• gabspo

Bim Maj 2018

Hej allihop, jag hoppar in i den här tråden :)

Grattis till er som redan plussat!

Vi är igång och försöker med ett syskon, första försöket denna månad. Om jag hade äl när jag tror (tecken på äl för mig är ömma bröstvårtor) trots inga typiska äl-flytningar, så har jag bim 24/5.

Antingen var jag torr i halsen imorse eller så hade jag lite lätt halsbränna :O Men är det ens möjligt enbart 5 dagar efter äl? Idag tycker jag mig känna ilande i tjejmagen men det är rätt svagt så misstänker att jag inbillar mig, vågar inte tro eller hoppas på något.

När ska man våga testa sig? Plussade med min första på äl+10

• gabspo
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 12:50:47 följande:

Skoj! Vi försöker också med syskon och jag har med plussat på äl+10 både med sonen och förra grav som slutade i missfall! Läste faktiskt att 95 %av alla kan test positivt på äl+10 då hormon från barnet börjar utsöndras redan vid äl! Detta låter dock ganska galet i mina öron då en del pluasar lååångt senare? :)

Men dina symptom låter ju positiva iaf. Håller tummarna!

Åh vad kul! Beklagar ditt missfall, vi hade ett innan vi fick vårt barn. Det är tungt. Hur gammalt är ert barn?

Oj wow! Hoppas det stämmer, det ger mig hopp haha :D Tack!
  • gabspo
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 18:03:42 följande:

Ok! Ja det är riktigt tufft och ni när det närmar sig bim blir det mer påtagligt igen.. men någon gång blir det ju vår tur igen :) fick du extra kontroller eller på någpt sätt kolla er nästa graviditet sen ?mer än vanligt??

Vår son är 4 nu i sommar! Ditt?

kram

Förstår det, önskar dig all lycka till! <3

Nej inte via vanliga mvc iaf, men jag hade väldigt stark oro under hela graviditeten så jag hade samtalskontakt en gång i månaden. Sen bokade vi privat ultraljud i vecka 8 (för då kan en se ett hjärta ticka) och i vecka 13 (då ska moderkakan ha tagit över näringstillförseln).

Vår son är 2,5 år nu :)
  • gabspo

Börjar tvivla på att det tagit denna gång. Med sonen kände jag symtom i princip direkt och nu börjar jag tro att det lilla jag känner bara är inbillning, vet att det fof är långt kvar till bim (äl+7 idag) men jag börjar ändå tappa hoppet :(

• gabspo

Jag har bim den 24/5, kan inte testa mig den 22/5... Skulle ni testa den 21/5 eller vänta till den 23/5? :) Jag är så otåliiiiig! Har bara ett digitalt test hemma dessutom och skulle helst inte vilja behöva köpa fler haha

• gabspo
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-19 16:22:58 följande:

Grattis till alla nya plus idag!

FrökenUtter, jag skulle inte anta att det är helt kört än! BIM-3 är trots allt BIM-3! Hur många dagar från äl är du? Tänker att det är ju egentligen viktigare än dagar från BIM. Håller tummarna!

gabspo, beror ju på din egen otålighet, optimala är ju att vänta så länge som möjligt, men jag känner mig själv och vet att jag personligen inte kommer klara mig från att testa innan BIM...

Tack för svar! Är så galet otålig så jag har redan slösat ett test 7 dagar innan bim haha. Så jag vet inte hur jag ska göra, förstår ju samtidigt att det är bättre att vänta men jag vet inte om jag kommer klara det. När har du bim?
  • gabspo
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-19 19:49:04 följande:

Haha, men om du beställer ett gäng billiga tester ikväll så kan du "slösa" testet du har hemma den 21a och är det inte positivt så hinner det komma ett gäng tills den 24! Eller ja, även om det är positivt kanske du vill göra några till för att verkligen fatta.

Jag har BIM först den 29e, men tänkte testa nästa söndag, på äl+14. Tror inte att det tagit sig sig den här månaden, men hade varit en fin morsdagspresent om det dök upp ett plus då...

