Anonym (ada) skrev 2018-03-22 07:35:16 följande:
Känsligt det där med pengar. Jo, men du kanske faktiskt är rädd att inte få dina pengar, skulle det vara fel? Ska han klandra dig för att han är skyldig dig pengar? Om han tycker att du verkar rädd att inte få dina pengar så borde han ju se till att skaffa fram de där pengarna någon annanstans och betala tillbaka till dig så att pengarna inte ligger i vägen för er fortsatta relation. Det är inte upp till dig att ha förtroende för honom, det är upp till honom att skapa förtroende hos dig. .
Dethär tyckte jag var bra, tycker det borde vara precis så. Men hur ska man säga det till honom? Känns som att han kommer tycka det är strunt ifall jag nämner något... Varför ska HAN bli arg på mig för att HAN är skyldig mig pengar, ifall jag nämner det. Såklart behöver jag inte säga det så ofta, och det har jag inte gjort nu. Har inte alls pratat om det, dock menade han att jag frågade efter mina pengar iförrgår vilket jag inte har något minne av, men som han säger: jag ska tro honom för att han säger så. Då har det ingen betydelse ifall JAG inte minns, för han säger ju hur det var....
Men varför vrider han saker emot sig själv då jag pratar med honom? T.ex. försökte han ju säga att jag vill smeta in det att han är pank i ansiktet på honom. Varför vänder han det på det sättet??