Mina barns styvmamma är överallt!
Jag är separerad från mina barns pappa sedan många år. Vi levde i en ganska kaotisk relation med mkt bråk. Den dagen då vårt förhållande tog slut började mitt liv på nytt. Vi hade till en början en bra relation (funkade mkt bättre som separerade). Problemen började när hans nya kvinna kom in i bilden. Plötsligt skulle hon vara med på alla våra barns aktiviteter, ibland var inte mitt x med utan jag och hon representerade barnens föräldrar. Jag hade varit ok med det om hon inte varit otrevlig mot mig och uppenbart inte tycker att JAG har rätt att vara på mina barns träningar, skolavslutningar osv.
Nu har mitt x och kvinnan fått två gemensamma barn men hon slutar inte att lägga sig i mina barn. Hon lämnar till och med sina barn för att vara med på mina barns aktiviteter och då gärna göra ngt mot mig som får mig ledsen.
Hennes senaste tilltag är att hon lagt sig i min dotters insamling till skolresan. Ngt jag varit engagerad i tidigare. Plötsligt är hon tillagd i ?föräldratråden? för min dotters klass.
När jag tar upp detta med mitt x får jag till svar att hon vill vara engagerad och att de gör allt tillsammans.
Mina barn tycker inte om henne och de vill hellre ha sin pappa och/eller mig på olika tillställningar. Vad sjutton ska jag göra?