• XAHHA92

Bim Maj 2018

Hoppar in här! :) Detta blir försök 28 för oss och sista försöket på egen hand. Blir det inget plus så startar jag med sprutor i början på juni inför insemination. Vi kan ju hoppas att vi slipper! Bim 27/5

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna, missma01

17/5 Labellas

18/5 Greta88 ,systeryster33

19/5 Fruitloop

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove, Liten2018

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes,

Nicci91

24/5 Jefare1

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 Milian03, XAHHA92

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

9/5 Linneisen (bim-3)

10/5 jennyek93 (BIM +3)

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92
    Sanssan skrev 2018-05-24 10:44:37 följande:

Det är just att inte stressa som hjälper, varför tror du att många blir gravida just under semestern?

Det är klart att det är påfrestande att inte bli gravid efter fler försök, men därför är det bra att försöka tänka/fokusera på annat och må bra själv så kommer (oftast)det när man minst anar det.

Det har alltid varit min teori, även innan graviditeter.

Haha ursäkta mig nu & ta inte illa upp, men alltså denna teorin är den absolut värsta som finns! Stress påverkar fertiliteten ENBART om mens uteblir. Blir faktiskt irriterad när jag läser sånt här och jag har fått höra det såååå många gånger. Jag & min partner har försökt i över två år, tro fan att det inte hjälper att höra att stress är anledningen. Dessutom när det inte stämmer!! :) Som någon annan skrivit så blir ju krisdrabbade gravida, så lite stress i vardagen eller att man ?tänker för mycket på att bli gravid? är bara ren skitsnack :)
  • XAHHA92
    T90 skrev 2018-05-24 18:53:46 följande:

Att säga att stress påverkar är att som att säga "det är ditt/erat eget fel att det inte funkar". Ja stress kan göra att mensen uteblir men som min gynekolog så "stress påverkar inte, släpp det. Kvinnor blir ju gravida i krigsländer" jag tror fan de är mer stressade än många av oss andra....

Eller hur!!! Det är PRECIS som att säga att det är vårt egna fel.. Min gynekolog sa precis som din sa till dig. Men det finns alltid människor som tro sig veta mer än vad en gynekolog/läkare gör...? Suck haha
  • XAHHA92
    Sanssan skrev 2018-05-25 10:07:37 följande:

Uppenbarligen så har du inte läst mitt svar, men fortsätt repetera samma sak! Vad som kan misstolkas?! Jo Jag mena jämföra och stressa efter SYMTOM!!

Och skrev sedan om att många blir gravida just under ledigheten..som en peppande grej inför sommartider!

Shit man blir attackerad för att man är glad och försöker peppa andra!

Du behöver inte svara om du tänker skriva samma svar för femtielfte gången!

Fast det är inte peppande för oss som försökt länge.. tyvärr! Tack för du försöker men tex jag och min partner har haft väldigt många semestrar under våra två år och ändå har det inte blivit en graviditet. En semester hjälper inte oss att bli gravida, tyvärr. Och det är så med de flesta paren. Semester kanske hjälper de som inte hinner ha sex i vanliga fall, därav blir fler gravida under sin semester. Men för oss andra, som ändå inte blir gravida, så är det inte peppande :( Det är som ett slag i ansiktet..

Hoppas du förstår vad jag menar :)
  • XAHHA92

26 maj - Ofrivilligt barnlösas dag. En kram till alla oss som kämpar månad efter månad!

• XAHHA92

Fick mens igår, på morsdag.... Så ingen februaribebis för oss!

Grattis till alla som plussat!

Svar på tråden Bim Maj 2018