Inlägg från: theteacher |Visa alla inlägg
  • theteacher

Bim Maj 2018

FrökenUtter skrev 2018-04-01 17:52:00 följande:

Kom på att jag missade att skriva om något annat än folsyra och äl-test när jag hoppade in.. så jag kompletterar lite!
    Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och i maj vågar vi oss på vårt första försök till bebisverkstad. Hade det inte varit risk för decemberbarn så hade vi nog kört redan i april, för nu längtar vi! :)

Åh va kul! Känns som att du och jag har rätt lika stories. :) Jag är 28 och min sambo strax 32. Vi gör också vårt första försök nu april. Undvek förra månaden för att jag blir klar med studier till jul. Så skönt att ha det avklarat innan. :D 
  • theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-04-01 19:37:10 följande:
    Jag har ett två-pack Clearblue digital hemma som väntar på maj :) jag har tidigare testat med sticka men tyckt att jag sett streck fast det varit blankt. Den här gången när vi verkligen vill ha ett plus vill jag inte hålla på och få upp hoppet i onödan. Ett digitalt ger ju svart på vitt ett svar!
    Aah okej, förstår att det verkligen kan bli en besvikelse. Jag beställde hem lite olika tester. Körde 2-pack clearblue digital, 10 stickor, och 2 på stav.. Några av dem va också sådana "testa tidigt". Får se sen vad man kommer tycka bäst om. Man kanske plöjer igenom stickorna första dagarna när det egentligen inte borde synas och spar de dyrare till BiM.. hahah. 
  • theteacher
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 18:09:50 följande:

Hej tjejer :) vilket härligt gäng ni verkar vara redan! Hoppar gärna in hör med! Inväntar mensen nu :( nästa bim blir ca 8-9 maj!

Det enda jag tröstar mig med är att det då blir en bebis på nya året (2019) och inte en decemberbebis! Varför blir man så fokuserad på allt som har med graviditet att göra trots att detta bara blir försök nr 3?!

För övrigt är jag 31 år och det är andra barnet vi försöker med <3

Välkomen hit och tråkigt att höra att det inte gick för er de andra försöken.. Försöker föreställa mig känslan.. Men snart ska du se att det är din tur, inom 1 år sägs det ju att det i normala fall brukar ta så du borde ha oddsen på din sida nu :) Jag ska hålla extra tummar för dig! :)
  • theteacher
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 20:39:17 följande:
    Tack, vad gullig du är <3 mysigt med sånna här grupper där man är många i ?samma situation? :) är det första försöket för dig? Första barnet?
    Jaa men verkligen. Jag skulle nog inte klara mig utan sådana här grupper... haha. Min sambo är väldigt stöttande och vill också väldigt gärna ha barn men han skulle nog tycka jag var helt crazy om han förstod hur besatt man blir av sånt här. Haha! 
    Ja, första barnet och första försöket så verkligen SUPERSPÄNNANDE!
  • theteacher

Uppdaterar den eftersom jag blivit framflyttad.

BIM-lista Maj 

2 Maj Issari, Jeex

3 Maj Lilly2015, Imra 

4 Maj theteacher

5 Maj niiskuneiti

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

17 Maj Greta 88

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• theteacher

Idag kom den förväntade mensen (inte försökt innan).. Vilket också betyder att det är extremt nära tills vi kan börja försöka.. :D Känner mig nästan nervös.. Första försöket och första barnet.  I och med att mensen dök upp idag flyttade NC fram mig igen, så uppdaterar BiM listan igen. Ett himla hoppande fram och tillbaka.. 

Har kört med NC nu sen i julas och har nu fått 3 månader irad med väldigt kort lutealfas (från ÄL till mens).. Man har ju hört talas om att det kan vara svårt att bli gravid om man har en kort lutealfas, min är 11 dagar nästan exakt. Någon annan som har erfarenhet av kort lutalfas?

BIM-lista Maj 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti 

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

• theteacher
    Lilly2015 skrev 2018-04-07 10:20:32 följande:

Min mens kom också precis och jag ställde precis om NC till plan från prevent. Sjuk känsla!