Stort grattis till alla som plussat de senaste dagarna! :D

Ja det är sant! Har lite molvärk idag och mådde hastigt illa precis innan frukost, tror jag väntade för länge med att äta haha. Så jag blev hoppfull idag igen.

Åh håller tummarna att du får en sån fin morddagspresent! <3
  • gabspo

Vaknade vid strax före fyra imorse och kunde inte somna om... vid halv fem mådde jag illa och var helt skakis så jag drack vatten och åt en finn crisp. Kissnödig som jag var tog jag ett test som visade negativt :( Skulle ha väntat några timmar till för mitt kiss var väldigt ljust. Är ett par dagar kvar men jag plussade tidigt med min första, så jag tänkte varför inte? Känner mig typ lurad av min kropp för jag KÄNNER mig gravid. Vet att det inte är ?kört? än men känner mig ändå nedslagen :( Hela gårdagen hade jag molvärk vilket jag aldrig har innan mens vanligtvis samt mådde lätt illa och var lukt/smakkänslig när jag åt mat... blev så övertygad om att det tagit denna månad efter det.

• gabspo
    T90 skrev 2018-05-21 21:29:40 följande:

Idag 21/5 var beräknat bf med vårat första barn....sefan missfallet har vi försökt i 6 månader att pricka ägglossning och ikväll fick jag detta. Hur sannolik liksom? Vågar man tro?

Stort grattis! Vi fick också mf med vårt första barn och när vi väntade vårt andra så fick vi RUL samma datum den första hade varit beräknad <3
  • gabspo

Tog ett test idag på morgonurin och det var väldigt negativt. Bim imorgon. Så mitt hopp är helt borta nu och jag ställer in mig på att få mens vilket känns tungt :( Fattar inte heller vad all min molvärk innebär som jag haft de senaste dagarna? Vanligtvis har jag aldrig molvärk innan mens :/

• gabspo
    FrökenUtter skrev 2018-05-23 06:32:27 följande:

Har samma konstigheter här! Borde haft BIM igår men den dök inte upp under dagen och neg test på kvällen. Molvärk sedan söndag som lugnade dig under dagen igår. Brukar aldrig ha det innan mens. Idag droppade dock tempen en bit under cover line så nu kommer den idag ändå. Man blir bara så förvirrad!

Åh ja, man blir så himla förvirrad när kroppen beter sig märkligt. Och då blir man ju också väldigt hoppfull! Så trist att bli lurad av sin kropp :/ Håller tummarna för oss i juni istället!
  • gabspo
    FrökenUtter skrev 2018-05-23 15:39:09 följande:

Ja för nu dök mensen upp under eftermiddagen! Av någon anledning känns det lite lyxigt att försök nummer två kommer så snabbt direkt efter det första. Väntan på att börja med första försöket var ju så otroligt mycket längre :) Hoppar över till juni-tråden!

Min också nu på kvällen men den ter sig inte alls som den brukar så jag är fof väldigt förvirrad av min kropp :/ Ja det håller jag med om! Hoppar också över i juni-tråden strax...
  • gabspo
    Lindsey77 skrev 2018-05-24 07:19:48 följande:

För två veckor sen (imorgon) fick jag utslag på Graviditetskollens gravtest. Jag trodde att det gav utslag på ÄL, vilket det antagligen gjorde. Sen dess har jag tagit Testlagrets gravtest varje dag. Alla helt blanka! Idag tog jag graviditetskollen igen. Hur är detta möjligt??? Mensen lyser med sin frånvaro, dag 46. Inget som tyder på att jag är gravid, verkligen inget! Driver det med mig?

Ja, det är ju positivt i alla fall. Ska ta digitalt imorgon bitti.

Testet på din bild är ett ägglossningstest och inte ett graviditetstest :) Tog du ett likadant test för två veckor sen så var det också ett ägglossningstest. För att det ska visa äl så ska teststrecket var lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :)
Svar på tråden Bim Maj 2018