Inlägg från: Anonym (Inte glad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte glad)

Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp

Önskar att folk skulle sluta glorifiera p-piller-stopp och Natural Cycles. Är en mkt noggrann människa. Nu sitter jag här med en oönskad graviditet och mår piss. Dessutom har jag bara mått sämre av att sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansiktet och på ryggen, gått upp i vikt och mått sämre psykiskt. Slutade med preventivmedel i oktober 2017. Appen fungerar uppenbarligen inte så bra som dem vill sälja in den som. Uppmaning: sluta inte med preventivmedel om du inte såklart mår jättedåligt av dem. Och lita för guds skull inte på en app!! Detta känns för mig som en jättesmocka i ansiktet. Nu måste jag genomgå en abort, vilket inte känns kul alls.

• Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 07:56:53 följande:

Inte testat själv men har förstått att du inte är ensam om detta.

Ni som blivit gravida borde fan gå samman och fullständigt stämma skiten ur idioterna!!

Ja! Håller med. Jag är så besviken och mår så dåligt. Tack.....not
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 08:21:56 följande:

Det förstår jag att du gör.

Att genomgå en abort är både fysiskt och framförallt psykiskt krävande.

Jo tack. Ångestflödet just nu är vidrigt. Jag hoppas bara allt går smidigt till.
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 09:03:05 följande:

Har du fått en samtalskontakt?

Jag håller tummarna för det, hur långt gången är du?

5 v verkade det som...enligt ultraljud. Dock hade jag min senaste mens för typ 8 v sen.
  • Anonym (Inte glad)
    LFF skrev 2018-03-22 08:37:21 följande:

Beklagar att du blivit gravid när du inte velat det men jag måste få fråga, varför slutade du med ett välbeprövat, väldigt säkert, preventivmedel som fungerade för dig och gick över till en (förhållandevis) obeprövat system som bygger på säkra perioder (som inte alltid är så säkra)?

Hej, mådde väl inte toppen på preventivmedel heller och hoppades på att man skulle må bättre utan hormoner eftersom i princip alla sa det. Ångrar mig bittert. Och enligt Natural Cycles är det ju lika säkert som p-piller (vilket är bullshit)
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 09:17:03 följande:

Okej,när har du tid för abort?

På Måndag...måste vänta hela helgen. Tiden går inte fort kan jag tillägga. Vill få det överstökat. Mår så illa. Har samtalskontakter.
  • Anonym (Inte glad)
    LFF skrev 2018-03-22 09:29:05 följande:

Beklagar att du fått vara ofrivillig försökskanin. Så sent som 2015 fick ju NC inte kallas för preventivmedel just för att de var för osäkra. Därefter ska de ha uppdaterat algoritmen etc och därmed blev de godkända som p-medel då de ska ha en noggrannhet på 93%, det betyder ändå att det är 7 oönskade graviditeter på 100 användare.

Hoppas du snart mår bättre.

Tack! Haft en jobbigt höst/vinter och är typ inte förvånad att detta händer också. När någon pissar en i ansiktet kan de ju också skita samtidigt (sorry för målande beskrivning) haha. Ska se om jag kan anmäla NC på något vis. Antingen via läkaren eller konsumentverket.
Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp