• Anonym (Inte glad)

Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp

Önskar att folk skulle sluta glorifiera p-piller-stopp och Natural Cycles. Är en mkt noggrann människa. Nu sitter jag här med en oönskad graviditet och mår piss. Dessutom har jag bara mått sämre av att sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansiktet och på ryggen, gått upp i vikt och mått sämre psykiskt. Slutade med preventivmedel i oktober 2017. Appen fungerar uppenbarligen inte så bra som dem vill sälja in den som. Uppmaning: sluta inte med preventivmedel om du inte såklart mår jättedåligt av dem. Och lita för guds skull inte på en app!! Detta känns för mig som en jättesmocka i ansiktet. Nu måste jag genomgå en abort, vilket inte känns kul alls.

• Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp
  • Whitehorse1979
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 09:12:32 följande:
    5 v verkade det som...enligt ultraljud. Dock hade jag min senaste mens för typ 8 v sen.
    Okej,när har du tid för abort?
  • LFF
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 09:14:37 följande:
    Hej, mådde väl inte toppen på preventivmedel heller och hoppades på att man skulle må bättre utan hormoner eftersom i princip alla sa det. Ångrar mig bittert. Och enligt Natural Cycles är det ju lika säkert som p-piller (vilket är bullshit)
    Beklagar att du fått vara ofrivillig försökskanin. Så sent som 2015 fick ju NC inte kallas för preventivmedel just för att de var för osäkra. Därefter ska de ha uppdaterat algoritmen etc och därmed blev de godkända som p-medel då de ska ha en noggrannhet på 93%, det betyder ändå att det är 7 oönskade graviditeter på 100 användare.

Hoppas du snart mår bättre.
  • Anonym (Inte glad)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 09:17:03 följande:

Okej,när har du tid för abort?

På Måndag...måste vänta hela helgen. Tiden går inte fort kan jag tillägga. Vill få det överstökat. Mår så illa. Har samtalskontakter.
  • Anonym (koko)
    Whitehorse1979 skrev 2018-03-22 07:56:53 följande:

Inte testat själv men har förstått att du inte är ensam om detta.

Ni som blivit gravida borde fan gå samman och fullständigt stämma skiten ur idioterna!!

Är man så dum att man har oskyddat sex och sedan blir förvånad över att man blev gravid borde man stämma sig själv. 
  • Whitehorse1979
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 09:29:26 följande:
    På Måndag...måste vänta hela helgen. Tiden går inte fort kan jag tillägga. Vill få det överstökat. Mår så illa. Har samtalskontakter.
    Galet, finner inget annat ord för det faktiskt.

Det borde bara göras om man nu bestämt sig.

Tycker synd om dig.

Skönt att du har samtalskontakter.
  • Anonym (Inte glad)
    LFF skrev 2018-03-22 09:29:05 följande:

Beklagar att du fått vara ofrivillig försökskanin. Så sent som 2015 fick ju NC inte kallas för preventivmedel just för att de var för osäkra. Därefter ska de ha uppdaterat algoritmen etc och därmed blev de godkända som p-medel då de ska ha en noggrannhet på 93%, det betyder ändå att det är 7 oönskade graviditeter på 100 användare.

Hoppas du snart mår bättre.

Tack! Haft en jobbigt höst/vinter och är typ inte förvånad att detta händer också. När någon pissar en i ansiktet kan de ju också skita samtidigt (sorry för målande beskrivning) haha. Ska se om jag kan anmäla NC på något vis. Antingen via läkaren eller konsumentverket.
  • LFF
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 09:33:34 följande:
    Tack! Haft en jobbigt höst/vinter och är typ inte förvånad att detta händer också. När någon pissar en i ansiktet kan de ju också skita samtidigt (sorry för målande beskrivning) haha. Ska se om jag kan anmäla NC på något vis. Antingen via läkaren eller konsumentverket.
    Se till att läkaren anmäler eftersom det just nu är en stor anmälan mot dem. Först la ju Läkemedelsverket ner den men de verkar ha tagit upp den igen:

www.breakit.se/artikel/12070/utredningen-mot-natural-cycles-fortsatter-har-ar-faktorerna-som-kan-falla-p-appen

Håller tummarna för att resten av året blir bra!
  • Anonym (Femman)
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 10:04:30 följande:

Om du vore kvinna skulle du aldrig någonsin uttala dig på detta sätt.

Är kvinna
  • Mandel
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 10:04:30 följande:
    Om du vore kvinna skulle du aldrig någonsin uttala dig på detta sätt.
    Fast helt ärligt så har vi inte blivit inpräntade med att "säkra perioder" verkligen inte är säkra?
    Det har i alla fall jag varit medveten om sedan jag blev sexuellt aktiv för 30 år sedan.
    Jag skulle aldrig våga chansa oavsett app eller inte!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (123)
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 09:14:37 följande:
    Hej, mådde väl inte toppen på preventivmedel heller och hoppades på att man skulle må bättre utan hormoner eftersom i princip alla sa det. Ångrar mig bittert. Och enligt Natural Cycles är det ju lika säkert som p-piller (vilket är bullshit)
    Det är säkert, men en mängd faktorer spelar in.

Och det får man ta sitt eget ansvar och hålla koll på själv. Du bör veta själv när du har ägglossning och inte knulla dom dagarna. Så enkelt är det.

• Anonym (Eget ansvar)

Efter man slutat med preventivmedel så beter sig inte kroppen riktigt normalt på ganska lång tid. Ägglossning kan komma både tidigare och senare än man tror och att då förlita sig på en app.. Kondom eller avhållsamhet är det näst säkraste och säkraste. Går bara inte att skylla på en app i såna här fall.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Inte glad) skrev 2018-03-22 07:49:34 följande:

Önskar att folk skulle sluta glorifiera p-piller-stopp och Natural Cycles. Är en mkt noggrann människa. Nu sitter jag här med en oönskad graviditet och mår piss. Dessutom har jag bara mått sämre av att sluta med preventivmedel. Fått massa finnar i ansiktet och på ryggen, gått upp i vikt och mått sämre psykiskt. Slutade med preventivmedel i oktober 2017. Appen fungerar uppenbarligen inte så bra som dem vill sälja in den som. Uppmaning: sluta inte med preventivmedel om du inte såklart mår jättedåligt av dem. Och lita för guds skull inte på en app!! Detta känns för mig som en jättesmocka i ansiktet. Nu måste jag genomgå en abort, vilket inte känns kul alls.

Önskar att folk kunde använda kondom så vi en gång för alla kunde utrota könssjukdomar och hormonstörande ämnen som förstör hälsan och miljön
  • Anonym (Jaha?)

Har man sex kan det bli barn. Blir det barn får man ta emot det/dem. Inte svårare än så.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Nej) skrev 2018-03-24 00:24:04 följande:
    Önskar att folk kunde använda kondom så vi en gång för alla kunde utrota könssjukdomar och hormonstörande ämnen som förstör hälsan och miljön
    WORD!
Svar på tråden Sluta glorifiera Natural Cycles och hormon-stopp