• Anonym (Inte glad)

Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp

Önskar att folk skulle sluta glorifiera p-piller-stopp och Natural Cycles. Är en mkt noggrann människa. Nu sitter jag här med en oönskad graviditet och mår piss. Dessutom har jag bara mått sämre av att sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansiktet och på ryggen, gått upp i vikt och mått sämre psykiskt. Slutade med preventivmedel i oktober 2017. Appen fungerar uppenbarligen inte så bra som dem vill sälja in den som. Uppmaning: sluta inte med preventivmedel om du inte såklart mår jättedåligt av dem. Och lita för guds skull inte på en app!! Detta känns för mig som en jättesmocka i ansiktet. Nu måste jag genomgå en abort, vilket inte känns kul alls.

• Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp
  • Whitehorse1979

Inte testat själv men har förstått att du inte är ensam om detta.

Ni som blivit gravida borde fan gå samman och fullständigt stämma skiten ur idioterna!!

• Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 07:56:53 följande:

Inte testat själv men har förstått att du inte är ensam om detta.

Ni som blivit gravida borde fan gå samman och fullständigt stämma skiten ur idioterna!!

Ja! Håller med. Jag är så besviken och mår så dåligt. Tack.....not
  • Whitehorse1979
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 08:16:07 följande:
    Ja! Håller med. Jag är så besviken och mår så dåligt. Tack.....not
    Det förstår jag att du gör.

Att genomgå en abort är både fysiskt och framförallt psykiskt krävande.

• Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 08:21:56 följande:

Det förstår jag att du gör.

Att genomgå en abort är både fysiskt och framförallt psykiskt krävande.

Jo tack. Ångestflödet just nu är vidrigt. Jag hoppas bara allt går smidigt till.
  • Anonym (förstår inte)

Usch, jag beklagar!

NC har inte funkat för mig heller...som VILL bli gravid.

Förstår inte hur det kan fortsätta förespråkas!!

• LFF

Beklagar att du blivit gravid när du inte velat det men jag måste få fråga, varför slutade du med ett välbeprövat, väldigt säkert, preventivmedel som fungerade för dig och gick över till en (förhållandevis) obeprövat system som bygger på säkra perioder (som inte alltid är så säkra)?

• LFF

Och en sak till, har din läkare anmält detta till Läkemedelsverket (eller vilka det nu är som håller på och nystar i hel NC-härvan av ofrivilliga graviditeter)? Om inte, se till att det görs!

• Whitehorse1979
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 08:30:18 följande:
    Jo tack. Ångestflödet just nu är vidrigt. Jag hoppas bara allt går smidigt till.
    Har du fått en samtalskontakt?

Jag håller tummarna för det, hur långt gången är du?
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 09:03:05 följande:

Har du fått en samtalskontakt?

Jag håller tummarna för det, hur långt gången är du?

5 v verkade det som...enligt ultraljud. Dock hade jag min senaste mens för typ 8 v sen.
  • Anonym (Inte glad)
    LFF skrev 2018-03-22 08:37:21 följande:

Beklagar att du blivit gravid när du inte velat det men jag måste få fråga, varför slutade du med ett välbeprövat, väldigt säkert, preventivmedel som fungerade för dig och gick över till en (förhållandevis) obeprövat system som bygger på säkra perioder (som inte alltid är så säkra)?

Hej, mådde väl inte toppen på preventivmedel heller och hoppades på att man skulle må bättre utan hormoner eftersom i princip alla sa det. Ångrar mig bittert. Och enligt Natural Cycles är det ju lika säkert som p-piller (vilket är bullshit)
Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp