• SL185

Bim Maj 2018

FrökenUtter skrev 2018-05-13 18:43:18 följande:

Haha.. lättare sagt än gjort? Jag tycker att det ska bli spännande att ens ta ett graviditetstest första gången så jag ska nog unna mig det till helgen trots att man lär bli besviken om det är neg. Förstår att det blir nedslående i längden. Kanske att jag skulle dra på det till söndagen, BIM-2 istället. Å andra sidan köper man kanske ett neg resutat först när mensen dykt upp?

Hahaha ja precis, lättare sagt än gjort. Men jag försöker att inte låta hela vardagen kretsa runt graviditet o barn, fastän det är svårt. Jag blev så ledsen när jag fick missfall så jag vill inte bli för exalterad igen. Kommer inte mensen på beräknad dag eller ett par dagar efter så blir det definitivt ett test! Jag ska till gyn på tisdag, tror dock inte det kommer synas nåt så tidigt
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 19:31:16 följande:

Hur brukar ni känna innan mens tjejer? Alltså vilka ?symptom? har ni då? Jag har ätit p-piller i 15 år och inte haft mens eller känningar, så vet inte hur det känns.

Hade turen att bli gravid direkt nu i mars ,(men det slutade tyvärr i missfall). Då hade jag ömma bröstvårtor, lätt illamående, ilningar/stick i tjejmagen! Samtliga symptom började strax efter Äl.. denna gången känner jag precis likadant, men vet att mens symptom ska kunna vara ganska lika som gravidaymptom va?

Vill någon dela med sig av hur ni brukar ha det innan mens hade det varit jättegulligt <3

Jag brukar inte känna så mkt innan, mensvärk brukar komma typ 1-2 timmar innan mensen kommer, svullna o ömma bröst annars :)
  • SL185

Lägger också till mig på listan :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna,

17/5 Labellas

18/5 Greta88 ,systeryster33

19/5 Fruitloop, SL185

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove, Liten2018

22/5 Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes,

Nicci91

24/5 Jefare1

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 MR8692, Milian03, XAHHA92

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

9/5 Linneisen (bim-3)

10/5 jennyek93 (BIM +3)

12/5 Missma01 (BIM-4)

13/5 Alehed90 (på bim)

• SL185
    FrökenUtter skrev 2018-05-13 23:00:09 följande:

Det låter sunt! Jag tänker att jag får skärpa mig till nästa vända om det inte blir något denna gången. Man får ju försöka lyfta blicken och leva lite i nuet på vägen. Men det är svårt när man längtat så efter att börja försöka!

Försöker också vara mentalt inställd på att det är stor risk för missfall, även om det antagligen är omöjligt att inte bli väldigt ledsen ifall det sker.

Hoppas att allt ser bra ut för dig på tisdag i alla fall!

Ja precis, man får inte glömma bort att leva och ha kul under tiden. Förstår verkligen din längtan! Så svårt att fokusera på annat men man kan försöka iaf :)

Undra hur vanligt missfall är egentligen. Måste väl vara fler graviditeter som inte slutar i missfall? Eller? På nätet är det oftast de som fått missfall som skriver o delar med sig av sina historier.
  • SL185
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Stort grattis! Hur länge har ni försökt? :) första barnet?
  • SL185
    Mallanino skrev 2018-05-16 19:55:18 följande:

Har bim imorgon eller på fredag (17/5-18/5) åh herre Gud va nervös jag är :S vill inte ha mens , vill ha ett + !!

Hur går det för er andra? :)

Bim 19 maj! Ska inte testa förrän bim+3, om mensen inte dyker upp dvs. Har inga grav symtom utan snarare mer mens symtom..svullen o hungrig hela tiden. Har inga stora förhoppningar denna gång men ändå, hoppas jag inte blir så ledsen om mensen kommer.

