Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Är så sugen på en annan man men är gift

Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 14:09:55 följande:

(man) Välkommen tillbaka till ditt klarsynta jag

Jag håller helt med, det är inte tomma ord.

Jag ska prata med min man ikväll.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Wtf) skrev 2018-04-04 14:13:46 följande:

Jag håller helt med, det är inte tomma ord.

Jag ska prata med min man ikväll.

Men jag tänker inte berätta om de här här känslorna utan mer hur vi ska bygga vidare och hur vi vill ha det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (man) skrev 2018-04-04 14:34:52 följande:

Så du ska prata med din man men utesluta det verkliga problemet. Vilken nytta ska det göra? Snacka om allt UTOM det verkliga problemet? Är inte det som att gå till läkaren för att man har ont i huvudet men bara glömma nämna att man fick ett spett rakt genom skallen förra veckan?

Snälla TS, du kommer inte lösa något genom att fortsätta ljuga för dig själv och tassa runt problemet. Ditt problem är fortfarande den andra mannen INTE din sambo. Gör dig av med det verkliga problemet (den andre mannen) först, SEN kan du fokusera på eventuella problem i ert förhållande.

Det fungerar inte att försöka göra som du gör nu, hålla den andre mannen lite på vänt, som en potentiell bakdörr och snacka med din partner om allt UTOM det verkliga problemet. Går det fel eller blir för jobbigt har du ju alltid din fina bakdörr att springa till. Det är inte att göra ett val.

Ja, jag är trött på den här känslan. det har varit mest ångestladdat och gjort mig förvirrad.

Ja, ska prata först med den andra mannen och satsa på min familj
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 15:30:30 följande:

Varför skall du prata först med den andre mannen???

Bryt helt istället...svara inte i telefon när han ringer..ta bort honom från sociala medier.

Du leker fortfarande med elden hör jag ! Inte läge att agera schysst. Du kommer bara att få höra: "men vi kan väl vara vänner" och så går det ett tag och sen är ni tillbaka där ni är idag! Gör ett "clean cut".

Fast det är inte som jag leker med elden, jag har känt den här människan i nästan hela mitt liv. Jag ska bara berätta läget och sen får det vara bra.
  • Anonym (Wtf)

Det här ger mig sån ångest. Jag har dumpat den gifta vännen för alltid usch hur tänkte jag.

men samtidigt har jag en sån klump i magen att det är kanske dags att lämna maken men är rädd att lämna för jag har varit med honom i så många år. Jag känner att jag har utvecklats och drömmer om ett annat liv men är för feg. Hur blir det med barnen, mår illa av tanken att vara utan dem.

Jag är rädd att detta är en fas eller 30 års kris och vill inte göra något förhastat. Kanske försvinner de här känslorna, känner mig väldigt nere och ledsen och förstår helt att den andra mannen hade baktankar hela tiden. Känner mig sviken samtidigt som jag vet att det är lika mycket mitt fel.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Sviken man?) skrev 2018-04-04 19:29:33 följande:

Det känns ju inte klokt att lämna en man som älskar dig för att få känna på en annan man för att han har en grövre...

Om du hade haft en man som inte brydde sig om dig vore väl en sak.

Spontant känns det grymt egoistiskt att sumpa sin familj för en sådan sal.

Men vad vet jag om vad det finns mer för tankar hos dig.

Läste du inte vad jag skrev förut? Jag bryr mig inte om den andra mannen, skulle jag lämna min man så är det inte för en annan man.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 21:19:57 följande:

Ok, vad har hänt? Har du talat med din "vän".

Jag trodde du älskade din familj och barn. Gör du inte det? 

Blev det klart för dig att vännen bara ville utnyttja dig? Förstår att han inte gillade att du ville satsa på din familj istället för att agera hink åt honom. Det har han ju jobbat för i många år förmodligen, och falla på målsnöret är aldrig kul.

Men 30 årskris? trodde du var äldre, för du har väl inte varit gift i 30 år??

Ja men då är det väl lika bra att ta tag i saken. Snacka med mannen och se till att han kommer med på tåget. Du har ju kommit halvvägs nu till ett ärligare liv.

Grattis !!!

Jag träffade mannen när jag var väldigt ung, vi gifte oss i 20 års åldern. Lite äldre än 30 är jag men runt där.

Ja jag vet inte vad jag sysslade med, idiotisk sak att ryckas med för att jag är förvirrad med vad jag vill. Äckligt, äckligt av mig, glad att jag vaknade upp. Tur inget hände, hade inte kunnat levs med mig själv,

Det var bra att jag skrev ett inlägg här, började tänka i andra banor.

Jag och makens kärlek är stark men det är en del runt om oss som är slitsamt och tär på oss som fan. Vill inte gå in på detaljer. Vi har även växt ifrån varandra och jag vet inte om det är tryggheten jag håller fast vid.

