Bim Maj 2018
Ja va trevligt och få reda lite om varann. Jag är 36 och försöker få vårt tredje barn. Mina barn är 3 och 5. Detta blir vårt 4 riktiga försök. Men har velat detta sååååå länge (när min yngsta var 1 redan).
Ja va trevligt och få reda lite om varann. Jag är 36 och försöker få vårt tredje barn. Mina barn är 3 och 5. Detta blir vårt 4 riktiga försök. Men har velat detta sååååå länge (när min yngsta var 1 redan).
Spännande att vissa har äl nu. Själv har jag någon gång nästa helg tror jag. Andra försöket nu och vid första kollade jag med tre olika ältester och var på sambon samt gravtest från typ äl +3. Så denna månaden kör vi helt utan något för att jag skall sluta stressa upp mig. Vill ju så gärna ha barn nu när sambon äntligen sagt ja efter 4 års tjat.
En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.
Hur tänker ni?
Idag var äl-test ännu svagare.. så nu är jag säker på att äl var i förrgår (tisdag 24/4).. Har varit så mkt annat denna veckan så vi fick bara till det 23 och 24/4.. alltså dagen innan äl och på äl... vet inte hur troligt det är att det räckte :/
[quote=78664194][quote-nick]Fialotta8 skrev 2018-04-26 07:41:04 följande:[/quote-nick][/quote]
Jag ser! Grattis :)
Vet ibte vad som händer.. Började med rosenrot denna gången i hopp om att det skulle hjälpa till.
Tänkte att jag börjar testa ÄL tidigt... För 4 dagar sedan var det nästintill positivt och nu har det bara gått ner och ner tills idag.. Kan det hålla på att gå upp och ner innan ÄL kommer?... Eller är det kört?
BIM -4/5 och jag har helt lagt ned hoppet. Hade annorlunda små minikramper, stickningar från ÄL +3 i flera dagar. Fick upp hoppet rejält och molvärken var helt annorlunda från tidigare månader. Men på ÄL+7 kom spottings. Igen! Samma sak varje månad, skiljer sig bara lite från när de börjar med några dagar. Testat allt. E vitamin, b vitamin, progesteron kräm, munkpeppar, buhu!!! Dör lite! Efter spottingsen kom har de små huggen varit ett minne blott. Känner inget! Som att jag blev befruktad men att ägget inte kan sätta sig nånstans när man blöder.
Har varit hos gyn för ett 1/2 år sen (innan vi försökte) och kollat cysta, cellförändringar, infektioner och allt som kan tänkas. Men fått ny tid om 2 veckor, se om de hittar ngt. Har ju två barn sen tidigare och då hade jag detta problem oxå. Dock vill jag minnas att just de månader jag fick plus kom spottingsen efter BIM och fram till v.12.
Förlåt för långt inlägg. Lite deppig bara! Kanske ngn har ngn erfarenhet?
Grejen är den nu då att.. Idag så har den stegra igen, fattar ingenting. Vi har garderat oss denna gången med att mysa varannan dag, problemet är nog inte att pricka in.. Utan snarare att jag är osäker på om jag ens har ÄL.
Förra försöket så fick jag en kemisk graviditet, och det var första cykeln som jag 100% fått ett positivt ÄL-test..
Fortsätter testa och mysa så får vi väl se.. Men har inte för mycket hopp.
Egenremiss till fertilitetskliniken samt att min "husläkare" har skrivit remiss till gyn för att påbörja undersökning redan nu.. Får se hur det går helt enkelt!
En kemisk graviditet är en graviditet som endast kan bekräftas via test, du kan inte se den med ultraljud. Alltså tidig graviditet. Så den kan inte bekräftas merän med test. Jag har haft tre kemiska. Missfall vecka 4+3. Hann till och med få positivt på digitalt.
En kemisk graviditet är en vanlig graviditet som oftast slutar i missfall när mensen skulle kommit, eller strax efter. Som man kanske inte ens skulle märkt om man inte testade...
Det verkar som min mens redan knackat på. Har egentligen BIM på tors. Lite konstigt, brukar ha längre cykler. Buhu! Blev inte ens ett gravtest denna gång. Någon som har tips på å göra längre cykler? Glandin? Rosenrot? Denna månad tog jag munkpeppar och bidrottningsgele. Verkade ju inte hjälpa ett dugg. Kanske behöver testa ngt nytt. Eller kanske inget alls. Känner mig lite förvirrad och otroligt trött på detta meck. Vill så gärna ha en liten :(
Stannar kvar i majtråden, borde ha nästa BIM runt 28,29/5. Femte försöket!
Godmorgon!
Ehm, jag tror jag plussade imorse :D
Godmorgon, enligt flo så har jag ÄL om tre dagar. Är det försent att använda ÄL tester eller går det lika bra ändå? Använder mig bara utav tempmetoden men vill pröva annat också, på grund att jag inte har plussat sedan missfallet i januari :/
Uppdaterar mig på listan!
BIM-lista
1/5 Mih4, Jagvetdåinte
2/5, Theresu, puffen2009, Meemelie
3/5 Lilly2015, Imra, Issari
4/5 ansano91, H0nd3ndär
5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex
6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz
7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93
8/5 aleakim90, CBF, Zandylina
9/5 lottch3n, Ejjami
11/5 MissMa01
10/5 nooneyouknow
11/5 E88
12/5 Lo, Linneisen, missdalvik
12/5 pippispetra
13/5 Hepphopp
14/5 Alehed90
15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91
16/5 LovaViola Blåstjärna
18/5 Greta88
19/5 Lunalove, Fruitloop
20/5 lyckligast80
22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter
24/5 Nicci91
25/5 lullis94
26/5 Norrlänska
27/5 Milian03
30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass
31/5 sofiaaaaaa
Plus-listan
26/4 Fialotta8 bim -4
1/5 Imra (bim -2)
1/5 CBF bim - 4/5
1/5 Mih4 (på BIM)
2/5 Jeex (BIM 5/5)
3/5 Meemelie (BIM+1)
Skulle haft mens imorgon. Plussade i måndagskväll. Tog även test igårmorse, också positivt. Drömde inatt att jag blödde. Går upp vid 11,lite ljusrosa på pappret. Lite mörkare blod på livmodertappen. Senare brunt på livmodertappen. Inget mer efter det. Lyckas kissa vid 13 och har då superpositivt test,så hormonerna har ju ökat sedan igår. Brösten inte lika ömma idag som igårkväll men sjukt mycket tröttare. Sovit som en stock inatt, 11 timmar, även 4 timmar nu på dagen.
Pratat med mvc som bara säger avvakta. Att det inte går att säga något utifrån varken symtom, blödning eller testen. Några tankar från er?
Så tacksam svar på det jag skrivit ovan ("mens" en vecka innan BIM, men konstig) och nu mensvärk om kvällarna och illamående. Inget tydligt på nån sticka men nu detta (egentliga BIM-1)