• Issari

Bim Maj 2018

NC brukar vara bra på att sätta ut ÄL, men det beror på hur regelbunden din cykel är! Hur länge har du tempat?

Nicci91 skrev 2018-04-30 15:54:07 följande:

Vilken mysig tråd!:) Följer gärna med!

Om NC är att lita på har jag äl den 10/5. Har inga barn sen förut. Är spänd och nervös inför nästa vecka, men också lite nojig över att missa äl! Har några stickor hemma för att testa om äl sker... Någon som rekommenderar en viss tid att testa och hur långt innan beräknad äl?

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

• Issari

Ja, det är därför jag vill vänta också. Onödigt att ta test för tidigt och bli nedslagen om det är negativt. Men längre än till morgonen för BIM vill jag nog inte vänta.

puffen2009 skrev

2018-04-30 17:40:10 följande:

Visst är det svårt att hålla sig! Jag blir dock så besviken när jag får neg så jag väntar hellre in mensen. Med min trea plussade jag på ÄL +10 men då var jag så säker på att jag var gravid. Är på ÄL +11 idag och känner inte alls den känslan :-/

• Issari

Nu börjar jag bli nervös! Har BIM på torsdag och om mensen kommer så kommer tempen dippa imorgon eller torsdag. Lite nervigt att vakna imorgon och ta tempen. Vill ju så gärna att den ska ligga kvar högt!

Har haft lite halsbränna nu ikväll och även igår under dagen. Brukar inte ha det. Brösten ömmar en del från bröstvårtorna och in mot mitten (när jag var gravid sist, med missfall, så var de istället ömma upp mot armhålorna). Hoppas att det tagit sig! Har inte vågat ta något test än. Försöker vänta till BIM. Men jag vet att det kommer vara svårt att hålla mig imorgon...

Grattis till er som plussat! Jag håller tummarna för er andra också!

• Issari
    Linneisen skrev 2018-05-01 22:18:59 följande:

Hur mycket högre ska tempen vara?

Den ska helst ligga kvar på samma nivå som den är under lutealfasen. Över coverline. Någon enstaka dipp förekommer dock ibland även vid graviditet men om min dippar imorgon ser jag det som ett tecken på att mensen är på G. Jag bifogar en bild på min kurva än så länge.

• Issari
    bluegrass skrev 2018-05-02 06:08:43 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig!

Nu kom min mens med besked en dag för tidigt. Väldigt tråkigt ( men iofs bättre att den kommer tidigt om den ska komma). Ja ja, får köpa nya äl-test och ladda om för nya försök :(.

Ny BIM 30/5. Kan någon ändra plats på mig i BIM-listan? Från 4/5 till 30/5. Jag kan inte kopiera listan från mobilen.

Trist! Men det är bara att ta nya tag! Min temp ligger stabilt även idag! Men den kan sjunka imorgon eller först på fredag också. Ska försöka hålla mig från att testa idag. Gör det tidigast imorgon. Ändrar till dig!

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)
  • Issari
    Nicci91 skrev 2018-05-02 06:23:37 följande:

Håller tummarna för dig Issari!:)

Tack! Håller tummarna för dig också! När har du ÄL?
  • Issari
    Nicci91 skrev 2018-05-02 09:11:58 följande:

Klarar du dig från att testa?;) Enligt NC ska äl vara 11/5 men har svårt att lita på det då det många ggr har visat fel.. Funderar på börja med stickor snart för att minska risken att missa äl:)

Hehe, ja, jag har klarat mig från att testa idag. Hittills i alla fall. Men jag tänker att det bästa är att testa på morgonen så det får bli imorgon bitti.

Jag testade med ÄL-stickor ett tag men har haft svårt att få positivt resultat (har nog bara lyckats en gång och då med flera stickor om dagen!) trots att jag enligt NC har ÄL varje cykel. Nästan alltid på dag 16. Så jag lät bli stickorna denna månad. Jag skaffade däremot en app till, fertility friend, som jag också tycker verkar bra. Där finns också mer funktioner och mer information.

Har du tempat i många cykler? Jag har tempat i ett år ungefär så nu är NC bra på att förutsäga. Det diffar endast någon dag ibland, men min cykel är ju också regelbunden. Men det tar ett tag att få ordning/rutin på mätningarna så att de blir bra!
  • Issari
    theteacher skrev 2018-05-02 17:45:04 följande:

Grattis alla som plussar!!!  Så himla roligt och inspirerande, verkligen längtar för egen del! :D 

Här börjar hoppet försvinna lite, fick en tempdipp idag på ÄL+8 och beräknat BiM på lördag.. Dock har jag jobbat natt så min temp kan vara lite oklar. Men inga symtom så långt ögat når... 

