Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

Bim Maj 2018

SL185 skrev 2018-05-14 11:55:06 följande:

Ja precis, man får inte glömma bort att leva och ha kul under tiden. Förstår verkligen din längtan! Så svårt att fokusera på annat men man kan försöka iaf :)

Undra hur vanligt missfall är egentligen. Måste väl vara fler graviditeter som inte slutar i missfall? Eller? På nätet är det oftast de som fått missfall som skriver o delar med sig av sina historier.

Har för mig att en av fyra graviditeter slutar i missfall om jag kommer ihåg rätt...o flera missfall efter varandra är ovanligare....
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 18:03:42 följande:

Ok! Ja det är riktigt tufft och ni när det närmar sig bim blir det mer påtagligt igen.. men någon gång blir det ju vår tur igen :) fick du extra kontroller eller på någpt sätt kolla er nästa graviditet sen ?mer än vanligt??

Vår son är 4 nu i sommar! Ditt?

kram

Jag var på återkom igår efter mitt missfall...om jag blir gravid igen så var det inga problem att komma in på ett tidigt ultraljud:) är jag glad för, hoppas bara man blir gravid igen, Vill verkligen inte att ett missfall ska vara slutet på min fertilitet...Vill sluta på topp med ett syskon.

Snart fredag...dagen man längtar till o fruktar på samma sätt. Brukar alltid få min mens direkt på morgonen så oftast behövde man inte gå under bimdagen o undra...
  • babytjejen

Tog ett testa tidigt idag o fick ett vääääldigt svagt streck så tar det som ett negativt...var ju clearblues o dom är tydligen väldigt vanligt att få spökstreck på. Tror mer att man såg var strecket ska vara om det skulle vart positivt...så hoppas ni andra har bättre tur. Jag räknar kallt med mens på fredag el lördag...

• babytjejen
    Nelliki skrev 2018-05-16 08:07:53 följande:

Är i chock. Vaknade tidigt trots att jag inte behövde och tog ett test direkt. Vet inte om jag kan tro på det riktigt, men kroppen är i alla fall helt skakig för det var positivt!!! Första barnet och första försöket! Helt otroligt i min värld. Som jag längtat. 

Härligt!! Stort grattis!!!!! Njut o ha en helt underbar dag nu!! <3
  • babytjejen
    Mallanino skrev 2018-05-16 19:55:18 följande:

Har bim imorgon eller på fredag (17/5-18/5) åh herre Gud va nervös jag är :S vill inte ha mens , vill ha ett + !!

Hur går det för er andra? :)

Bim på fredag...hoppas hoppas på ett plus men allt tyder ju på plus. Strecket på cb early är bara ett spökstreck verkar det som efter googlande om det så räknar det testet negativt plus att kroppen är svullen o så. Känner mig ändå väldigt lugn konstigt nog...hoppas jag förblir det när mensen kommer o inte blir allt för ledsen. Hoppas mensen kommer i tid o inte är försenad så man får upp sina förhoppningar i onödan...
  • babytjejen
    Mallanino skrev 2018-05-16 21:17:20 följande:

Håller tummarna för dig!

Jag har haft ont i äggstockarna sedan äl+2 sen fick jag SUPER ömma bröst för några dagar sedan. Känt mig extra hungrig i 3 dagar och nästan svimmat när jag rest mig för fort nu idag... så jag hoppas ju att det är grav symptomer å inget annat...

Håller tummarna för dig, hoppas du får ett stort fett plus!!!
  • babytjejen

Vet att mensen definitivt är på gång nu...tempen störtdök i morse:( nåja,bara köra på,,hoppas mensen kommer i tid bara men skulle tro den kommer under morgondagen som senast...

• babytjejen
    fruitloop skrev 2018-05-17 08:45:41 följande:

Både i måndags och i tisdags fick jag nån sorts skugga på teststickan. T.o.m sambon såg skuggan i vissa vinklingar. Alla mina appar säger olika om äl (oregelbunden cykel), men den måste varit nån gång mellan 6-9 maj. Fick ett någorlunda starkt äl-test den 8de.Varit konstant kissnödig i över en vecka. Igår hade jag såna stickningar och molvärk i magen att jag bara tänkte att jag måste vara gravid. Gick inte att ligga skönt i sängen utan att det värkte lite smått. Aldrig känt denna sorts molvärk förut. Imorse tog jag nytt test, och nu fastnar en riktig skugg-linje på bild! Ser ni andra den, eller håller jag på att bli glaen? (Ja, den är lite redigerad för att framhäva linjen) Testlagrets stickor. Testat med dem i flera år (inte försökt skaffa barn tidigare, men har varit nojjig av mig) och aldrig fått ens en skugga förut. 

