• saijda

Bim Maj 2018

bluegrass skrev 2018-04-29 07:43:14 följande:

Impad av att du kan hålla dig från att testa! Jag är testmissbrukare...

Beklagar missfallet!! Jag hade också ett tidigt i mars. Nästan alla dina symtom stämmer med mina. Hoppas att vi är gravida!

Hehe tack, bara för att jag är så orolig för att kroppen spelar mig ett spratt :/ men jag är helt säker på att de konstiga spottings/blödning inte var mens för det var så olik min mens som den brukar vara. Inget ont, ingen mensvärk och väldigt lite blod ...

Åh tack <3 vill så gärna ha ett pluss igen innan den aktuella datumet/månaden som vårt barn skulle ha kommit :( usch ja då vet du.. beklagar! Åh hoppas verkligen att vi båda är gravida <3
  • saijda

Hej, hoppar in här! Jag gissar på att den konstiga blödningen som jag hade den 21a april. Enligt Flo är ÄL den 7e maj vilket BIM blir 22a maj, men är osäker. Hoppas tempen hittar rätt ÄL denna gång. Funderar på att använda ÄL tester, någon som rekommenderar märke?

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

• saijda
    Linneisen skrev 2018-05-01 20:04:02 följande:

Ja precis! Det finns ett som visar rund ring (negativt), blinkande gubbe (ägglossning är nära) och fast gubbe (ägglossning sker inom 36 timmar), och ett som visar rund ring och fast gubbe. Då slipper man stirra på streck osv utan det visas digitalt istället.

Finns på en del apotek att köpa! Jag hittade på apotek hjärtat på Maxi.

Okej tack så mycket :) då ska jag kika på dessa och hoppas jag lyckas få fram ÄL igen (om jag nu inte plussar i veckan.. )
  • saijda
    Jeex skrev 2018-05-01 21:34:35 följande:

Använder mig av testlagrets äl-stickor. Funkar bra och är billigt :)

Okej toppen tack för tipset :) får se hur jag gör och vilka jag väljer. Tänkte köpa gravtest imorgon och testa mig på torsdag. Kan inte vara en slump att halsbrännan har dykt upp utöver illamående osv Visar det minus så beställer jag ÄL tester och börjar om från början. :)
  • saijda
    storformatare skrev 2018-05-02 12:33:58 följande:

Tack för gratulationerna, ni hade rätt! :)

Grattis grattis igen, njut bara njut :D
  • saijda
    Mih4 skrev 2018-05-02 18:35:07 följande:

Tänkte dela av mig av min kurva. Verkar som att jag är en låghormonare och har hela tiden varit orolig för att tempen är för låg. På kvällarna var min temp uppe på 36.8 vilket jag tog som ett tecken på att kroppen var i arbete. Dock morgontempen lägre! .

Plussade svagt BIM +1 på early. Plussade svagt på vanligt idag BIM +2/3. Min temp är låg ändå men ändå högre än strecket. Negativt på BIM - 1 kan jag ju säga!

Symptom: mensvärk BIM - 1. Hela dagen från och till men inte ett enda tecken på blod. Allt var klart. BIM+1 fick jag ömma bröst och även starkare blodådror runtom bröstvårtorna. Mest öm mot armhålan och ovanför. Går runt och moler flera gånger per dag, inget mer. Är superpigg!? Aldrig varit så pigg och utan huvudvärk som jag alltid annars har. Glad! (kommer sota för dessa ord inom några veckor säkert). Äter folsyra sedan februari. Hade sex varannan dag vid ägglossning. Vårt andra försök.

Ett tips är att vänta med testen!! Fan det tär att få negativt. Litade verkligen på känslan på BIM - 1 då jag sa rakt ut att jag var gravid men ett tomt test var jobbigt.

Lycka till allihopa!! Tänkte att dessa saker funderade jag på innan plusset. :D

Tack för allt du delade med dig :) själv är jag troligen på BIM+4 testade negativt på ÄL+13 (appen räknade först ut det som BIM därav testet) och ska våga mig på att testa imorgon. Hade en konstig blödning till och från (ursäkta -knappt en femtedel av trosskyddet fylldes) den 21a-24e april. Men tror verkligen jag är gravid!

Har några av de symtom du beskriver så hoppas. Får se vad testet säger :0
  • saijda
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:24:27 följande:

Måste med skriva! Hade missfall i april och har varken haft äl eller mens! NC tror dock på äl imorgon eller fredag.. än är äl testen negativa, men tycker att de blivit starkare de senaste dagarna så fortsätter testa! Just nu längtar jag bara efter antingen äl eller mens för att veta att kroppen är ?igång? igen och att jag har lite bättre koll på vår i cykeln jag är!

Passar på att skriva ett stort grattis till alla som plussat med <3

När jag fick missfall i januari så blev min cykel på 40 dagar dvs missfall 11 januari mens igen 20 februari. Det kan ta tid för kroppen ibland. Cykeln efter var på 31 dagar :)

Hur var din cykel innan?
  • saijda
    Imra skrev 2018-05-03 07:00:46 följande:

Idag gjorde jag ett digitalt test bara förvar få det svart på vitt! :D bim idag.

Grattis grattis! :D
  • saijda

Godmorgon, enligt flo så har jag ÄL om tre dagar. Är det försent att använda ÄL tester eller går det lika bra ändå? Använder mig bara utav tempmetoden men vill pröva annat också, på grund att jag inte har plussat sedan missfallet i januari :/

• saijda
    Imra skrev 2018-05-03 07:17:20 följande:

Det är inte försent, ta i eftermiddag :D

Okej får gå till apoteket innan dess och köpa ;)
  • saijda
    sofiaaaaaa skrev 2018-05-03 07:44:23 följande:

Hur blev det sen, följt dig och alla dina symtom. Var den konstiga korta blödningen mens? Har du tagit ett nytt gravtest?

Näe det är inte försent med ÄL test. Helt lagom tänker jag :)

Nämen åh! Jag har inte tagit nytt gravtest tänkte ta ett idag men blir osäker när tempen dippar såhär ( se bifogad bilder)

Om den korta konstiga blödningen var mens så ska jag ha ÄL om tre dagar om appen stämmer. Därför jag tänkte köpa ältester för att se om ÄL är idag eller imorgon osv. Tack :)
  • saijda
    storformatare skrev 2018-05-03 12:53:19 följande:

Tack, så kul!! Vi körde faktiskt varje dag i 1,5 vecka, både dagar innan och dagar efter fertil period. Sen kanske det är lite att ta i, vi har knappt tittat åt varandras håll sen dess xD

Skämt åsido. Har hört att varannan dag räcker gott och väl :)

Undrar dock om det är fler än jag som käkat gravid-vitaminer innan och under tiden jag försökt bli gravid? Ser ingen som skriver om det :)

Jag äter gravid-vitaminer också, hade påbörjat de när jag plussade förra gången så kunde lika gärna fortsätta med dem. Utöver det så har jag ätit extra folsyra sedan augusti-2017 samt omega-3. Har även ätit d-vitamin och kalcium under vintern. Mycket kanske men skadar inte :)
Svar på tråden Bim Maj 2018