Vem betalar bensinen?
Usch, det märks att du ifrågasätter dig själv alldeles för mycket och ger honom rätt i att du säger saker "fel". Varför har han rätt att skälla på dig för att du enligt honom uttrycker dig fel? Vad tycker du om HANS sätt att uttrycka sig? Det är minst lika relevant, särskilt som det faktiskt är han som har utnyttjat dig ekonomiskt!
Har du någonsin rutit i åt honom och sagt att det får vara nog, till exempel "du bär dig väldigt illa åt när du skäller på mig när jag försöker ta upp något som är jobbigt för mig, det är inte schysst!"
Nej, varför är det bara du som ska behöva linda in saker och tassa som katten kring het gröt för att inte "smeta in" det du säger, när han beter sig som en elefant i en porslinsaffär?!
Jag tycker du skulle kosta på dig att bli ARG! Om min särbo hade sagt att han inte ville att jag skulle komma till honom eftersom jag har tagit upp en för mig jobbig sak, då hoppas jag att jag skulle orka säga att "bra, för jag vill verkligen inte åka till dig förrän du bett om ursäkt för att du behandlade mig illa!" (Jag känner igen mig en del i dig och hur du tänker, så jag vet att det är lättare sagt än gjort att säga ifrån - men det känns bra att stå upp för sig själv!)
(Och förresten, är det alltid hos honom ni är? Åker du varje gång, och måste leva i kappsäck? Kanske hjälper till med saker hos honom, som underlättar för hans liv? Eller kommer han till dig ibland för rättvisans skull, så att du slipper vara den som inte är på "hemmaplan"...?)