Pratade med honom om hur jag känner och han blev såklart ledsen. Men att det är jag som måste bestämma hur jag ska göra.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-04 23:22:02 följande:

Ja det är klart att han blev ledsen, men du skall veta att du har gjort helt rätt, i.a.f tycker jag det..Förutsatt att inget fysiskt har hänt.

Nu återstår jobbet att länka ihop er som ett par igen. Tycker inte det skall vara omöjligt eftersom du sagt tidigare att ni älskar varandra. Nyckelordet är kommunikation, ni måste tala med varandra..vara ärliga..ställa upp för varandra.

Jag förmodar att du inte talade om hur nära du var att vara otrogen, utan bara pratade om att känslor som började svikta. Det kanske räcker med det eftersom bollen ligger helt och hållet på dig hur du vill ha det, och fysisk otrohet inte har förekommit. (enligt dig)

Annars håller jag med (man). Allt måste fram...alla snaskiga saker. Din man måste ju också få ta ett beslut om hur han vill ha det. Om inte annat kan det hjälpa honom att gå vidare.

Men lite nyfiken är jag...Vad sa skitstöveln när du ville bryta??

Nej jag har inte varit fysisk otrogen. Han ville men jag sa nej, hände en gång.

Han var väldigt kort och sa att han förstod, han avslutade med att säga ?vi hörs när vi är singlar i framtiden? ,Jag la på.

Nej jag berättade inget om den andra mannen för inget hände mer än att det var en fantasi och tankar som jag matade. Jag har lärt mig en ordentlig läxa, försökte prata med min man igen men han ville inte prata. Det känns jobbigt och jag vet inte om det var rätt att jag sa något.

Jag ska ge honom lite tid och försöka fundera på hur jag vill ha det och kanske hitta tillbaka till varandra igen.
  • Anonym (Wtf)
    Cl4udio skrev 2018-04-05 00:57:54 följande:

du sa att den andra mannen är "grövre" än din man. hur vet du det om du inte haft något fysiskt med honom? hade ni kanske annat lättare sex? isf var det lika bra som du inbillade dig i din fantasi?

En jag känner har legat med honom innan.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 00:19:53 följande:

Ja, det kom ju säkert som en chock för honom om han inte hade en aning om att dina känslor har förändrats. Han är nog tvungen att smälta vad du sa.

Tyvärr är det så att vi män inte är några tankeläsare, så oftast har vi ingen aning om vad som rör sig i våra kvinnors huvuden.

Samtidigt tror jag kvinnor inte har förmågan att tala om problem som hon ser som viktiga på ett sätt så att män fattar..vi bara tjingelingar i soffan och sätter på ett nytt TV-spel, eller kollar på sportnytt...Har inte fattat allvaret. "Man måste lära sig att tala med barn på barns sätt"

Därför är det oftast så, att när en kvinna vill skiljas har hon funderat på det i kanske åratal, medans för mannen kommer det som en överraskning.

Därför är det så viktigt i ett förhållande att PRATA/LYSSNA med varandra.

Men vad sa du till honom egentligen?

Att det vi höll på med inte var okej och att vi måste koncentrera oss på våra familjer och släppa varandra.

Jag kan inte gå runt och tänka på honom när jag har en man. Det är delvis mitt fel att jag hållit dörren på glänt och inte avvisat direkt. Att jag ville avsluta kontakten för hsn gjorde mig förvirrad och att det aldrig kommer att hända sålänge vi är gifta.

Jag ifrågasatte också hans agerande men han menade mest att han är inte mer än en man och det är inte hela världen. Jag sa att jag tyckte att han utnyttjade min sårbarhet till hans fördel men han bara blånekade.

Jag skrev att jag hade en klump i magen tidigare och jag berättade för maken hur jag kände. Hans reaktion och ledsamhet var/är en riktig tankeställare och ruskade om mig ordentligt. Vad fan höll jag på med? det känns som att jag gick in i en konstig trans och har precis vaknat.

Det viktigaste just nu är att läka och hitta tillbaka till varandra, jag har sårat honom men det kunde ändå ha slutat mycket värre.

Jag kommer aldrig någonsin låta detta hända igen...
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (yeah right!) skrev 2018-04-05 09:22:09 följande:

Ingen annan än jag som misstänker att hon till slut testat "grovingen" och stillat sin nyfikenhet - ett tag?

Sluta, det har inte hänt och kommer inte hända.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-05 09:18:05 följande:

Får ansluta mig till hyllningskören. Bra gjort !!

Hoppas allt löser sig för er nu..

En stilla undran bara.. Varför la du tråden under "Otrohet"

Tyckte det passade där
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Innan det är för sent) skrev 2018-04-06 03:42:54 följande:

Det här är både enkelt och komplicerat.

Jag fattar det så att ts har berättat för sin man att de har problem för sin man. Jag gissar att ts känner att något är fel. Hon har inte berättat om grova snubben.

