• Lsaep07

ICSI

Hej!

Vi har gjort ivf två gånger och trots ICSI får vi inga ägg befruktade. Nu skall vi prova kalciumjonifor nästa gång. Är det någon som testat detta?

• Svar på tråden ICSI
  • Lsaep07

Vi gör våra behandlingar på Carlanderska i göteborg. Vi har tagit dessa prover.

Vi har en son som är 15 månader som blev till på vårt fjärde försök.

Vi har manlig faktor då min man har väldigt få och dåliga spermier. Men nu misstänker läkarna att även min äggkvalite är dålig.

• Lsaep07
    Anonym (anonym) skrev 2018-04-29 07:25:38 följande:

Kanske ni ska testa med äggdonation? Jag vet många som lyckats den vägen.

Vi har funderat på det men vi är inte riktigt där mentalt. Vi har ett försök kvar av våra tre och läkarna säger att de tror på att testa kalciumjonifor. Dessutom är deras rekommendation i första hand spermiedonation pga min ålder och att spermierna är så dåliga.
  • Lsaep07
    Anonym (anonym) skrev 2018-04-29 12:19:17 följande:

Det är synd att både ägg och spermiedonation samtidigt är olagligt i Sverige, så folk tvingas välja det ena eller det andra.

Men utomlands är det tillåtet, så funkar det inte i Sverige, res utomlands och gör båda  för att öka chanserna !

Så länge läkarna tycker att det är meningsfullt att göra försök med egna celler så vill vi så långt det går försöka med det.
Svar på tråden ICSI