Mina barns styvmamma är överallt!
Du behöver inte sitta i hennes knä, se till att hålla dig på motsatta sidan gentemot där hon är så slipper du att hon säger dumma saker åt dig.
Du behöver inte sitta i hennes knä, se till att hålla dig på motsatta sidan gentemot där hon är så slipper du att hon säger dumma saker åt dig.
I början försökte jag prata med henne men det gick absolut inte. När jag sedan har pratat med mitt x så har hon gett honom en annan version. Efter att detta senario upprepats x antal gånger har jag valt att ignorera eller be mitt x prata med henne. Vid något tillfälle har jag även bett min fd svägerska att prata. Kvinnan verkar dock styra familjen med järnhand.
Mitt x säger att jag ska vara glad för att hon är engagerad men känns som att hon inte är engagerad av rätt anledning.
Oj så många förutfattade meningar det finns. Jag skrev här för att de är problem med mina barns styvmamma. Jag pratar aldrig skit om henne, jag har inget emot henne. Dock har hon ngt emot mig, vad vet jag inte och jag har frågat. Inte fått svar.
Om jag leker hobbypsykolog så tror jag att mitt x gett en väldigt konstig och felaktig bild av mig. Vi skildes som vänner men våra år tillsammans var kaotiska och jag tror att han är bitter.
Jag tänker inte låta mig provoceras av bonusmamman, om hon vill vara barnslig så är det upp till henne.
Så här är det. Ni som är bonusföräldrar. Ni ska inte göra ett dugg annat än det ni blir ombedda att göra. Ni är inte barnens föräldrar och kommer aldrig bli. Kan säga att om den nya min ex man har nu skulle börja lägga sig i och leka mamma så skulle inte barnen fått sätta sin fot där när hon är hemma. Och det vet mitt x mycket väl. Hon försökte i början att gå på utv samtal,vara med på hälsoundersökning mm...hon tom tänkte ringde vc en gång ang sonen och krävde att hon skulle få tillgång till hans hela person nr. Vilket hon inte kommer få. Så en bonusförälder,vilket det inte ens borde få kallas ska bara hålla sig i bakgrunden och är inget annat än en flickvän/pojkvän,man/fru