• Trullis82

Bim Maj 2018

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

• Trullis82

God morgon!

Hade ett graviditetstest från graviditetskollen.nu så gjorde ett test nu på morgonen. O där ser jag inget streck. Bara kontrollstrecket.....

Så jag avvaktar nog lite med till med det digitala CB testet. BIM är ju imorgon så avvaktar lite till med att ta. Har lång jobbhelg framför mig så borde gå lätt att inte tänka på detta hela tiden

• Trullis82

Magkänslan säger annat men man hoppas väl in i det sista liksom.

Just nu har jag en binda. Brukar använda tampong för jag alltid har så riklig mens. Får byta tampong kanske 3 st på 1 timme. Idag har jag bytt binda 2 ggr hittills......

Men försöker intala mig att det e över för denna gång o jag vill försöka så fort som möjligt igen....

Men ack så tungt allt känns.... jag har gråtit så mycket idag o tyckt synd om mig själv . Men snart e jag väl på fötter igen

Tack för att ni finns

• Trullis82
    Mullbär skrev 2018-05-30 21:01:47 följande:

BIM+5 idag o fortf ingen mens.. Borde jag testa igen? Vill inte hålla på o stressa med att testa o testa.. Men tycker det är lite konstigt.

På instruktionerna på RFSU test står det att om man testar negativt men fortf inte får sin mens ska man testa igen om 2 dagar, och om det blir negativt igen och man fortf inte fått mensen så ska man kontakta vården 

Alltså det är så himla mycket som spelar in för att mensen ska börja.

Jag var tvär säker på att jag var gravid när jag typ hade alla symptom man kan ha plus att jag testat 3 ggr då mensen var 2 veckor sen.

Men sen gav jag upp testandet o tänkte att: nä, dumma dig, du får väl komma när du vill då. 2 dagar senare kom hon tant röd.

Så vill du testa så gör det absolut. Men för mig har det varit så psykiskt påfrestande så jag gav upp tillslut o då kom mensen....

Lycka till
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

• Trullis82
    Phines92 skrev 2018-06-01 06:44:29 följande:

Stort grattis! Hoppas allt går bra!

Tack snälla du
Svar på tråden Bim Maj 2018