Så kuul att många har plussat denna månad, stort grattis till alla :) o håller tummarna för ännu fler plus, det är ju bara halva månaden som passerat trots allt :)
  • SL185
    Mallanino skrev 2018-05-16 22:36:51 följande:

Tänkte inte heller testa förrän om några dagar om inte mensen kommer. Jag brukar inte känna av min mens mer än att jag får ömma bröst , dock är dom ömma på sidan då och denna gången är bröstvårtorna ömma (eller bakom bröstvårtorna) så jag håller tummar och tår :D

Håller tummarna för dig iaf :D

Det är jätte roligt! Hoppas men får vara med på den listan med ;)

Ska bli sååå spännande detta!! Hoppas vi får våra efterlängtade plus o som också stannar! :)
  • SL185
    Mallanino skrev 2018-05-18 00:25:28 följande:

Hoppas verkligen jag med!! Men är skeptiskt och vill inte ha morgon (får alltid mensen på morgonen)

Hoppas att den skiner med sin frånvaro :) :) jag har inte fått nåt än men har haft mensvärk i ett par dagar, vi får se. En app säger bim idag, en annan säger lördag o en tredje säger på söndag!
  • SL185
    Aducia skrev 2018-05-18 06:30:14 följande:

Plussade idag BIM -3 enligt Natural cycles

Håller tummarna för er nu också!!! :D

Fantastiskt!!! Stort grattis :)
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-18 06:52:15 följande:

Åh tjejer, tänker på er! Hur har det gått för er?

Jag har inte fått nåt ännu men har haft mensvärk/liknande i ett par dagar så det kanske är på gång. En app säger bim idag, en annan säger på lördag, en tredje säger på söndag haha så vi får se! Hoppppas o ber att den håller sig borta
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-05-18 08:44:49 följande:

Dags att säga hej då o hoppa över till junigruppen..här har mensen kommit :( :( :(

Åh :( önskar dig bättre lycka nästa gång! Det kommer hända, det är bara en tidsfråga, om än jobbigt :)
  • SL185

Va härligt att många har plussat senaste dagen!! STORT GRATTIS till er :) :)

• SL185
    Mallanino skrev 2018-05-18 13:32:58 följande:

Det hoppas jag med :D håller tummarna att din inte heller kommer :D hur länge sedan är det du hade äl då? Jag har bim idag eller så va det igår?! Äl+15 är jag på iaf ^^

Nu kom mensen :( hade äl för 2 veckor sen... åh jag som inte skulle bli så ledsen denna gång, blev så nere :(

Hoppas på bättre tur för er del :)
  • SL185
    FrökenUtter skrev 2018-05-18 16:14:54 följande:

Åhnej :( fy vad tråkigt! Men vi kanske ses i juni-tråden.. Önskar dig lycka till där i alla fall :) Mars är ju trots allt en väldigt bra månad att få bebis i om man lyckas nästa vända.

Hoppas att nu plussar o att vi då inte ses där :)
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-28 19:13:25 följande:

Jag trodde knappt det var möjligt. Att bli gravid tre ägglossningar i rad!! Fått missfall dec, mars & april.

Ok, vad är det som säger att det ska funka denna gång? Har fått svaga streck flera dagar, utvecklas inte graviditeten?

Det som är annorlunda denna gång är att jag ätit Glandin, samt att cykeln varit ca 15-20 dagar längre än vanligt (52 dagar!).

Åh va glad jag blir! Gratttiiiis :)
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-28 19:13:25 följande:

Jag trodde knappt det var möjligt. Att bli gravid tre ägglossningar i rad!! Fått missfall dec, mars & april.

Ok, vad är det som säger att det ska funka denna gång? Har fått svaga streck flera dagar, utvecklas inte graviditeten?

Det som är annorlunda denna gång är att jag ätit Glandin, samt att cykeln varit ca 15-20 dagar längre än vanligt (52 dagar!).

Vill tillägga att 4 missfall på raken är väldigt ovanligt! Hoppas att det går hela vägen nu :)
  • SL185
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:19:10 följande:

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

Stort grattis :)
Svar på tråden Bim Maj 2018