Anonym (Dryg) skrev 2018-03-20 12:59:46 följande:
Så här är det. Ni som är bonusföräldrar. Ni ska inte göra ett dugg annat än det ni blir ombedda att göra. Ni är inte barnens föräldrar och kommer aldrig bli. Kan säga att om den nya min ex man har nu skulle börja lägga sig i och leka mamma så skulle inte barnen fått sätta sin fot där när hon är hemma. Och det vet mitt x mycket väl. Hon försökte i början att gå på utv samtal,vara med på hälsoundersökning mm...hon tom tänkte ringde vc en gång ang sonen och krävde att hon skulle få tillgång till hans hela person nr. Vilket hon inte kommer få. Så en bonusförälder,vilket det inte ens borde få kallas ska bara hålla sig i bakgrunden och är inget annat än en flickvän/pojkvän,man/fru
Hör här ni biologiska föräldrar och nya partners som är omtänksamma, kärleksfulla och lämpliga som föräldrar oavsett biologi: Ni får inte bestämma själva - det har DRYG gjort åt er på Familjeliv. Så så här är tydligen reglerna nu. Bara att gilla dryga läget.
Ok, lite allvar nu. För det första: Att du ska kunna villkora om barnen får vara hemma hos pappan eller inte förutsätter att du har ensam vårdnad. Annars kan du glömma att sätta gränser om att barnen inte får vistas där. Och varför de inte ska vistas där? Jo, för att det finns TVÅ omtänksamma, kärleksfulla och empatiska vuxna där istället för bara EN. Heeemska tanke!
Kom över ditt ego och förstå att du inte är dina barns allt. Jag är i en relation där min fru vuxit upp med en biologisk mamma och en bonusmamma. Den biologiska har bara gett min fru hjärtesorg, trauma och men för livet medan bonusmamman är den som hon ser som sin verkliga modersgestalt. Och trots den biologiska mammans attacker på pappa och hand nya så har bonusmamman aldrig attackerat eller försökt så split mellan dem eller fått min fru att känna att hon var tvungen att välja.
Summa: Biologiska föräldrar kan vara kassa föräldrar. Och om en förälder är kass; varför skulle det så vara det minsta skadligt att ha en annan vuxen person som bryr sig om en och finns där för en hela ens liv SOM OM man faktiskt varit deras barn? Hur kan det öht vara skadligt???