• Mullbär

Bim Maj 2018

Siktar mot ÄL 11/5 o sen BIM 25/5. Presenterade mig i Aprils tråd men kan dra igen att jag o min man precis bestämt oss för att börja försöka, jag är 29 han 25.

• Mullbär

Min fertila period börjar imorgon o jag har varit däckad i över en vecka i feber o alltså tagit massor med alvedon o nu väldigt stark hostmedicin, o nu har min man också blivit sjuk så samma för han.. Förutom det rent krassa i att jag inte vet om han kommer orka nuppa alls de närmsta dagarna.. Är det kanske bättre att skippa denna månadens ÄL med tanke på medicinerna? På hostmedicinen står det att det inte påvisats vara skadligt för foster men är ändå nojig o vill att min kropp ska vara så ren som möjligt när vi startar vårt framtida barns liv... Hur tänker ni andra om sånt här? Obestämd

• Mullbär

Idag är BIM+2.. O i fredags fick jag veta att jag har seriös järnbrist samt d-vitaminbrist.. Känns nu som att jag vill pausa försökandet tills jag har rätt på mina värden igen.. Så nu hoppas jag på mens, rädd för vad mina dåliga värden skulle skapa för dålig start för ett foster.. Suck 

• Mullbär

Gjorde ett test igår på BIM+3 som visade negativt, fortf ingen mens dock. Funderar på om sjukdom stör cykeln? (7 dagars feber). Har annars en väldigt regelbunden mens.. 

• Mullbär

BIM+5 idag o fortf ingen mens.. Borde jag testa igen? Vill inte hålla på o stressa med att testa o testa.. Men tycker det är lite konstigt.

På instruktionerna på RFSU test står det att om man testar negativt men fortf inte får sin mens ska man testa igen om 2 dagar, och om det blir negativt igen och man fortf inte fått mensen så ska man kontakta vården Förvånad

• Mullbär
    Norrlänska skrev 2018-05-30 21:18:56 följande:
    Så drygt för dig!

Hade jag varit du hade jag testat igen Imorgon bitti... Att testa efter 3 dagar är ju ingen testets

Håller tummarna för positivt resultat.
    Tack :) Får ta o göra det :)
  • Mullbär
    Trullis82 skrev 2018-05-31 06:19:41 följande:
    Alltså det är så himla mycket som spelar in för att mensen ska börja.

Jag var tvär säker på att jag var gravid när jag typ hade alla symptom man kan ha plus att jag testat 3 ggr då mensen var 2 veckor sen.

Men sen gav jag upp testandet o tänkte att: nä, dumma dig, du får väl komma när du vill då. 2 dagar senare kom hon tant röd.

Så vill du testa så gör det absolut. Men för mig har det varit så psykiskt påfrestande så jag gav upp tillslut o då kom mensen....

Lycka till
    Det är ju det! Har haft en väldigt pålitlig cykel annars, max en dag längre väldigt sällan. Klart den börjar strula när man går o tänker mkt på den! Grejen är att det blev inte mkt till försök denna månaden då vi båda var sjuka precis efter varandra, o sen fick jag veta att mina blodvärden var kassa så då tänkte vi att vi väntar lite med att försöka tills jag fått rätt på dom.. Så jag är liksom inte ens förhoppningsfull, vill bara att mensen ska infinna sig för det är jobbigt att gå på beredskap för den.. Men det påverkar ju såklart att man går o tänker på det! Ja precis, jag vill ju undvika den stressen man orsakar sig själv, i så stor mån som möjligt.. 
    Beställde nya tester igår när jag ändå beställde annat från apoteket, det är ju bra att ha hemma oavsett om jag behöver testa mer denna cykeln :) 
    Tack för svar :)
  • Mullbär

Mens idag! Lättnad! Kroppen har känts konstig. Antar att ÄL hände senare pga jag var väldigt sjuk före. 

• Mullbär
    Norrlänska skrev 2018-05-31 21:24:52 följande:
    Trist att du inte var gravid men skönt att slippa undra å fundera.
    Ja precis :) 
  • Mullbär
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:19:10 följande:

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

Grattis vad roligt Hjärta Alltså jag blev lite tårögd här :')
Svar på tråden Bim Maj 2018