Jag ser skuggan med....hoppas hoppas!! :) :)

Här väntar jag på mensen,tempen störtdök idag så då kommer mensen imorgon el lördag. Nu när man vet att den är på väg så vill man bara att den ska komma på en gång så man kan börja se fram emot nästa försök..
  • babytjejen
    fruitloop skrev 2018-05-17 09:06:23 följande:

Jaaa! :D Väntar på några testa-tidigt-test som jag beställt, borde komma idag. De borde visa mer i så fall.

Har du tagit några fler test sedan ditt streck? Har tempen sjunkit för dig i flera dagar? Vet att den sjunkit för att sedan stiga igen hos några som varit gravida.

Bara sjunkit en dag än så länge....visar sig väl imorgon. Brukar vanligtvis få mensen direkt på morgonen..blir det mens så hoppas jag den kommer i tid så man slipper få upp falska förhoppningar...
  • babytjejen

Nästan så man inte vill lägga sig eftersom jag vet att mensen kommer imorgon..vill så gärna ha ett plus istället men allt som händer i kroppen tyder på mens, bara svårt att få hjärtat att fatta det...är såååå rädd att det ska ta 3 år igen, Vet inte om jag orkar det..

Plus att ålder gör ju att man inte har så lång tid på sig..

• babytjejen
    Längtar såå skrev 2018-05-20 09:57:20 följande:

Nu känner jag mig uppgiven. Det känns som att mensen kommer snart! Testen visar negativt och detta var vårt tionde försök och jag tycker att vi har prickat in äl varje gång även med äl-test. Jag börjar fundera på om något är fel. Jag har varit med om ett kejsarsnitt och har gjort två koniseringar, kan detta påverka? Funderar på att mvc. Känner mig uppgiven. Min man säger att det blir om det är meningen så, själv längtar jag ihjäl mig. Jobbigt att se gravida magar och bebisar runt omkring, vi vill också ha en liten goding!!

Vet precis hur du känner..tog ett år med våran första o tre med andra som tyvärr slutade i ma nu i april. Hoppas du får ditt efterlängtade plus snart o att jag inte behöver vänta tre år innan mitt nästa plus, tar det så lång tid är det ju för sent för mig...

Har inte haft panik över min ålder innan men börjar få det nu...
  • babytjejen
    Längtar såå skrev 2018-05-20 09:57:20 följande:

Nu känner jag mig uppgiven. Det känns som att mensen kommer snart! Testen visar negativt och detta var vårt tionde försök och jag tycker att vi har prickat in äl varje gång även med äl-test. Jag börjar fundera på om något är fel. Jag har varit med om ett kejsarsnitt och har gjort två koniseringar, kan detta påverka? Funderar på att mvc. Känner mig uppgiven. Min man säger att det blir om det är meningen så, själv längtar jag ihjäl mig. Jobbigt att se gravida magar och bebisar runt omkring, vi vill också ha en liten goding!!

Vet precis hur du känner..tog ett år med våran första o tre med andra som tyvärr slutade i ma nu i april. Hoppas du får ditt efterlängtade plus snart o att jag inte behöver vänta tre år innan mitt nästa plus, tar det så lång tid är det ju för sent för mig...

Har inte haft panik över min ålder innan men börjar få det nu...
  • babytjejen
    Trullis82 skrev 2018-05-22 22:27:52 följande:

Hej på er här inne!

Jag hoppar in här om det är okej?

Jag o min man har två barn o vill nu så gärna ha ett litet knyte till. Längtan är stor

De andra gångerna har det fungerat utan problem men nu när vi försökt i 2år tog psyket stryk o vi sökte hjälp.

Det visade sig att jag av någon anledning inte får egna ägg. Så en behandling med Letrozol påbörjades.

Men det fungerade ändå inte.

Då visade det sig även att nu får jag ägg men hjälp av medicinen men det blir ingen lossning utan äggen växer o spricker.

Så denna cykel fick jag även ta en spruta som heter Ovitrelle o den gör så att äggen släpper.

Jag tog den 10/5 o dagen efter hade jag ägglossning.

BIM 24/5. Idag gjorde jag ett CB early som visade följande(bifogar bild)

Kommentera gärna vad ni ser, om det e ett streck i vardera ruta eller ser ni bara kontroll strecket?

Ha det bäst o lycka till nu alla

Jag tog ett cb early innan denna mens, fick ett svagt streck men som var gråaktigt...googlade o tydligen är cb early kända för att dom har mkt spökstreck. Är strecket blått? Hoppas det betyder att det lyckats för er o att ni för ett rejält plus på bim...håller alla tummar o tår för er. Vet hur det är att försöka länge..tog tre år för mig men som tyvärr slutade i ma i april...Väntar på andra försöket nu efter ma:t...
Svar på tråden Bim Maj 2018