Jag har också 11 dagar i lutealfas men jag tror inte att det räknas som så pass kort att det blir svårt att bli gravid. Kul att du är precis en dag före mig, både att du fick mens igår och att du har bim dagen före mig. Det blir spännande att se hur det går för oss. Dessutom kan vi stanna i tråden om det inte går på första försöket, du har väl också nästa bim sista dagarna i maj? :)

Åh ja men precis, nästa BIM blir i slutet på maj så det blir två försök. :) Skönt å höra nån som är i samma sits med relativt kort lutealfas, hoppas verkligen inte den ska påverka något. Men som du säger, såå kort är den ju inte. Nu vill man ju bara att mensen ska ta slut så man får börja mysa :)
  • theteacher

Hörrni tjejer.. Jag känner mig fundersam. Min cykel har varit klockren sedan jag slutade med piller i julas. Haft 8 dagar exakt mellan sista dag på mens och positivt ÄL-test. (Ganska kort cykel). Detta har varit lika varje månad. Men nu.. när det äntligen är dags att börja försöka så ska det såklart strula. Min 8onde dag var i onsdags och ännu har inget positivt resultat på ÄL synts till... Förvirringen är totalt.. Hur mycket skiftar de för er andra med antal dagar mellan mens och ÄL? 

• theteacher
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-20 06:08:00 följande:

En fråga om äl test. Får i princip aldrig pos. Igår kväll innan läggdags testade jag och då blev det lika starkt. Blev glad eftersom vi fått till ett bra ligg där vi kom samtidigt. Har hört att det ska underlätta ;p Men testade idag oxå på morgonen och då var det superpositivt, starkare än kontrollstrecket. Och idag kommer vi förmodligen inte kunna få till ett ligg. Inte imorgon heller. Typiskt! Var det inte positivt igår utan idag eller kan det vara pos i två dagar? :S

Jag brukar oftast ha positivt 2 dagar i rad när jag väl får positivt så absolut kan man ha flera dagar. Tror väl att man brukar säga att hormonet kan frigöras i upp till 48h så beroende på när man testar på dygnet så kan de nog visa pos fler dagar, :) 
  • theteacher
    Lebbmusen skrev 2018-04-20 06:06:05 följande:
    Jag brukar kunna klocka enligt kroppen. Men nu har den fått fnatt och inget stämmer längre. Fjärde försöket.
    Jaa, undra jag vad de kan bero på. Jag ska prova att testa idag (har jobbat natt så tänkte prova när jag kommer hem) och sen testa i eftermiddag också. Hoppet är inte helt ute men känns som att de är typiskt att det ska strula nu liksom...
  • theteacher

Appropå att berätta för folk.
    Jag har berättat för mina två närmasta vänner samt våra grannar som vi hänger med mycket. Dom har försökt länge och påbörjar IVF strax så vi har en hel del att snacka om vilket är skönt. :) Sen om vi väl lyckas så vill jag gärna vänta så länge som möjligt, våra absolut närmaste kommer att få veta när det blir läge (typ det bjuds på vin eller nått, haha). Annars försöker vi nog hålla på det iaf till v.12 tror jag.

Min ÄL kom ett par dagar senare än vanligt denna månad så blev framflyttad igen av NC, uppdaterar därför BiMlistan. Fick positivt på ÄL-test igår och idag så idag blir det mysstund. Cool

BIM-lista maj  

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu 

4/5 Meemelie, 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka 

7/5 Sararebecca, maria1992 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen  

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki 

16/5 LovaViola 

17/5 Greta 88  

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692  

24/5 FrökenUtter  

25/5 lullis94 

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• theteacher

Appropå att berätta för folk.
    Jag har berättat för mina två närmasta vänner samt våra grannar som vi hänger med mycket. Dom har försökt länge och påbörjar IVF strax så vi har en hel del att snacka om vilket är skönt. :) Sen om vi väl lyckas så vill jag gärna vänta så länge som möjligt, våra absolut närmaste kommer att få veta när det blir läge (typ det bjuds på vin eller nått, haha). Annars försöker vi nog hålla på det iaf till v.12 tror jag.

