Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Ska skolan informera föräldrar om vilka vuxna som arbetar i klassen?

Vad är det normala gällande info till föräldrar när ordinarie personal är borta/sjuka? Ska man få veta det? Inte alls, efter några dagar osv? Vilka önskemål är rimliga som förälder?

Det gäller lågstadiet där det är en ordinarie lärare och en fritidspedagog som jobbar i klassen normalt sett.

• Svar på tråden Ska skolan informera föräldrar om vilka vuxna som arbetar i klassen?
  • Alexi
    älskarlivet81 skrev 2018-03-24 09:50:31 följande:
    Är det en längre frånvaro så ja det kan jag väl tycka men inte första dagen någon är borta.
    Om läraren blir sjuk på måndagen säger vi, bör föräldrarna ha fått någon info på fredagen?
  • Alexi
    älskarlivet81 skrev 2018-03-24 09:56:03 följande:
    Det beror på kan jag tycka.. Inte helt självklart.
    Kan du tänka dig att utveckla ditt svar lite... Vad beror det på?
  • Alexi
    älskarlivet81 skrev 2018-03-24 11:07:26 följande:

Hon menar nog fredagen samma vecka, alltså att läraren varit borta hela veckan.

• Alexi
    aerial skrev 2018-03-24 12:01:37 följande:
    Jobbar själv som fritidspedagog och blir läraren i mitt arbetslag sjuk så går jag eller den andra fritidspedagogen in i klassen. Vi tar aldrig in vikarie utan täcker själva upp om det fattas. Så bli informerar aldrig föräldrarna då båda barnen och dem vet vilka vi är.
    ok, tack för infon, jag var nyfiken på hur detta brukar fungera.
  • Alexi
    violis skrev 2018-03-24 13:57:53 följande:
    Nej,skolan brukar inte informera vid kortare frånvaro- sådant finns inte tid till ?...bara att försöka pussla ihop dagen och ev få tag på en vikarie tar upp mer tid än vad som egentöigen finns... Dessutom...skolbarnen brukar sköta den informationen så bra själva framför allt i lågstadiet.." Idag var fröken sjuk,vi fick ha NN istället/ en vikarie".. Detta brukar vara bland drt första barnen berättar om när de hämtas/kommer hem ?? smile1.gif
    Det är inte det första vi får höra från vår sjuåring... När han hämtas har han varit på fritids i ett par timmar och helt förträngt skoldelen av dagen...
Svar på tråden Ska skolan informera föräldrar om vilka vuxna som arbetar i klassen?