En enstaka tempdipp behöver inte betyda något! Dessutom kan det ju vara en implantationsdipp! Håller tummarna!

Själv är jag nervös inför morgondagens BIM, särskilt som jag kände lite värk från magen för en stund sedan. Hoppas det inte är mensvärk!
  • Issari
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:08:34 följande:

Hur ser din kurva ut idag? I mina ögon såg det ut som 3 trappsteg! Jag gissar att du är gravid! Hoppas :)

Så här ser den ut idag. Tempen har legat lägre än normalt efter ÄL, det är först nu som den är på normala nivåer. Tack! Jag hoppas! Är rädd att tempen ska sjunka imorgon bara...

• Issari
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-02 21:52:15 följande:

Jag ger upp maj nu och har startat en juni-tråd. Grattis till er som plussar oci ni andra, ses i nya bim-tråden :) <3

Håller tummarna för att det går vägen för dig i juni! Imorgon får jag förhoppningsvis veta om vi ses där eller inte...
  • Issari

Hur mycket jag än vill så går det inte att se något andra streck på denna sticka. Ingen mens än och tempen stabil. Om ingen mens kommer imorgon testar jag igen i helgen.

Idag var ÄL+14 så jag tänker att det väl borde visa något på stickan då om jag skulle vara gravid? Känsligheten är 25mIU/ml hCG på dessa.

• Issari
    Meemelie skrev 2018-05-03 17:17:41 följande:

Var tvungen att ta två test innan jag vågade lita på det. Men två test ljuger nog inte :) BIM+1/ ÄL+13

Stort GRATTIS! Hoppas att allt går bra! :)
  • Issari
    Jagvetdåinte skrev 2018-05-04 05:27:16 följande:

Nej nu blir jag inte riktigt klok. I onsdag (bim-1) fick jag en spotting i toan och hade molvärk till och från under dagen. Tempen sjönk under coverline.På bim,igår, vaknade jag med tunga bröst (vilket jag brukar ha efter äl men inte haft förrän igår vilket är märkligt). Tempen hade gått upp på en mycket högre nivå. Inget mer blod under dagen utöver lite på pappret blandat med flytning på morgonen. Idag har jag fortfarande förhöjd temp och svagt ömma bröst då jag vaknade. Inget blod i toan, liten blodblandad flytning då jag torkade mig. Ingen direkt känsla i magen om att mensen är på g. Tänkte att nu tar jag mitt digitala test (bim+1) men nej, "inte gravid". Är det någon som varit med om liknande/hört något?

Här är grafen, obs att jag "avaktiverat dippen bim-1 pga att jag sov 2h mindre. Idag sov jag 1h mindre men vill inte ta bort fler tempningar nu, 1h är väl inte sååå farligt.

Jobbig väntan! Hur är det idag?

Min temp har sjunkt ytterligare. Borde få mens idag, oftast brukar den ha kommit på natten till dag 31 (har cykler på 28-30 dagar). Har inte fått någon mensvärk ännu dock. Oftast sjunker min temp under coverline innan mensen kommer, men det har hänt att den sjunkt först dagen efter också, så det kan inte vara ett tecken att den ligger över linjen. Fortfarande öm i brösten med, men det tror jag också att jag ibland har även fram till mensen börjat och ev en dag till. Trött på väntan!

• Issari
    maria1992 skrev 2018-05-04 12:20:15 följande:

Jahapp, vad tror ni om detta? Borde inte tempen sjunka om mensen är på g? Bim-3 idag..

Min temp brukar sjunka först en dag före eller på dagen för BIM. Min kurva syns i inlägget före ditt. Den har börjat sjunka sakta så jag gissar på mens, men än har den inte kommit (BIM igår). I vanliga fall brukar det vara ett mer dramatiskt tempfall. Bara å vänta å se! Du kan ju alltid ta ett tidigt test om du är nyfiken. Jag testade negativt igår, men ger upp hoppet helt först om/när mensen kommer.
  • Issari

Blir tokig. Ingen mens i sikte. Negativt test igår på BIM. Ska jag testa imorgon eller vänta till söndag?

• Issari

Negativt test i morse och nu mensvärk. Känns extra jobbigt att ha mensvärk när besvikelsen också inverkar. Nästa omgång ska jag försöka att inte analysera så mycket. Blir bara så tokig på när mensen är sen och tempen segar med både upp och nedgång (i vanliga fall är det tvära svängar både vid ÄL och mens).

Svar på tråden Bim Maj 2018