Sanssan skrev 2018-05-25 05:12:50 följande:
Först och främst har jag inte skrivit "bara" som du säger, självklart spelar många faktorer roll när man försöker skaffa barn!
Jag menade mer att jämföra och stressa efter symtom, för i vissa fall (i mitt fall) hade jag inga speciella..
Sedan är det ju faktiskt så att många blir gravida under semester, och det oavsett om man tar på vintern, sommar eller höst.. och jag vet att de flesta har semester snart så jag ville bara peppa lite!
Men jag ber om ursäkt då det verkar misstolkats... önskar så klart alla lycka till!
Du behöver inte oroa dig, har inte påpekat någonstans att det är du som har skrivit bara. Utan det är vad många med svårigheter att få barn uttrycker sig med att de ofta får höra, vilket jag också skrev. Men det är inte den viktiga aspekten här.
Jag kan däremot tycka att man ska vara sparsam med sina åsikter om att slappna om man själv blir gravid direkt.
Då undrar jag vad det är som kan misstolkas ? Tycker det var ganska tydligt det du skrev, att inte stressa hjälper och att tänka på annat så kommer det oftast när man minst anar det. Tycker ditt budskap är ganska tydligt och väldigt svårt att misstolkas. Det är ju lite som att säga till någon som gör det och har svårt att få barn, att den får skylla sig själv och att det är ens egna fel att en graviditet uteblir.