Min ÄL kom ett par dagar senare än vanligt denna månad så blev framflyttad igen av NC, uppdaterar därför BiMlistan. Fick positivt på ÄL-test igår och idag så idag blir det mysstund. Cool

BIM-lista maj  

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5 Issari, Jeex, Theresu 

4/5 Meemelie, 

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka 

7/5 Sararebecca, maria1992 

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen  

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki 

16/5 LovaViola 

17/5 Greta 88  

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692  

24/5 FrökenUtter  

25/5 lullis94 

30/5 Ettlitetsyskon 

Plus-listan

• theteacher

Ännu en flyttning på mig från NC då ÄL kom väääldigt sent denna månad. Försöker hålla hoppet uppe men det känns väldigt långt bort med en graviditet nu... 

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• theteacher

Grattis alla som plussar!!!  Så himla roligt och inspirerande, verkligen längtar för egen del! :D 

Här börjar hoppet försvinna lite, fick en tempdipp idag på ÄL+8 och beräknat BiM på lördag.. Dock har jag jobbat natt så min temp kan vara lite oklar. Men inga symtom så långt ögat når... 

• theteacher
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:
    Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)
    Spännande, kan verkligen känna igen mig i det där mer mängden sex under den fertila perioden och skillnaden sen. Haha.. Hemskt egentligen.. haha.

Jag började äta folsyra för ca 1 1/2 månad sedan. Det är det enda tillskottet som jag har valt att köra med så här i början av vårt försök. Vad äter du för vitaminer då?  :)
  • theteacher

Hej tjejer!!

Imorse kan ha varit den sjukaste morgon nånsin. Jag vaknar, helt säker på att mensen anlänt och tänker att det är bäst att gå på toa och sätta i en tampong så inte sängen blir blodfylld.. Haha! Väl på toa, ingen mens... Tar ett gravtest bara för att jag är knäpp som jag är.. Visar direkt svagt streck, så tar ett till, visar svagt igen. Men kan fortfarande inte förstå nånting.. Tar ett ytterligare två test till varav de ena ett digitalt. Inte förrän jag ser orden gravid förstår jag att jag faktiskt testar positivt!!! Halelulejaaaa! Helt sjukt konstig känsla... Jag skulle ju ha mens, har inte haft några symptom över huvud taget och min temp sjönk som en trasig båt för några dagar sedan?? Förstår ingenting.. 

Så nu behöver jag er hjälp, hur kommer det sig att min temp sjönk drastiskt för några dagar sedan och jag ändå testar positivt? Jag lägger upp bilder så ni kan se både test och kurva. Tacksam om nån har någon kunskap om detta då jag fortfarande knappt tror på det.. 

• theteacher
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-05 13:37:58 följande:
    Åh vad roligt!!! Stort grattis :D Skönt att du plussade!! Förstår mig inte på varför tempen är låg men hört att vissa haft låg temp i vevan de plussat som sedan stigit :) Har du haft någon spotting eller så? Min temp sjönk under coverline bim-1 och fick oxå spotting å molvärk. På bim fick jag tunga bröst (brukar få efter äl som pms symptom men har ej haft pms denna cykel). Min temp steg igen dagen efter och inget mer blod mer än blodblandad flytningar å någon skvätt ljust blod på pappret å när jag tog i idag lite i bindan. Ingen mens eller mensvärk. Å inget plus.. på bim+2/3 nu och fattar nada. Temp fortfarande förhöjd.
    Tack snälla!! :) Som sagt har inte riktigt förlikat mig med tanken än.. Men de kommer kanske snart. :)

Nej, ingen spotting över huvudtaget har jag haft. Knappt några symptom alls heller, kanske att jag märkte att det ena bröstet var hårdare än vanligt igår men trodde ändå det berodde på att jag skulle få mens eftersom tempen sjunkit så lågt. 

Vissa kan ju vara låghormonare och plussar ca 1-2 veckor efter BiM så ge inte upp än!! Så länge mensen håller sig borta finns hoppet. :)
  • theteacher

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Issari 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina 

9/5 lottch3n, Ejjami 

11/5 MissMa01 

10/5 nooneyouknow