Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

Bim Maj 2018

Alehed90 skrev 2018-05-13 08:56:42 följande:

Nc flyttade min bim till idag så gick upp imorse och tog ett test. Helt säker på att det skulle vara negativt då jag inte känt av någonting alls.. så tänkte bara invänta mensen idag. Så fick jag det här resultatet.. Vet inte om jag vågar tro på det här riktigt?

Det där är ett plus! Grattis <3
  • Systeryster33
    Alehed90 skrev 2018-05-13 15:56:26 följande:

Okej så nu vågar jag tro att det faktiskt är sant! På första riktiga försöket! Är så lycklig :D

Grattis :) så många som plussat redan denna månad! Kul om ni vill skriva er på pluslistan allihopa så vi verkligen kan se hur många som plussat!
  • Systeryster33
    Aducia skrev 2018-05-13 18:23:38 följande:

Vadå varför ska du testa på äl-4? Då har ju inte ens ägget släppts?

Hahaha blev lite tokigt! Nej, såklart skulle det va bim-4 :)
  • Systeryster33

Hur brukar ni känna innan mens tjejer? Alltså vilka ?symptom? har ni då? Jag har ätit p-piller i 15 år och inte haft mens eller känningar, så vet inte hur det känns.

Hade turen att bli gravid direkt nu i mars ,(men det slutade tyvärr i missfall). Då hade jag ömma bröstvårtor, lätt illamående, ilningar/stick i tjejmagen! Samtliga symptom började strax efter Äl.. denna gången känner jag precis likadant, men vet att mens symptom ska kunna vara ganska lika som gravidaymptom va?

Vill någon dela med sig av hur ni brukar ha det innan mens hade det varit jättegulligt <3

N
  • Systeryster33
    babytjejen skrev 2018-05-13 19:36:37 följande:

Jag brukar inte märka så mkt förutom uppsvälld o ev mer flytningar strax innan mensen kommer...börjar känna av det lite redan nu så förväntar mig inget plus på fredag...kommer nog kännas extra tungt då det är första mensen efter missfall...man vet ju vad som har hänt men kommer verkligen vara definitivt definitivt när mensen kommer...

Tack för ditt svar! Vi båda ha är första bim efte är MF på fredag! Ska tänka på dig och hålla en tumme för oss! När har du tänkt testa? Hur kände du innan förra gången du plussade? Och känner du något nu? Kram
  • Systeryster33
    FrökenUtter skrev 2018-05-13 20:22:05 följande:

Jag har oftast väldigt tydliga symptom i form av oförklarlig nedstämdhet och oro en eller två dagar innan och väldigt ömma bröst. Nedstämdheten/oron är för mig väldigt tydlig eftersom jag sällan känner så utan PMS. Själva mensvärken dyker upp precis innan eller i samband med att mensen startar. Inga stickningar/ilningar i äggstockarna eller liknande. Men det är ju så extremt olika för alla!

Istället går jag här och tänker på om ett (för mig nytt) ryggont kan vara ett extremt tidigt tecken på graviditet, trots att det är helt omöjligt med tanke på att jag bara är kring ÄL+3/4. Försöker förklara det för mig själv så att jag förstår, men det verkar svårt! :)

Ja man blir alldeles knäpp! Jag som har reumatism mådde superbra under förra grav men min nu 4 åring.. har haft sjukt ont nu efter missfallet och varit extremt begränsad.. äl +3 försvann värken nästan helt... apskönt oavsett såklart, men kan ju inte låta bli att hoppas på att det är ett graviditetstecken..
  • Systeryster33
    babytjejen skrev 2018-05-13 20:15:47 följande:

Kommer inte mensen på fredag så tar jag nog inget test förrän på söndag ifall den är sen el kroppen är konstig efter missfallet. Har ett testa tidigt-test som jag ev kommer ta under veckan men ska försöka hålla mig,man blir så besviken när det visar negativt.

Kände inget före förra plusset förutom att jag var lite extra tårmild dagen innan. Tog ett test mer för att slippa tänka på det (Skulle ut på restaurang) o för att veta att mensen kommer dagen därpå..så blev förvånad när den visade plus, blev alldeles skakig i benen...

Gud vad skönt att du är så lugn! Jag vill bara veta nunu! Testar senast onsdag iaf :)
  • Systeryster33
    Aducia skrev 2018-05-13 19:44:51 följande:

Haha tänkte väl det xD jag testar nog vid bim-1 om jag inte väldigt tydligt känner några symptom så kommer jag nog vilja testa tidigare :D

Jag håller tummarna! När har du bim?
  • Systeryster33
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Åh, grattis ????min temp sjönk rejält i morse så själv får jag hoppa vidare till juni tråden! Lycka till nu!!
Svar på tråden Bim Maj 2018