Till grova snubben har sagt att hon inte är intresserad. Fast hon kanske är det egentligen i fantasin i alla fall. Men jag kan ha fel här.

Jag tycker att hon inte skulle ha sagt något till grova snubben. Ts skulle ha lämnat det hän och sett tiden ann.

Du tycker att ts ska berätta alla smaskiga detaljer för sin man. Det tycker inte jag. Det är helt fel. Då går det verkligen inte bra om ts vill stanna kvar i förhållandet. Att kommunicera allt är inte alltid bra.

Jag tycker att det var fel att berätta överhuvudtaget innan man har kollat vilka konsekvenser det får.

Ts skulle ha tänkt minst tre gånger på dessa konsekvenser. Låtit det vila ett tag bortom alla experter på den här tråden.

Sedan lust ja. Ska man leva i ett förhållande med dålig eller lite lust. Ja då är man väl bara kompisar och inte ett älskande par. Man kan ju älska en partner som blivit en kompis också. Men ibland är det inte så enkelt. Folk är ibland ihop för barn pengar status osv. och inte för att de är kåta på varandra.

Men människan är skapt för att älska och att älska någon man vill ha sex med. Får man inte det hos en partner så borde man göra slut och hitta någon ny. Tyvärr. Annars kommer man att sakta tyna bort och bli bitter över livet. Att ständigt vara kåt på någon annan tror jag betyder något. Vad det betyder för ts vet jag inte.

Vad ts väljer att göra vet hon bäst själv för det är hon som vet vilka känslor och konsekvenser det finns. Vi andra på tråden vet ingenting om hennes liv. Men för mig i en ideal värld så borde ts och grova snubben bli tillsammans pga att de verkar vara så kåta på varandra. Resten ordnar sig då automatiskt. Det är vad jag tror på är bäst i det långa loppet.

Fast är det så jävla lätt? Man har levt med samma man i många år, gift sig och lovat varandra i med och motgångar, skaffar barn. Livet för tillfället är väldigt tufft.

Vår relation är egentligen bra men det finns omständigheter som gör att vår relation inte är den bästa. Visst den här vännen har funnits i tankarna i olika perioder nen inte mer än så.

Plötsligt träffar jag på den här vännen och får upp kontakten. Börjar prata om allmänna vänskapliga saker och han är där som stöd för mig när jag behöver stöd och råd.

Efterhand börjar han säga smickrande saker, att han tänkt länge på mig och vad han vill göra med mig.

Jag är inte mer än en människa och han börjar krypa in i mina tankar och tillslut är jag så tänd på honom att jag inte kan tänka på något annat och funderade på att vara med denna vän en natt som jag har länge varit tänd på.

Jag matar mina tankar och fantasier med honom.

Men sen stannar jag upp och tänker, va fan gör jag. Jag vill inte förlora min familj och allt vi byggt upp för att ha sex en gång med någon annan.

Jsg älskar min man och vi måste ha någon typ av hjälp utifrån, vi får se hur det går men vi ska kämpa för vår kärlek.

Efter att jag berättade för maken att jag ville ha en förändring i vår relation och att något måste höras så har tankarna och känslorna försvunnit ifrån den andra mannen. Jag känner mig mer äcklad av honom och mig att jag tillät det och njöt av spänningen.

Jag tycker ändå att jag fått många bra råd här som fått mig till att tänka till på vad jag håller på med och hur den här vännen utnyttjade min sårbarhet för egen vinning i en period då jag inte känner mig stark.

Nej jag och den här ?grova snubben? som ni kallar honom kommer aldrig att bli tillsammans, aldrig.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (@@+) skrev 2018-04-06 14:05:18 följande:

TS, Hoppas jag har bidragit till de besluten du tagit.

Ingen vet hur framtiden ser ut, man kan bara göra sitt bästa av situationer man ställs inför.

Jag ber också om ursäkt om jag varit hård mot dig, men ibland kan det behövas för att man skall vakna till, och inse att man är på väg mot något man egentligen inte vill. Det behöver inte röra sig om otrohet, det kan vara vad som helst

Jag hoppas ni reder ut de problem ni har, sen får tiden utvisa hur det blir.

Ja det var hårda ord som fick mig att känna mig äcklig men inte bara från dig. Men det hjälpte, jag vill inte vara den personen.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2018-04-06 22:24:09 följande:

Inte skämmas över något som inte hände, men har tagit lärdom av det som kunde ha hänt

Klart jag skämms, även om inget skedde rent fysiskt så ville jag genomföra det.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2018-04-06 22:24:09 följande:

Inte skämmas över något som inte hände, men har tagit lärdom av det som kunde ha hänt

Klart jag skämms, även om inget skedde rent fysiskt så ville jag genomföra det.
Svar på tråden Är så sugen på en annan man men är gift