Inlägg från: johannanjr |Visa alla inlägg
  • johannanjr

Skrik, utveckling?

Även om det inte är ren kolik så kan han ju fortfarande ha ont i magen. När han börjar skrika så, hur länge var det han bajsade till exempel?

Min son skrek inte rätt ut men man märkte på honom att något va besvärligt ungefär samma tid varje natt, mellan 3-5. Låg och gnydde och skruvade en massa.

Jag liggammade på nätterna och vi sov rätt bra att det inte blev nån rapning de gånger han åt då och det resulterade i mer luft i magen.

Så jag körde med pysventil och ut kom massa luft och bajs och sedan var han normal ien och kunde sova vidare.

Jag uteslöt väldigt mkt för att det skulle underlätta för min sons mage även om han inte va ett kolikbarn, så man kan utesluta mjölkprodukter också.

När han blev lite större ca 3 månader kunde jag trycka ihop hans ben lite, knäna mot magen och så släppte han själv gaser och satte honom också som i toalettställing med hjälp av mina armar och ben så kunde det komma pruppar och bajs.

Deras tarmsystem är inte färdigutvecklat när de kommer ut eftersom de inte börjar bajsa förrän de hamnar utanför livmodern. Så detta med att slappa av ringmuskeln och släppa ut luft är något som kommer efter ca 3-4 månader. Så när de är fisnödig så vet de inte vad de ska göra stackarna ??

Hopps att han kommer att må bättre snart. Men prova gärna pysventil iaf ????????

Svar på tråden Skrik, utveckling?