärk kvällstid hade jag när jag plussade med min dotter. Så för mig betyder det mens (vilket jag just haft) eller graviditet (där stickorna ger tveksamma spökstreck som bäst)

• Daphodil

Så tacksam svar på det jag skrivit ovan ("mens" en vecka innan BIM, men konstig) och nu mensvärk om kvällarna och illamående. Inget tydligt på nån sticka men nu detta (egentliga BIM-1)

• Daphodil
    sofiaaaaaa skrev 2018-05-24 20:05:31 följande:

Jag tycker absolut att det låter som du är gravid! Kan ha varit en nidblödning. Spännande. Ta ett digitalt snart :)

Tack för peppen! Det vore helt ofattbart om jag vore gravid, för den skumma "mensen" kändes mer som ett ultratidigt missfall - riklig, gjorde ont och klumpade sig. Men jag vågar ändå hoppas lite nu
Svar på tråden Bim Maj 2018