• Sanssan

Bim Maj 2018

Hej tjejer!

Har följt denna tråd som många andra bim-trådar för jag tycker det är jätte intressant att läsa om symtom mm...vi skulle börja försöka bli gravida under sommaren men efter att inte känt av några pmssymtom denna månad och att jag hade en konstant molvärk i 3 dagar runt bim så testade jag efter jobbet i förrigår på bim+1/2, det blev 3 tester och 3 plus med e.m urin!

Det jag vill säga är att man behöver inte alltid ha massa symtom, det var just avsaknaden av symtom som fick mig att testa (och molvärken under bim) !

Så sluta jämföra och stressa :) det kommer när det är meningen <3

Stort stort grattis till de som plussat :) :)

Och lycka till alla andra <3

• Sanssan
    Jeex skrev 2018-05-24 08:58:10 följande:

Grattis till ditt plus.

Dock tror jag inte att det hjälper att säga att man inte ska stressa och det kommer när det är meningen till de som får försöka månad efter månad. Står man där månad efter månad utan plus så tror jag inte det går att undvika stressen efter en längtan som är så stor.

Det är alltid lättare att säga sådant när man själv plussat, eller om det har gått fort. Bara en liten instickare att tänka på tills nästa gång.

Det är just att inte stressa som hjälper, varför tror du att många blir gravida just under semestern?

Det är klart att det är påfrestande att inte bli gravid efter fler försök, men därför är det bra att försöka tänka/fokusera på annat och må bra själv så kommer (oftast)det när man minst anar det.

Det har alltid varit min teori, även innan graviditeter.
  • Sanssan
    Jeex skrev 2018-05-24 14:29:46 följande:

Att många barn blir till under semestern är ju också för att många gärna vill ha vår/sommarbarn.

Absolut, om man är så stressad att mensen försvinner blir det ju svårare att bli gravid. Men hade stress varit en avgörande faktor på det sättet så hade ju inga barn blivit till i tex krigsdrabbade länder.

Jag tror dock att man ska vara lite försiktigt med att uttala sig om vad man borde/inte borde göra/tänka på för att bli gravid om man själv inte suttit i den situationen själv och haft det svårt.

Det är ju bara att läsa här inne hur de flesta som har svårt att bli gravida tycker det värsta är att få höra av man ?bara? borde slappna av och tänka på annat.

Först och främst har jag inte skrivit "bara" som du säger, självklart spelar många faktorer roll när man försöker skaffa barn!

Jag menade mer att jämföra och stressa efter symtom, för i vissa fall (i mitt fall) hade jag inga speciella..

Sedan är det ju faktiskt så att många blir gravida under semester, och det oavsett om man tar på vintern, sommar eller höst.. och jag vet att de flesta har semester snart så jag ville bara peppa lite!

Men jag ber om ursäkt då det verkar misstolkats... önskar så klart alla lycka till!
  • Sanssan
    Jeex skrev 2018-05-25 08:30:49 följande:

Du behöver inte oroa dig, har inte påpekat någonstans att det är du som har skrivit bara. Utan det är vad många med svårigheter att få barn uttrycker sig med att de ofta får höra, vilket jag också skrev. Men det är inte den viktiga aspekten här.

Jag kan däremot tycka att man ska vara sparsam med sina åsikter om att slappna om man själv blir gravid direkt.

Då undrar jag vad det är som kan misstolkas ? Tycker det var ganska tydligt det du skrev, att inte stressa hjälper och att tänka på annat så kommer det oftast när man minst anar det. Tycker ditt budskap är ganska tydligt och väldigt svårt att misstolkas. Det är ju lite som att säga till någon som gör det och har svårt att få barn, att den får skylla sig själv och att det är ens egna fel att en graviditet uteblir.

Uppenbarligen så har du inte läst mitt svar, men fortsätt repetera samma sak! Vad som kan misstolkas?! Jo Jag mena jämföra och stressa efter SYMTOM!!

Och skrev sedan om att många blir gravida just under ledigheten..som en peppande grej inför sommartider!

Shit man blir attackerad för att man är glad och försöker peppa andra!

Du behöver inte svara om du tänker skriva samma svar för femtielfte gången!
  • Sanssan
    XAHHA92 skrev 2018-05-25 10:35:20 följande:

Fast det är inte peppande för oss som försökt länge.. tyvärr! Tack för du försöker men tex jag och min partner har haft väldigt många semestrar under våra två år och ändå har det inte blivit en graviditet. En semester hjälper inte oss att bli gravida, tyvärr. Och det är så med de flesta paren. Semester kanske hjälper de som inte hinner ha sex i vanliga fall, därav blir fler gravida under sin semester. Men för oss andra, som ändå inte blir gravida, så är det inte peppande :( Det är som ett slag i ansiktet..

Hoppas du förstår vad jag menar :)

Ok, förstår vad du menar och beklagar verkligen...

Men jag menade faktiskt bara väl, men då ska jag tänka på det framöver...

Lycka till i alla fall :)
  • Sanssan
    bluegrass skrev 2018-05-26 16:47:18 följande:

Hej!

Vårt andra försök i maj, tredje efter MF i mars.

BIM- 4. Mkt ömma bröst sedan några dagar. Lätt molvärk i magen.

Finns ett antytt streck på testet tycker jag. Hoppas att det blir starkare och stannar kvar denna gång.

Ja jag ser ett svagt svagt streck där! ;) testa om ett par dagar o se om det blir starkare!
Svar på tråden Bim Maj 2018