Inlägg från: Anonym (Styv, inte bonus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Styv,  inte bonus)

Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?

Anonym (Hansson) skrev 2018-03-30 22:00:34 följande:

Jag förstår inte dessa ideliga frågor om bonusbarn. Det är väl inget att fundera över? Bara att göra som man skulle gjort med sina biologiska barn?

Nej, det fungerar inte så.
    legomum skrev 2018-03-30 22:16:05 följande:

Varför inte? En familj inkluderar väl alla sina barn (som finns inom och utom förhållandet).

Jättemärkligt att det ska göras skillnad.

Det handlar om känslor, man kanske inte ens tycker om partnerns ungar.
    Anonym (T) skrev 2018-03-30 22:28:48 följande:

Vilken skräp till partner du fick tag på . Ni förtjänar varandra.

Hoppas ?ungarna? är snart myndiga .

Oj, varför pratar du om mig?

Jag har gudskelov inga styvbarn.

Jag pratade rent generellt. Ja, eller om mitt ex och hans odrägliga avkommor.
    SysterY skrev 2018-03-30 22:38:43 följande:

Då får man skärpa till sig och lägga sina egna känslor åt sidan! Det är påsk, midsommar, jul och nyår en gång om året!

Det är din åsikt, ingen lag.
    SysterY skrev 2018-03-30 22:40:37 följande:

Jag förstår varför han dumpade dig...

Haha, det var jag som dumpade honom när jag inte orkade med hans odrägliga avkommor längre.
    SysterY skrev 2018-03-30 22:49:27 följande:

Min 4.5 åriga dotter får rätt många medelstora påskägg med en massa godis i iår av diverse släkt (hennes mormor och moffa, hennes farmor, hennes farfar + fru, min biopappa (har förövrigt aldrig hänt tidigare då jag har absolut noll kontakt med honom!), min mormor och min farmor och farfar och av hennes gudfar. Sju medelstora ägg fullproppade med godis + plus lite småslantar. Dock kommer hon inte äta allt. Av mig och mim sambo får leksaker, ett kinderägg och ett klädesplagg i ett påskägg och av sin pappa får hon också leksaker + kinderägg. Min son får godis och pengar i sina ägg, han får lika många ägg men å andra sidan är han 17.

Hade min sambo haft barn så hade de självklart fått påskägg de också oavsett vart de hade varit i påsken.

Har även gett ett lite påskägg till min dotters lillasyster iår, dock utan godis då hon enbart är 7 månader. Klädesplagg och bitleksaker fick hon.

Oj, vilken soppa av ungar hit och dit!
    Och så förvånas jag över att du ger en 17-åring påskägg, att att han måste ha lika många ägg som lillasyster på fyra...! 
    smulpaj01 skrev 2018-03-31 07:22:09 följande:
    Då byter man partner! Enkelt!
    Jo jag vet... jag lämnade honom när jag fick nog.
    Han har varit singel sedan dess... undrar varför?
    Pope Joan II skrev 2018-03-31 08:00:50 följande:
    Som vanligt ett enda. Så det kan du kanske räkna till. 
    Just nu ja, hur många påvar har d fått avstängda?
    Eller har du tappat räkningen?
    Pope Joan II skrev 2018-03-31 08:18:17 följande:
    Det här hör inte till tråden men jag ska svara dig ändå. Påven Johanna, Påven Johanna II och nu Pope Joan II. Inget nick har blivit avstängt, bytet har haft helt andra orsaker och jag har aldrig gjort någon hemlighet av det.

Jag vet som du förstår inte vem du är eller hur många tillfälliga nick du använder dig av. Att du skulle kunna räkna dem får väl emellertid anses osannolikt. 
    Säkert. Cool

Ha en fortsatt trevlig påsk, förresten så är boken "Påven Johanna" att rekommendera. Väldigt bra bok. Det är inte smickrande att du valt nick efter henne dock.

Ägg på dig!  Tungan ute
    Anonym (mor) skrev 2018-03-31 08:00:04 följande:

Kanske skulle kvinnor vara en SMULA mer försiktiga vem de skaffar barn med? Liksom inse att ett gemensamt barn innebär att man har ansvar ihop i 18 år. Idag så har väl barnomsorgen tagit över all fostran MEN till syvende och sist så är det föräldrarna som hamnar med "problemet" i knät.

Jag håller med, MEN vill poängtera att det gäller männen lika mycket. It takes two. Flört

Nu för tiden vet knappt ungarna ens vem som är vem i trasslet av ungar hit och dit med den och den... sorglig utveckling.
    smulpaj01 skrev 2018-03-31 09:00:05 följande:

För att han inte vill ha nån elak styvmorsa till sina älskade barn!

Nåja, så älskade var de uppenbarligen inte då han brutit kontakten numera med två av tre... idag är de alla vuxna.
    Anonym (fundersam) skrev 2018-04-01 20:40:58 följande:

Har inte orkat läsa igenom alla svar men har nu bestämt mig att jag inte kommer ge dom något påskägg. Om jag skulle ha gjort det skulle jag fixat och gjort dom klarara till skärtorsdagen när dom åkte till deras mamma och när dom kommer tillbaka hit igen (som det ser ut nu) kommer påsken vara slut men visserligen har dom ju påsklov hela veckan.. 

Sk sätta mig och läsa igenom lite vad ni har skrivit

Rätt beslut. Varför ska de ha påskägg när påsken är över? Obestämd
Svar på tråden Borde jag fixa ett varsitt påskägg även till bonusbarnen?