• pba93

Bim Maj 2018

Hej! Jag är helt ny i tråden och har hunnit läst det mesta som skrivits. Grattis till alla som plussat! :)

Jag och min sambo var med om ett MA i mitten på mars, vilket såklart var jätte tufft. Vi var ganska snabba med att försöka direkt min ägglossning kom igång, förra månaden tog det sig inte. Nu har jag ca 4-5 dagar  kvar till BIM och testade mig första gången i morse (kunde verkligen inte hålla mig), det visade negativt... vad tror ni, testade jag alldeles för tidigt? jag testade med CB digitalt...

• pba93

Jag tror jag hade ägglossning mellan den 11-15 ca. Har två appar jag utgår från.

Tack för svar! Ska kolla upp om jag hittar den där tabellen :)

• pba93
    FrökenUtter skrev 2018-05-22 11:50:04 följande:
    Har nyss fått lära mig att tiden från äl spelar större roll. Hittade sedan en tabell med olika nivåer av HCG i förhållande till äl-dag och det är en stor spridning i när man kommer upp i tillräckligt hög nivå. När hade du äl?

Jag tror jag hade ägglossning mellan den 11-15 ca. Har två appar jag utgår från.

Tack för svar! Ska kolla upp om jag hittar den där tabellen :)

• pba93
    FrökenUtter skrev 2018-05-22 14:20:39 följande:
    Bifogar den här. Letade studier på pubmed så om man inte vet var man ska leta så är den svårhittad! Med ?duration of pregnancy? menas äl+X dagar. De räknar att äl inträffar ett dygn efter att ökad LH uppmätts. Om vi räknar med att du hade äl 11/5 så har det gått 11 dagar. Enligt den tabellen skulle bara hälften av alla kvinnor kunna få positivt test med CB digitalt vid det laget. Dessutom kan du ju ha varit på äl+7 och då verkar det vara helt omöjligt att plussa.

Studen är ju inte gjord på så många kvinnor, men det visar ju att spridningen på hCG är stor mellan kvinnor och att många behöver vänta länge innan de kan förvänta sig ett plus. Hoppas att jag inte rörde till det nu!!

Åh perfekt :) Supertack! Fick upp hoppet lite igen. 

Och sorry för spam med olika meddelanden. Fattade inte riktigt hur man svarade haha!

Svar på tråden Bim Maj 2018